Id kaart nodig bij testen?

Discussie in 'Corona forum' gestart door appelsap27, 13 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. appelsap27

    25 jun 2014
    90
    23
    8
    Wij zijn helaas in contact geweest met iemand die positief is getest op corona. Dus moeten we over 5 dagen getest worden, er staat in de mail dat iedereen zijn id kaart moet meenemen... maar kinderen hebben helaas geen id kaart, van de oudste is verlopen en de jongste van net 1 door alle lockdowns en maatregelen nog geen 1 aangevraagd. En nu??
    Iemand ervaring hier mee?
     
  2. autumn86

    autumn86 Bekend lid

    3 sep 2014
    769
    530
    93
    Verlopen is sowieso geen probleem. Geen ID-kaart heb ik geen ervaring mee.
     
  3. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.048
    4.241
    113
    Hier vroegen ze, bij het maken van de afspraak, naar het bsn nummer. Id kaart moest mee, maar ze keken alleen naar het bsn nummer.

    Zou dus van de oudste de verlopen kaart mee nemen en van de jongste iets anders waar het bsn nummer opstaat.
     
  4. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.821
    6.989
    113
    Vrouw
    Neehoor, dat hoeft niet. Wel even verzekeringspasje meenemen, daar staat het bsn nummer op.
     
  5. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.946
    15.248
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Niet op alle pasjes, op die van mij niet ieder geval en anders een polisblad, daar staat het sws op
     
  6. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Hier moet je id kaart mee.
    Zonder id kaart word je weg gestuurd.
     
  7. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.911
    15.356
    113
    Hier ook
     
  8. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.737
    5.393
    113
    Volgens rijksoverheid moet je een id kaart of paspoort hebben om gebruik te kunnen maken van de zorg. (Alle zorg dus niet alleen coronatesten).
    Hier moesten ook de kinderen de id kaarten laten zien.
    Je zou er 1 kunnen aanvragen. Dan kun je het aanvraagbewijs tonen. Dat zou voldoende moeten zijn.
     
  9. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    hier moet je op de hap/spoedeisende hulp ook altijd je id kaart laten zien.
    Wij vragen ze dus altijd zsm aan bij de kinderen.
     
    Vero0504 en Jessi79 vinden dit leuk.
  10. smax

    smax Fanatiek lid

    15 feb 2018
    1.949
    1.040
    113
    Vrouw
    Hier moesten we alle drie de keren onze ID laten zien. Van een van de kinderen is die verlopen, maar dat maakte niet uit.
     
  11. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.821
    6.989
    113
    Vrouw
    Ze vragen er idd naar, maar ik heb de eerste keer aan de telefoon gevraagd of een vez pasje ook goed was en dat was helemaal prima. Bij de teststraat is er niet specifiek naar gevraagd, ik moest enkel het pasje overhandigen en dat was beide keren dus geen id. En morgen gaan we weer met datzelfde pasje:)
     
  12. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.821
    6.989
    113
    Vrouw
    Je moet je bsn nummer tonen inderdaad. Die staat op je id, en bij ons dus ook op het verzekeringspasje, dat is dus een prima alternatief.
     
  13. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.821
    6.989
    113
    Vrouw
    Als je je bsnnummer aan kan tonen met je naam erbij is dat dus ook goed.
     
  14. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.737
    5.393
    113
    Volgens mij niet hoor.
    Dit is de tekst van rijksoverheid.


    Moet ik mij identificeren om medische zorg te ontvangen?
    Als u medische zorg nodig heeft, moet u een geldig identiteitsbewijs laten zien aan de zorgverlener. Bijvoorbeeld in het ziekenhuis of bij uw tandarts. De legitimatieplicht in de zorg geldt voor iedereen, dus ook voor minderjarigen jonger dan 14 jaar.

    Geldig identiteitsbewijs in de zorg
    U kunt zich identificeren bij een zorgverlener met een geldig Nederlands paspoort, identiteitskaart, rijbewijs of vreemdelingendocument.

    Identificatieplicht in de zorg ook voor kinderen
    Ouders moeten voor hun kinderen een geldig legitimatiebewijs hebben als ze naar een zorgverlener gaan. Anders dan de algemene identificatieplicht is er in de zorg geen leeftijdsgrens. De identificatieplicht geldt vanaf de geboorte.
     
  15. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.583
    1.204
    113
    randstad
    Hier al 5 x wezen testen met de kinderen en altijd zonder id erdoor gekomen. Ik had wel bsn bij me maar geen id dus. Laatste x moesten we met zn drieën toen had Ik een briefje bij me met de bsn nummers en de geboortedata onder elkaar. Vonden ze super handig. Er is wel een kinderteststraat hier dus ze zullen het wel gewend dat niet iedereen id heeft
     
    Bloempjelief vindt dit leuk.
  16. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.821
    6.989
    113
    Vrouw
    Toch wel. Ik weet dat het officieel verplicht is voor de zorg, maar dat is een andere discussie. Vraag is of je zonder id kan laten testen en dat kan dus inderdaad.
     
  17. olleke

    olleke Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    4.607
    3.853
    113
    Officieel is dat geen geldig ID...beter een ID of rijbewijs meenemen als je zeker wil zijn.

    Maar mijn man is 3x getest en beide kinderen 1x, waarvan laatste 3x op dezelfde teststraat en die moest het de ene keer wel en de andere keer niet laten zien.
     
  18. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.821
    6.989
    113
    Vrouw
    Het gaat er niet om dat je het moet laten zien, het gaat erom wát je moet laten zien. En dat is dus je bsn nummer, of dat van je kind. Als ik niet zeker was, was ik niet steeds gaan testen hoor:|
    Maar anders is het voor ts nog een optie om een zelftest te kopen, dan ben je wel zeker dat je je id niet hoeft laten zien ;)
     
  19. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    5.896
    5.583
    113
    Vrouw
    Hier vroegen ze alleen naar de laatste paar cijfers van mijn bsn, niet naar de kaart zelf of de bevestigingsmail van de afspraak, hoefde niks te laten zien (3x getest)
     
  20. nanni1996

    nanni1996 Fanatiek lid

    23 jul 2008
    3.631
    320
    83
    Ik had een andere situatie, jongste moest naar het ziekenhuis maar id was verlopen. Met een uitreksel van zijn geboorteakte was het prima, die word ook geaccepteerd voor de zorg. Dus misschien is dat ook goed voor het testen?
     

Deel Deze Pagina