eigen id/paspoort is niet verplicht als ze staan bijgeschreven op je eigen paspoort maar dat is in 2014 niet meer geldig. verschilt dan per gemeente of je ze beide keren mee moet nemen. Vind het wel beetje raar, heb je over een (paar) jaar babyfoto erop en lengte wat totaal niet meer klopt oftewel, als je neefje/nichtje heb wat er beetje op lijkt en qua leeftijd beetje overeen komt kan je zo nog ander kindje meenemen
Ja, voor Frankrijk heb je er 1 nodig. Voor het aanvragen hoeven hier niet allebei de ouders mee, maar moet je beide een toestemmingsverklaring tekenen. Eén ouder kan dan de ID-kaart aanvragen en ophalen. Kind moet wél mee hier!! Ik zou even bellen naar je gemeente als ik jou was... Dan weet je zeker hoe het zit, blijkbaar verschilt het nogal...
tip voor de foto: geef je kindje iets te eten in zijn mond. We hadden haar toevallig net een krentenbol gegeven dus ze had haar mond vol, gevolg: super goede (en lelijke) id foto's
Hier hoefde de kleine niet mee met ophalen. De dame achter de balie schreef op het papier dat 1 van de ouders hem mocht ophalen zonder kind, waarschijnlijk was dat omdat hij daar de hele boel op stelten had gezet; Hij was aan het dansen en zwaaien en lacchen naar iedereen tot ieders hilariteit.
Oeps, te snel gelezen! Bijschrijven zou ik inderdaad ook niet meer doen, dat is bij ons in de gemeente iig, nog duurder dan een eigen id-kaart. Id-kaart was maar 9,20 euro.
ik dacht januari 2014! konden daniel nog voor 2jaar laten bijschrijven vorig jaar... Maar het was financieel aantrekkelijker om eigen ID te geven, zoals hierboven ook al is aangegeven
Je hebt wel een ID nodig ja. Beide ouders moeten toestemming geven, dat kan vaak met een formulier van de gemeente (vaak op inertnet te vinden). Of met een zelf opgestelde brief met naam en handtekening. Neem voor de zekerheid wel jullie beide id bewijzen mee. Er mag dus gerust één ouder met het kindje naar het gemeentehuis. Je hebt ook pasfoto's nodig. Bijschrijven is inderdaad duurder en over niet al te lange tijd niet meer geldig. ID kost volgens mij nog geen 10 euro voor die kleintjes.