Idkaart meegeven

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door Marisje89, 3 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marisje89

    Marisje89 Fanatiek lid

    10 jun 2015
    1.660
    204
    63
    Parttime logistiek
    De vader en ik zijn sinds D 4 maanden oud was uit mekaar.

    Lang verhaal kort te maken meneer is in de zwangerschap en erna vreemdgegaan. En heb het nog geprobeerd voor D maat het mocht niet baten. Vertrouwen weg en hij bleef haar maar opzoeken. Ondertussen weet ik wie het is en de weekenden dat D bij z'n vader is. Heeft ze mijn keus gerespecteerd dat ze er dan niet bij is zodat vader en zoon een band kunnen opbouwen.

    Maar m'n vraag is geven jullie als de kinderen naar hun vader gaan de id kaart mee?
     
  2. jaimy22

    jaimy22 Actief lid

    28 jun 2007
    210
    5
    18
    Nee waarom ? Als ze op vakantie zouden gaan en ik daar toestemming voor zou geven anders niet.
     
  3. manaolana

    manaolana Niet meer actief

    Ik heb geen ervaring maar ik zie dat je kindje pas 1 jaar is. In NL hoeven kinderen tot 12 jaar niet eens een ID-bewijs te hebben dus zie de noodzaak er totaal niet van in om het voor een weekendje mee te geven.
     
  4. Tegeirian

    Tegeirian Fanatiek lid

    27 sep 2016
    1.218
    215
    63
    Vrouw
    Ik zit niet in dezelfde situatie, maar ik zie niet in waarom je de ID-kaart van je kind elke keer mee zou verhuizen. Er geldt pas een identificatieplicht vanaf 14 jaar en bovendien loop je met dat gesleep met zo'n ID-kaart alleen maar het risico dat ie kwijt raakt.
     
  5. Marisje89

    Marisje89 Fanatiek lid

    10 jun 2015
    1.660
    204
    63
    Parttime logistiek
    Ik heb hem altijd bij mij in de portemonnee zitten. Hij heeft hem ook niet mee in de weekenden dat ie naar z'n vader gaat.
    Maar zat er in een keer te denken van moet de idkaart mee daar naar toe.
     
  6. LesGra

    LesGra Bekend lid

    2 jun 2017
    529
    350
    63
    Vrouw
    een id kaart meegeven is wel handig.Of desnoods een foto ervan maken, mocht er iets gebeuren dan weten ze in ieder geval met wie ze te maken hebben.
    De id-kaart van mijn dochter zit standaard in de luiertas. Mocht er iemand op haar passen, dan is dat wel aanwezig.
     
  7. Mop81

    Mop81 Fanatiek lid

    9 nov 2013
    4.054
    2.435
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Mijn zoon heeft niet eens een id kaart.
    Die laat ik wel maken als we een keer naar het buitenland gaan.

    En ik zou hem nooit meegeven. Zn vader raakt alles kwijt haha
     
  8. Marisje89

    Marisje89 Fanatiek lid

    10 jun 2015
    1.660
    204
    63
    Parttime logistiek
    Hier is die gemaakt vanwege kopie urgentie aanvraag. En vaak naar Duitsland gaan om boodschappen te halen. Maar kopie is wel een idee om die aan hem te geven.
     
  9. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Een kopie misschien maar niet het origineel.
     
  10. Noorie

    Noorie Niet meer actief

    Nee. Mijn ex wilt dat heel graag (en dat geeft mij kriebels) maar no way!
     

Deel Deze Pagina