Ideeën voor Coronaproof traktatie

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mari83, 22 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mari83

    mari83 Actief lid

    1 mrt 2012
    141
    29
    28
    Hebben jullie nog leuke ideeën voor een (voorverpakte) traktatie op school?
     
  2. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Wat er leuk uitziet is zakjes chips in een traktatie ballon! De inhoud is saai, maar dat vind ik van alles wat kant en klaar en voorverpakt is wel, maar door de manier van inpakken ziet het er wel leuk uit. Je kunt trouwens behalve chips van alles wat voorverpakt is in die ballon laten stoppen.

    Hier gaat dochter 2 juni afscheid nemen op de peuterspeelzaal. Helaas mag trakteren niet. Ook niet als het geen etenswaren maar een klein kadotje is. Zoon is 8 juni jarig en ook die mag niets trakteren op school. 10 juni staan ze de hele dag met de klas in het theater om de eindmusical op te nemen op film. De juf overlegt nog of hij dan misschien daar wel mag trakteren. Dan laat ik in de pauze van de opnames de ijscoman naar het theater rijden zodat ze allemaal een schepijsje kunnen nemen.

    Foto voorbeeld van de traktatie ballon. Bekijk bijlage 651816 Bekijk bijlage 651817
     
    2littlemonkeys vindt dit leuk.
  3. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.109
    3.377
    113
    Vrouw
  4. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Leuke ideeen. Bij die laatste link met corona proof moest ik wel even lachen bij de grabbelton. Lekker corona proof alle kinderen achter elkaar grabbelen in dezelfde bak :rolleyes:
     
    MaMa vindt dit leuk.
  5. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.109
    3.377
    113
    Vrouw
    @GossipGirlxoxo ja dat is niet echt coronaproef, dan kan je ze beter een getal laten kiezen ofzo iets en bij elk getal hoort een bepaald kadootje

    Hier bij gastouder opvang geen restricities, maar er zijn max 5 kinderen.
    Dus hier cocktailprikker met poffertjes en fruit. En stickervelletje van de action.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  6. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Ik lees mee. Ik maak altijd zelf iets maar dat mag nu hier ook niet.
     
  7. Poppy1987

    Poppy1987 Actief lid

    5 jan 2017
    475
    279
    63
    Groningen
    Ons dochtertje is binnenkort jarig en wordt twee.
    Ik doe 2 stoepkrijtjes in een uitdeelzakje. En maak van een lange kabelspek een lolly (oprollen en satéprikker erdoor). Plastic zakje over de speklolly heen.
    Kunnen ze wel wat lekkers eten op de opvang en hebben ze ook nog wat leuks voor thuis.
     
  8. tlc81

    tlc81 Bekend lid

    22 jan 2012
    684
    126
    43
    Afgelopen week heeft onze zoon getrakteerd op raketjes (ijs). De klas blij en ik ook ;)
     
  9. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Ik heb bellenblaas en stoepkrijt gehaald bij de action. Stoepkrijt ga ik in cellofaan of iets verpakken per 3 krijtjes en eraan een flesje bellenblaas. Leuk lintje erom en klaar is Klara.
    Lijkt trouwens duur maar ik was in totaal 8,- kwijt voor 25 kinderen (ze gaan op moment van trakteren weer volledig naar school).

    Qua kosten valt het dus mee, goedkoper dan fruit op een stokje bijvoorbeeld.
     
  10. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Hier werd met voorverpakt echt vanuit de winkel bedoeld, dus geen zelfgemaakte traktaties en die dan inpakken, zoals eigenlijk normaal vaak al gedaan wordt. Maar ik weet niet hoe bij jullie de regels weer zijn.
     
    MaMa vindt dit leuk.
  11. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.410
    23.925
    113
    Mijn zoon trakteert dit over 2 wkn (bellenblaas en doosje rozijntjes oid): 7A94C84C-FA88-470C-AFB5-47AD12DE7173.jpeg
    Wel een klus om te maken, dus ik weet niet of ik dit voor een grote groep zou maken. Maar aangezien zijn verjaardag sowieso minder uitbundig wordt, stop ik maar wat extra tijd in de traktatie..
     
    Mammielove vindt dit leuk.
  12. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.801
    8.665
    113
    Bij ons mag het helemaal niet maar als het bij jullie wel mag bedoelen ze wel echt traktatie waar je de zak aan de meester of juf geeft en die trekt die zak open om uit te delen.

    Weet alleen niet waar ik dat heb gelezen.
     
  13. Zweden

    Zweden Bekend lid

    14 nov 2011
    705
    78
    28
    Zou hier niet mogen want niet voorverpakt (thuis gedaan is niet hetzelfde als voorverpakt). En spekjes voor kleine kinderen zijn echt gevaarlijk vanwege verstikkingsgevaar... Zo'n spekje kan de luchtpijp perfect afsluiten als een kind zich verslikt. Beetje zelfde effect als een druif of knakworstje.
     
  14. MaMa

    MaMa Fanatiek lid

    21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Wij horen 2 juni of we weer mogen trakteren
    Ik vermoed dat het dan ook voorverpakt uit de winkel moet zijn
    Daarnaast is gewoon nog het gezond trakteren beleid
    Erg lastig dus
    Dacht aan zakjes popcorn is minder slecht als chips
     
  15. caletto

    caletto Actief lid

    13 sep 2019
    224
    146
    43
    Gelukkig maar, als ik zie waar mijn groep 1/2 kind mee thuiskomt de laatste tijd... :eek:
     
  16. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.482
    2.382
    113
    Hier is voorverpakt inderdaad ook voorverpakt vanuit de winkel, dus een zak met zakjes chips, doos ijsjes, pak koekjes. Het is niet de bedoeling dat wij de traktatie zelf vast hebben gehouden, laat staat er wat omheen knutsel. Tenminste dat is hoe ik het beleid gelezen heb.
     
  17. Pinkflower

    Pinkflower Fanatiek lid

    11 apr 2014
    1.050
    62
    48
    Bij ons op de peuterspeelzaal en kinderopvang moet het ook voorverpakt uit de winkel komen en op deze manier meenemen. Ik zit te denken aan (weer) een doosje rozijntjes of een verpakt koekje. Ijsje lijkt mij ook leuk voor de kinderen, maar weer afhankelijk.
    Bij beide een gezond beleid, maar volgens mij nu wat minder streng.
    Ik kan niks gezonds bedenken; misschien een banaan... de rest is allemaal niet per stuk verpakt.
    Van cadeautjes uitdelen ben ik niet zo; ze hebben hier de laatste jaren vaak prut cadeautjes gehad die of zo kapot zijn of in de prullenbak belanden.
     
  18. MaMa

    MaMa Fanatiek lid

    21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Mag er wel een wikkel om de zakjes chips?
     
  19. MaMa

    MaMa Fanatiek lid

    21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Mandarijnen
    Als je er wel iets op mag plakken zijn er leuke ideeën zoals dikkie dik ervan maken of nemo
     
  20. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.801
    8.665
    113
    Als het beleid is verpakt dan zou dat ook niet mogen.

    Ik zou school/ kinderdagverblijf vragen wat de afspraak is.

    Bij ons is het simpel, niks.
     

Deel Deze Pagina