Mijn meisje wordt over 1,5 maand al 1 jaar!!!! Zoals iedere moeder denk ik word ik er nu al sentimenteel onder, maar dit ter zijde Nu ben ik benieuwd naar ervaringen van mede moeders hoe deze dag aan te pakken en praktische tips en originele ideetjes. Zit zelf te denken aan een feestje vanaf 10 uur 's ochtends tot........ Ik wil wel duidelijk op de uitnodiging vermelden dat het feestvarken gewoon lekker gaat slapen als ze moe is. Taartmoment wil ik voor aanvang feest doen met alleen papa en mama en tijdens feest even kort overnieuw. Wie o wie: ideetjes voor taart, snoepzakjes, lekkernijen, versiering, uitnodiging.... Ik wil het zeker niet over the top doen maar wil er wel een onvergetelijke dag van maken zonder teveel poespas. Ben benieuwd ps. krijg nu al een brok in mijn keel dat ze al 1 wordt....niet te geleoven. Ga zo nog maar eens baby-baby foto's kijken Nog meer moeders die het niet droog konden houden op de dag?? Ik denk dat ik echt wel een traantje of meer zal laten.
waar woon je, misschien kan ik de taart wel maken? Ik had een beetje een thema: lieveheersbeestjes. Jurkje, slofjes en taart matching! Haha, maar verder gewoon wat lekkers voor het bezoek, slingers en ballonnnen en je fototoesten bij de hand. En je zit in t zomerseizoen dus misschien lekker buiten? en als je veel bezoek hebt, kun je ook overwegen een ochtend- en middagshift te doen. Of bijvoorbeeld familie hele dag, en buurtkennissen etc. vanaf de middag?
Nog even en onze meid wordt ook een jaar. Wij houden de verjaardag vanaf 14.00, hebben we de morgen lekker voor ons drietjes. We hebben bij ricus mini design een prachtige stoel voor haar besteld en laten deze taart voor haar maken Verder balonnen slingers etc. En bij de action krijg je een hele leuke bloem voor op de taart, die klapt open als je 'm aansteekt en dan gaan de kaarsjes branden en speelt happy birthday dus die ligt ook al klaar. En verder lees ik even mee in je topic voor mss nog wat leuk ideetjes haha, maar wil het niet te gek maken. De kids snappen er weinig van en zijn na zo'n dag toch al ondersteboven van alle indrukken.
Mijn advies is: maak het niet "te" druk! jij hebt er dan niks aan en je kindje ook niet. Ik spreek uit ervaring nl. en mijn zoon wordt over 3 weken 2 jaar en ik hou het nu allemaal veel rustiger. Er komen teveel prikkels af op je kind en dat maakt het niet leuker allemaal... Zelf heb je er dan ook niet veel aan en een 1e verjaardag is erg bijzonder hoor
Bedankt allemaal voor de reacties. Ik wil het zeker niet te druk maken hoor, en wil bewust die kleine niet teveel blootstellen aan prikkels. Het is een slaapkoppie dus ze zal die dag ook wel zeker 2x 2 uur slapen. Ik laat haar gewoon in haar ritme. Ze zal er wel van genieten: het is een aandachtsdiertje dus dat komt prima uit Kaars van de action: goede tip, ga ik ook vast aanschaffen. En die taart, gaaf! Gr.
Van lekkernijen doen wij wraps gevuld met roomkaas en gerookte zalm. Wat prikkers met kaas, worst en nog wat tappas dingetjes van de turk. Versiering: wat ballonnen en slingers. Sowieso zijn stoel versieren. Taart laten wij maken met daarbij horende muffins.
Super is die taart hè. Ik vond hem direct mooi, maar vriendlief wilt liever die van cars. Die ook super is.
Hier ook heel wat tranen gelaten hoor Maar ná die eerste verjaardag zie je heel vaak, elke week tot elke dag, nieuwe dingetjes wat ze nu weer kan dus dat is óók heel erg leuk hoor, komt goed! Ideetjes: Wij hebben de verjaardag van 15-18u gevierd, Charlotte sliep toen nog 2x, 1x lang van 10-13u en tijdens het feestje nog een half uurtje/3 kwartier. Het was gewoon drukker dan anders en dat merken ze toch wel. Verder had ik ook taart, deze aangesneden om 14.30, opa's en oma's en mijn broer en schoonzus (de enige direct naaste familie dus) had ik half uurtje eerder laten komen voor dit bijzondere moment. Om 15u kwam de rest van het bezoek, incl kids. Voor de kinderen (8 stuks) had ik kleine cakejes gebakken, wat lange jannen en rozijntjes, diksap en de tafel feestelijk gedekt. Kleurplaten en zo klaargelegd dus dat zat al goed. Voor de volwassenen (stuk of 15) had ik 2 sta-tafels in de woonkamer, wat wijn, bier, fris en wat kleine hapjes. Rond 17u voor de kids broodjes met knakworstjes en voor de volwassenen broodjes beenham/kaas/gezond en soep. Om 18.30 was iedereen de deur uit en hadden we de avond nog voor onszelf, heerlijke dag gehad dus. Dit was wel de enige keer dat we het zo groots vierden moet ik zeggen, dat ben ik de volgende keren toch niet zo van plan maar een eerste verjaardag is gewoon heel bijzonder! Oja, nog een tip, wij hebben 2 dagen vooraf aan de verjaardag een avond álle filmpjes bekeken van Charlotte, dat was zoooooo huilen....echt heel bijzonder om dat terug te zien zo vlak voordat ze 1 werd, aanrader dus!
Ziva wordt in juli 1, maar haar feestje is al helemaal gepland. Er komt een 50-tal gasten. Ziva houdt wel van die drukte, dus komt goed. Het zal bij ons in de tuin zijn, van 15u tot 18u. Ziva doet 1 slaapje tot ongeveer 15u. De uitnodiging heb ik zelf ontworpen en die zal binnenkort gedrukt worden. We hebben champagne en andere drank, en bbq. Deze taart is al besteld. Ook de bijpassende meptaart laten we maken. Als bedankje geven we iedereen een mooi plantje mee (petunia's). We hebben heel veel ballonnen gekocht en een heliumfles, zodat we leuke decoraties kunnen maken. Dan natuurlijk ook nog slingers en een mooie kroon. We hebben op ebay een setje gekocht om haar stoel helemaal te versieren. Veel plezier!
wij hebben het groots gevierd, mede omdat we een hele grote familie hebben en veel vrienden. In totaal waren er zo'n 85 mensen. We hadden op de uitnodiging gezet dat het vanaf half 3 tot het gezellig was zodat ons meisje voor die tijd nog even kon slapen. We hebben een grote tuin en het was heerlijk weer dus iedereen was lekker buiten. 4 vriendinnen van mij regelde eten en drinken voor de gasten bij binnenkomst zodat ik alle aandacht voor mijn dochter had. vederkon iedereen zelf van de tafel pakken. Ze vond alle aandacht en kado's prachtig. We hadden foto taarten van de hema en vooraf had ik op i-net een verlanglisjtje gemaakt rond etenstijd ging de bbq aan. Meisje ging geheel voldaan om 7 uur naar bed, toen was er denk ik nog een man of 20 over. Super gezellig. Ook hier wel traantjes hoor. O ja, en wat ik persoonlijk echt vind horen is een mooie verjaardagsjurk.
Ik lees even mee. WE hebben ook zo'n grote groep. Kan het gewoon echt niet maken om mensen niet uit te gaan nodigen. We vieren het van 9 tot 11 en dan weer van 3 tot 5, zodat ze lekker een flinke tuk kan doen tussendoor. Ik heb uitnodigingen van de hema (van jip en janneke) opgestuurd. Ik heb gekozen voor een kikkertaart en Zoey krijgt haar eigen meptaartje
Heb je 'm ook in Maastricht besteld? Onze meid is helemaal weg van Bumba dan is de keuze snel gemaakt Maar voor een knul is die van Cars ook helemaal te gek. Heb je ook een meptaart?
Damian wordt in juli 1jaar. Ik wilde ene 3D taart bestellen maar was met 3lagen taart zo'n 120,- kwijt.. *schrik* Nu ga ik zelf proberen de taart te maken samen met mijn zus en stiefmoeder. Even lekker knutselen en kloten in de keuken! Maandag gaan we proef taart maken om te kijken hoe het ongeveer moet. Verder niet echt wat in de planning nog. Natuurlijk heel veel slingers en ballonnen. Wil Helium Ballonnen dus iemand tips waar ik heliumtank kan kopen?! (niet huren want geen zin om het weer terug te brengen na de verjaardag) Hier komen ruim 45mensen, uitnodigingen maken we zelf
Poeh dat is duur. Ik betaal 60,00 EUR voor de taart (nog geld genoeg hoor). Ze gaat uit van 2,00 EUR/stuk en we hebben 'm voor 30 man, dan nog 5 EUR voor het meptaartje.
chantal: wat voor taart heb jij dan? En vooral wáár heb je die vandaan? Wil ook wel zo 'goedkoop' een 3lagen taart
Ik heb deze: http://www.hemelsetaarten.nl/attachments/Image/IMG_0527.JPG Maar ik zie dat jij in Lelystad woont deze komt uit Maastricht. Je moet anders eens googlen zo heb ik het ook gevonden. Er zijn best redelijk wat mensen die dit soort taarten maken. Ik betaalde ook bij iemand het dubbele van wat ik nu betaal.
link doet het niet. Maar heb ook bij verschillende gekeken maar ligt allemaal zo rond de 100,- edit: link doet het nu wel Zo'n taart bedoel ik ook inderdaad. Wat raar dat jij maar 60,- betaald. Ik had misschien beter moeten rond neuzen wat het allemaal kost bij anderen. Ik heb gister al spullen op internet besteld om zelf taart te maken: Ik heb deze taartvorm http://www.cakesupplies.nl/images/heart_tasty_fill.jpg En daar doe ik zelf chocolade eendjes en ballonnetjes op. Met een candy writer zijn naam en leeftijd erop schrijven
Hebben ze dit nog of heb je het vorig jaar of zo gehaald? Klinkt echt leuk voor de eerste verjaardag!