Ideeën om een 11 jarige te vermaken

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Yellowsun, 7 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellowsun

    Yellowsun Fanatiek lid

    23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Mijn zoon van 11 begint zich nu een beetje te vervelen thuis .
    Met de Lego spelen heeft hij al heel veel gedaan en op de Wii mag hij niet de hele middag van me .
    Hij krijgt niet heel veel huiswerk van school en is tegen een uur of 12.00 klaar ermee.
    Nu heb ik al een type cursus aangeschaft en daar is hij enthousiast mee bezig maar dat is ook maar een half uurtje tot een uurtje per dag

    Hoe houden jullie je tieners bezig met deze dagen ??
     
  2. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.538
    7.043
    113
    Mijn 11 jarige heeft van ons een ereader gekregen, hij leest erg graag, als hij maar een leuk boek heeft. Dus nu een walhalla aan boeken (Ik had al een kobo plus abonnement dus die delen we). Met dit weer lekker in de hangmat lezen.
    En veel op de trampoline.
    Vandaag had zijn broertje een opdracht voor school met strijkkralen, dan gaat hij meedoen en is zo 2 uur verder.
    Of een eigen spel maken zoals ganzenbord.
     
    Yellowsun vindt dit leuk.
  3. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.500
    8.351
    113
    Ik had deze besteld: https://www.zozitdat.nl/2019/11/07/zzdescapeboek/ Niet een dagvullend iets, maar mijn dochter vond het wel erg leuk om te doen. En je zou hem daarna misschien ook wel zelf zo iets kunnen laten maken?

    Stop motion filmpjes maken is misschien ook leuk, zeker als hij graag met Lego speelt, want daar kan dat natuurlijk uitstekend mee.

    Verder inderdaad lezen als hij daar van houdt. Mijn dochter vult daar hele dag mee. We hebben speciaal voor deze periode weer een Kobo Plus abonnement aangeschaft, zodat ze genoeg nieuwe boeken heeft. :)

    Verder spelen ze hier met dit weer (heel) veel buiten. Hier ook een trampoline en daar maken ze erg dankbaar gebruik van de afgelopen weken.
     
    Yellowsun vindt dit leuk.
  4. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.811
    32.715
    113
    Wij hebben een trampoline gekocht en verder zijn ze druk bezig met de challenges van hockey en voetbal. Ze moeten van mij dagelijks maar buiten, maar vind het geen probleem als ze daarna langer op hun telefoon zitten.
     
  5. Yellowsun

    Yellowsun Fanatiek lid

    23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Helaas mijn zoon heeft een hekel aan lezen! Terwijl ik het zelf heerlijk vind om lekker met een boek in de tuin te zitten.
     
  6. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.811
    32.715
    113
    Haha hier ook. Snap er niks van
     
  7. Miss T

    Miss T Fanatiek lid

    3 mei 2012
    4.351
    299
    83
    Inderdaad lastig. Mijn dochter en ik maken iedere ochtend een stevige wandeling. Daarna beiden aan het werk. Even pauze en dan weer door. 'Helaas' is mijn dochter rond half 11 al helemaal klaar. Tv, tablet, telefoon mogen in principe niet. Ze leest, puzzelt en speelt met haar speelgoed. Vandaag is ze weer begonnen met Duolingo om talen te leren. Verder mag ze 1x per dag beeldbellen met vriendinnen.

    De juffen geven wel challenges om uit te voeren. Ook stimuleert de juf mijn dochter om een dagboek bij te houden en zelf Kahoot-quizjes te maken over verschillende onderwerpen.
     
    Yellowsun vindt dit leuk.
  8. IkbenTess

    IkbenTess Fanatiek lid

    14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Mijn broertje heeft een stapel hout gebracht en onze oudste timmert erop los. Verder speelt hij heel veel buiten en elke dag wel even minecraft.
     
    Yellowsun vindt dit leuk.
  9. suus02

    suus02 Fanatiek lid

    30 jan 2009
    3.216
    751
    113
    home sweet home
    Trampoline, voetbal over trappen, stoepranden, waterballen overgooien, Bakken, beeldbellen met vrienden en YouTube kijken. Dit is ongeveer wat mijn kinderen van 11 en 12 doen
     
    Yellowsun vindt dit leuk.
  10. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.317
    12.013
    113
    Vrouw
    Hier ook inspiratieloos voor mijn 12 jarige zoon!
    Hij heeft een vreselijke hekel aan lezen. Alleen Donald Duck's zijn leuk (vind hij)
    Hij vind zijn schoolwerk erg makkelijk. En had op school veel extra dingen om hem extra uit te dagen. Dat is eigenlijk allemaal weggevallen.
    Verder geeft hij buiten ook niet veel te doen.
    Ze hebben nu wel van hun vader een stapel pallets gekregen. Kan hij met zijn broertjes een hut gaan bouwen!

    Hij speelt regelmatig Minecraft. Houd ook van programmeren op de pc.

    Ik heb gisteren dat zozitdat boek besteld wat hier genoemd werd. Lijkt me wel leuk voor hem.

    Als er nog meer tips komen... Graag!!!
     
    Yellowsun vindt dit leuk.
  11. ShineBright

    ShineBright Fanatiek lid

    29 jan 2014
    2.248
    668
    113
    Hier precies hetzelfde!
     
  12. Yellowsun

    Yellowsun Fanatiek lid

    23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Gelukkig is volgende week een vriendje van hem jarig , hij is nu al een paar dagen bezig om een spandoek te maken wat we dan gaan ophangen in de tuin
     
  13. ShineBright

    ShineBright Fanatiek lid

    29 jan 2014
    2.248
    668
    113
    Mijn zoon vermaakt zich na zijn huiswerk prima met zijn playstation. Dit kan hij uren en uren volhouden :cool:
    Maar hij moet tussendoor ook even naar buiten maar het liefst doet hij niet anders dan gamen.
     
    Yellowsun vindt dit leuk.
  14. Yellowsun

    Yellowsun Fanatiek lid

    23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    En hij heef de vuurkorf ontdekt ! Ik laat hem
    Maar lekker wat aanklooien en heb de buren een berichtje gestuurd dat ze wat laten weten als ze last hebben
     
    Athina vindt dit leuk.
  15. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.048
    4.241
    113
    Je zou kunnen kijken naar smartgames.

    Hier spelen we veel gezelschap spellen, gaan ze fietsen of skeeleren.

    Mijn dochter krijgt leuk huiswerk van de plusklas waar het hele gezin aan mee kan doen. Vorige week moest ze een kettingreactie maken. Deze week moeten we een rauw ei zo inpakken ( zit een lijst bij met spullen die je mag gebruiken) en uit een raam van de eerste verdieping laten vallen, het is de bedoeling dat het ei heel blijft. En ze mag maar 1 ei gebruiken.
     
    Yellowsun vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina