ICSI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sonnetje, 22 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sonnetje

    Sonnetje Bekend lid

    5 dec 2005
    528
    0
    0
    Verzorgende IG
    Wagenborgen
    Hoi,

    Woensdag dus weer naar Meppel geweest om de eerste IVF behandeling te evalueren. Nu blijkt het dat mijn eitjes en mijn vriend zijn zaad niets met elkaar doen, we hebben dus besloten om voor ICSI te gaan, hopen dat dit wel gaat lukken. We staan nu op de wachtlijst, de wachttijden zijn ongeveer 6 maanden.

    Liefs Sonja
     
  2. lydia31

    lydia31 Fanatiek lid

    7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    hoi Sonja,
    wat vervelend voor jullie. Ik hoop dat icsi wel aanslaat.
    Ik zal voor ullie duimen.
    Liefs Lydia
     
  3. muuske64

    muuske64 Fanatiek lid

    15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    Hoop echt voor je dat ICSI wel aanslaat!
    Als deze IUI mislukt is mag ik ook voor ICSI naar de Mortel.

    GRoetjes en SUCCES!
    Marjo
     
  4. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Lieve Sonja,
    Wat een vreselijke teleurstelling is dat dan he! En wat vreselijk jammer dat je nu zo lang moet wachten zeg! Bijna schandalig te noemen...
    Mag je niet eerder door omdat je al een behandeling hebt gehad? Blijkbaar niet dus....bah.
    Ik duim ontzettend dat ICSI voor jullie wel DE behandeling is. Sluit je bij ons aan! Dikke smakkerd!
    Elmo
     
  5. Dushi

    Dushi Niet meer actief

    Heb er vertrouwen in dat het gaat lukken!

    Ik had er een hard hoofd in, maar ze ziet hoever ik ben gekomen. Zodra je begint maken ze het ook gelijk af, vergeet dat niet... diezelfde maand kans op een zwangerschap!

    Veel mensen hebben dit geluk, waarom zou jij er niet één van kunnen zijn.
     
  6. muuske64

    muuske64 Fanatiek lid

    15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    Hoop ut echt meid!
    Is de behandeling jou meegevallen? :(
    Je bent ook al wat ouder zie ik. Geeft hoop!

    Groetjes en FIJNE KERSTDAGEN!
    SUCCES!

    Marjo :D
     
  7. Dushi

    Dushi Niet meer actief

    Het is me erg meegevallen.

    Je weet waar je het voor doet en de punctie lijkt ontzettend eng, maar de pijn is minimaal. Beetje vreemd gewoon en eigenlijk best fijn, want je wilt die follikels op het laatste moment echt wel kwijt !

    :D
     
  8. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Sorry maar hier ben ik het helemaal niet mee eens. Ik weet dat iedereen de punctie anders ervaart. Maar ik denk niet dat iemand zal beamen dat de punctie "fijn" is! Meer mensen ervaren het als naar tot zeer pijnlijk dan als goed te doen. Ze verdoven je niet voor niks.
    Het kan heel goed dat het voor jou een eitje was (heb het zelf ook 6x best aardig getroffen, op de napijn na) maar je geeft mijns inziens nu een beetje vreemde indruk. Je bedoelt het misschien anders...

    Elmo
     
  9. muuske64

    muuske64 Fanatiek lid

    15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    Tjonge! Ben benieuwd hoe ik het zal ervaren!

    Hoe werkt de verdoving?
    Er staat dat ik een infuus in me hand krijg en dat me schedewand verdoofd wordt.
    Wat bedoel je met napijn? Is die erg?

    Groetjes Marjo
     
  10. Dushi

    Dushi Niet meer actief

    De druk op je eileiders neemt direct daarna af, doordat de follikels weg zijn.

    Door de verdoving ervaar je geen pijn. Als dit zo is, mag je dit aangeven.

    Erna kreeg ik een zetpil en na een middagje slapen ging het weer goed.

    ...ja ik mag me dan gelukkig prijzen dat ik bij de twee puncties er geen nare ervaring van hebt overgehouden. Keek er zeker de tweede keer niet tegenop... eerst keer was eng, want je weet dan nog niets.

    Ik wil graag aangeven dat je er niet enorm tegenop moet zien.
     
  11. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Lieve Marjo,
    Doe jij nog wel een oog dicht?
    Volgens mij spookt er van alles door jou hoofd en draait alles momenteel om je testdatum. Op deze site barst het van onzekere topics.
    Misschien wordt je nu wel heel boos maar ik gok het er toch op.
    Ik denk echt dat je moet proberen alles een beetje "los" te laten. Je maakt het naar mijn idee zo vreselijk moeilijk voor jezelf. Kijk eerst hoe deze ronde afloopt en dan zie je vanzelf wat er verder gaat gebeuren. Of je gaat lekker 8 maanden zwangeren of je ziekenhuis bespreekt het vervolgtraject met jou en je man. Zoals je al hebt gemerkt gaat het in elk ziekenhuis anders en kan wat ik je zou vertellen behoorlijk afwijken van het protocol bij jullie. Ga proberen te genieten van je feestdagen (misschien wel de laatste zonder huildend wondertje) en laat alles over je heenkomen. Je hebt je best gedaan...je kan er nu niks meer aan veranderen.
    Heel veel sterkte en ik bedoel het echt niet lullig!Elmo
     
  12. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Ik dacht wel dat je het zo zou bedoelen maar de woorden fijn en punctie in 1 zin gaan er bij mij gewoon niet in! Gelukkig ieder zijn eigen ding zal ik dan maar zeggen.
     
  13. Aldonza

    Aldonza Fanatiek lid

    16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Sonja jammer dat de 1e ivf niet is gelukt, wel dat het duidelijk is waarom niet en dat jullie nu verder mogen met ICSI, wel nog een lange tijd wachten zeg....duim voor je dat de volgende behandeling jullie wel jullie wondertje brengt!
     
  14. ElviraR

    ElviraR VIP lid

    28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Balen zeg dat toch ICSI nodig is :cry: Maar probeer het positief te zien; de eerst volgende ronde een reele kans! Heel veel suc6 meis!
    Balen dat je nog zo lang moet wachten...
     
  15. Sonnetje

    Sonnetje Bekend lid

    5 dec 2005
    528
    0
    0
    Verzorgende IG
    Wagenborgen
    Bedankt voor alle lieve woorden, dat doet me goed.
     

Deel Deze Pagina