Ideeën verjaardagsfeestje thuis 2 verschillende leeftijden

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door RAppel, 3 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RAppel

    RAppel Fanatiek lid

    2 mei 2014
    1.155
    191
    63
    Hoi,

    Deze maand willen mijn 2 oudste dochters voor hun verjaardag een kinderfeestje geven.
    De oudste is afgelopen augustus 8 geworden, de middelste dochter wordt eind september 5. Daarnaast heb ik nog een 2 jarige en een baby. De 2 jarige zal waarschijnlijk ook sommige dingen mee willen doen, dus dat is ook belangrijk te onthouden.

    Vorig jaar hebben ze het ook samen gevierd in een indoor speelparadijs, maar dit jaar sta ik daar echt niet voor te springen en leek een feestje thuis een slimmer idee.
    Nu ben ik dus nog op zoek naar ideeën voor leuke activiteiten. Ik denk dat het voor de kinderen leuk is als ze elk met hun vriendinnen/vrienden apart ook dingen kunnen doen dus zoek ideeën die passen voor 5 jarigen, 8 jarigen en beide leeftijden.

    We hebben een grote tuin (1500 m2) en meerdere bijgebouwen waardoor ik dacht binnen en buiten activiteiten af te wisselen.
    Tot nu toe heb ik al dit:
    Muzikaal pakket
    Zoektocht buiten waarbij ze puzzelstukjes moeten zoeken waar op de ene kant een deel van een foto staat en op de andere kant een opdracht (nu nog opdrachtideeën vinden). Nadat ze alle puzzelstukken hebben, zien ze een foto van de volgende activiteit
    Een parcours uitzetten buiten
    Cupcakes versieren
    Iets creatiefs (maar weet nog niet wat)
    Weerwolven

    Hebben jullie nog ideeën?
     
  2. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Circuit in de tuin doen met koekhappen, snoepje happen uit teiltje water etc. Oudhollandse party :)
    Ringwerpen is ook leuk
     
    RAppel vindt dit leuk.
  3. Valerie

    Valerie Fanatiek lid

    22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Een springkussen huren voor in de tuin? Jullie hebben ruimte genoeg.

    Ideetje voor iets creatiefs: fotolijstjes versieren (kun je goedkoop bij de action kopen), foto's maken tijdens het feestje van ieder kind met de jarige (of een groepsfoto), direct printen en meegeven als bedankje.

    Wat ook altijd leuk is: een zeepketting maken of (sieraden)doosjes versieren.

    Stoelendans of Stopdans vinden ze hier ook leuk.

    Twister.

    Blind proeven: met blinddoek om raden wat het is (bijv. pindakaas, chocopasta, etc)

    Persoonlijk zou ik er trouwens (om meerdere redenen) voor kiezen om de kinderfeestjes op 2 verschillende dagen te plannen. Het leeftijdverschil van ruim 3 jaar is best groot.
     
    RAppel en Shay25 vinden dit leuk.
  4. Shay25

    Shay25 Fanatiek lid

    16 okt 2018
    2.641
    2.377
    113
    Vrouw
    En voelt het dan nog speciaal voor de jarige en heb jij het overzicht nog?
     
    Valerie vindt dit leuk.
  5. Valerie

    Valerie Fanatiek lid

    22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Precies. Ik schreef al dat ik er om meerdere redenen niet voor zou kiezen. Dit zijn 2 van die redenen: Hoe bijzonder is een feestje, dat je moet 'delen' met een zusje en haar vriend(inn)en? En voor mezelf: kan ik die drukte wel aan?

    Bij mijn dochter in de klas zit een tweeling en zelfs die vieren allebei op een andere dag hun feestje. Hun moeder zegt daarover: "Het zijn 2 individuen, die beiden recht hebben op een eigen feestje, waarop die ene jarige in het middelpunt van de belangstelling staat. Ze moeten al zoveel samen delen." Het grappige is wel. dat ze allebei (bijna) de zelfde kinderen uitnodigen. :)
     
  6. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.976
    8.777
    113
    Knutselen is altijd leuk, bij ons kregen ze een katoenen tas en mochten ze versieren met textielstiften.

    Voor het knutselen hadden we een speurtocht door het bos. Ook met spelletjes en als ze het samen hadden verdiend een foto. Alle foto's samen was de vindplaats van de schat.
     
    RAppel vindt dit leuk.
  7. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.976
    8.777
    113
    Oja persoonlijk zou ik wat je beschrijft 2 keer doen. Zo hebben ze beide een eigen feestje. Geen extra geld alleen extra tijd.
     
  8. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.563
    7.390
    113
    Dit dacht ik ook al!
    En je schreef ook De 2 jarige zal waarschijnlijk ook sommige dingen mee willen doen, dus dat is ook belangrijk te onthouden.
    Daar zou ik eerder oppas voor regelen, voor een 8 jarige (en ook voor een 5 jarige) lijkt het me echt niet tof dat er rekening gehouden moet worden met je kleine zusje, het is namelijk JOUW feestje. Maar goed, da's mijn bescheiden mening ;)

    En wellicht kan je oudste helpen bij het feestje van je tweede!
     
  9. RAppel

    RAppel Fanatiek lid

    2 mei 2014
    1.155
    191
    63
    Bedankt allemaal voor de reacties. Voor wat betreft het samen vieren. Dit is vorig jaar ook gebeurd en ze hebben elkaar toen geen seconde gezien en hadden echt elk hun eigen feestje ondanks dat dit op hetzelfde moment was.

    Ook dit jaar heb ik dit besproken met de kinderen en zij vinden het prima. Ik zou mij bezig houden met de oudste en haar groepje en mijn man met de middelste en haar groepje.
    Tot nu heb ik het zo gepland dat ze steeds op andere plaatsen in en rond het huis een activiteit/spel hebben waardoor ze dus weer gewoon elk hun feestje hebben.
    De 2 jongsten zijn thuis inderdaad en die van 2 jaar zal waarschijnlijk ook echt wel mee willen smullen met de cupcakes of ook eens op het springkasteel. Daar zie ik niet echt een probleem in aangezien het niet zo is dat de zussen rekening moeten houden met hun kleine zus wat betreft de activiteiten.

    Ik neem de tips qua activiteiten mee. Bedankt!
     

Deel Deze Pagina