iedereen die aan je uk wil friemelen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tweeling, 13 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweeling

    tweeling Fanatiek lid

    9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    Ik vroeg me af hoe jullie omgaan met mensen (familie, ooms tantes vrienden etc.) die iedere keer je kleintje vast willen houden?

    Begrijp me niet verkeerd iedereen mag natuurlijk met onze meid knuffelen, maar ik vind het zo vervelend als ze bijvoorbeeld net uit bed komt en ''mensen'' haar zo goed als uit je handen trekken. Soms heb ik ook gewoon geen zin om haar af te geven...als we een drukke dag hebben gehad dan vind ik het ook voor haar teveel om haar dan van hand tot hand te laten gaan.

    Ik vind ook dat men gewoon 'verwacht' dat ze haar even vast mogen houden...ik heb zoiets van neem zelf een kind!

    overdrijf ik nu, hoe gaan jullie hier mee om?
     
  2. gabje20

    gabje20 Bekend lid

    20 jan 2006
    597
    0
    0
    Doen wat je gevoel je ingeeft, ik geef me kind ook lang niet altijd aan de mensen.

    Ze heeft nu zo haar voorkeur als er mensen binnen komen en laat ik dr gewoon gaan, en ze laat het merken als ze niet wil !
     
  3. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    nee je overdrijft neit! Ik heb exact hetzelfde.... Mensen die zelfs opmerkingen maken dat ik te voorzichtig ben enzo. Bull shit ze kunnen het gewoon niet hebben dat ik ze niet urenlang mijn zoon laat vasthouden.
    Daarbij stinkt mijn kind aan het einde van de dag naar 30 soorten parfum

    Ik merk het aan Dano als het een drukke dag is geweest. overdag hebben zij pret met je zoon en savonds wij de gebakken peren :(

    Nu zorg ik dat Dano lekker in zijn bedje ligt, en als hij wakker wordt zeg ik tegen de mensen dat ik hem eerst even lekker laat wakker worden bij mij...
     
  4. tweeling

    tweeling Fanatiek lid

    9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    @angels ayes:''Ik merk het aan Dano als het een drukke dag is geweest. overdag hebben zij pret met je zoon en savonds wij de gebakken peren''

    Dit is precies wat ik bedoel...iedereen lol en daarna zijn wij de pineut maar als je dat durft uit te leggen ben je te voorzichtig etc etc.
    Sommige mensen denken echt dat je niks weet ben dat wel net moeder maar heb geen str*nt in mijn ogen wat mijn kind betreft...ken haar beter dan wie dan ook!

    pfff zo dat lucht op!haha
     
  5. judithteresa

    judithteresa Bekend lid

    2 jul 2006
    506
    0
    0
    journaliste/fotografe/webdesigner/model
    Fuerteventura-Canarische Eilanden
    ja is heel normaal hoor, keira draait ook echt weg als ze niet wil, en dan zeg ik dat ze mamitis heeft, laat haar maar ff:)
     
  6. Lina

    Lina Fanatiek lid

    23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Ik heb Glenn vanaf het begin af aan al niet van hand tot hand laten gaan. Het is geen zak snoep die je even doorgeeft, maar het kostbaarste bezit wat we hebben!
    En we merken al heel goed dat Glenn nu al geen schootkindje meer is. Hij wil bij ons nauwelijks meer op schoot sinds hij kan kruipen/tijgeren.
     
  7. Niet meer actief

    Hier hetzelfde....
    Ik vond het ook niet nodig om alyssa van hand tot hand te laten gaan toen ze baby was.....kind zou dr trauma's van oplopen zeg (oke oke overdreven, maar toch...) ik vond dat niet nodig. En nu nog..ze is nu 3 en als ze niet bij iemand op schoot wil ofzo, en dat aangeeft, maar diegene maar aan dr blijft trekken, dan word ik kwaad....ze geeft toch aan dat ze dat niet wil!?
     
  8. paprika

    paprika Fanatiek lid

    29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Heel herkenbaar al deze verhalen zeg, vind het zelf ook absoluut niet nodig om der maar bij iedereen op schoot te zetten. Ze is erg prikklgevoelig dus ze raakt ook snel overstuur en dan vaak niet op dat moment maar als ze weer moet gaan slapen, kan ik steeds gaan troosten omdat ze uit der doen is. En dan deze opmerking: daar moeten ze maar aan wennen hoor, kind van jou is niets gewend! Grrrr.... Hoevaak ik die niet naar m'n hoofd heb gekregen! Ze weten het altijd beter he...
     
  9. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    M'n schoonouders, en dan vooral m'n schoonmoeder, kan onze kleintjes ook niet met rust laten. Ook de grootmoeder van m'n man kan het niet laten om aans onze kleintjes te friemelen.
    Ik wordt er ook helemaal gek van.

    Het was zelfs zo erg, op ons huwelijk, dat ze Serjenka, letterlijk uit m'n armen trok. Terwijl ik toch erg duidelijk gemaakt had, dat ik m'n dochter wel zelf eens vast wilde houden.

    Heb m'n kleintjes ook liever voor mezelf, dan dat ze bij iedereen op de schoot moeten.
     
  10. Niet meer actief

    Ik straal heel goed uit dat ze van Kim af moeten blijven. Niemand pakt Kim zomaar uit mn handen.

    Gewoon even netjes vragen.

    En de uitzondering die dat niet doet, zeg ik ook tegen: Nu even niet...
     
  11. jopie

    jopie VIP lid

    10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    De meeste mensen doen het niet, alleen m'n schoonmoeder. Zo heb ik Dylan op schoot, en zo zit ik ineens met m'n handen om lucht... Erg vervelend. En uitleggen helpt niet, het gaat het ene oor in, andere weer uit.
     
  12. runner

    runner VIP lid

    12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    zo vervelend.
    opzouten allemaal!
    je vraagt het toch eerst?
    kan het echt niet uitstaan als ze hem uit mijn handen willen pakken.
    of dat je aankomt rijden en anderen je al voorzijn met het pakken van de kleine uit de MC, grrr!

    oh ja hier is NEE ook echt NEE,
    jammer dat sommige dat nog steeds niet begrijpen....

    wat ik ook niet uit kan staan zijn mensen die de kleine een kus willen geven als ze net gerookt hebben.
    stoom schiet dan echt uit mijn oren. :x
     
  13. Pinda

    Pinda Actief lid

    27 jul 2006
    477
    0
    0
    En dan ook nog mensen die ongevraagd een vinger in zijn mond stoppen als hij aan het huilen is......... :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
    Dat deed mijn schoonvader laatst en mijn man vond het niet zo erg. Ik ontplofte :evil: :evil: :evil: Als er al een vinger in zijn mond wordt gedaan dan doen WIJ dat NADAT we onze handen hebben gewassen. En dan durf ik er ook nog eens niks van te zeggen. Alleen achteraf tegen mijn man, maar die snapte me niet :(
     
  14. Jalea

    Jalea Fanatiek lid

    24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    heeeel herkenbaar allemaal... in het begin durfde ik er niet zoveel van te zeggen maar inmiddels ben ik wel een echte leeuwin haha
    ik wil dat gefrummel echt niet hebben! waar ik ook niet best tegen kan, is als je op visite gaat bij mensen die ook kinderen hebben (of visite krijgt die hun kids meenemen) en dat die kinderen aan mn zoontje lopen te frummelen en met vieze handen over zn hoofdje strelen of zelfs in zn mond steken. wil ik absoluut niet hebben! al is het wel lastig om daar wat van te zeggen.... ik vind het ook absoluut niet nodig dat een kind mijn zoontje op schoot krijgt. tis nu eenmaal geen speelgoed!
    (en ja... ik besef me dat als mijn zoontje een brusje krijgt, mijn zoontje net zo zal doen.... maar das dan toch anders he, das je eigen ;))
     
  15. Duveldraakje22

    Duveldraakje22 Fanatiek lid

    22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    O ja absoluut. Ik vind dat als je kleintje net uit bed komt eerst even rustig moet kunnen wakker worden bij papa of mama en misschien daarna even naar iemand anders toe kan. Ik vind het sowieso niet prettig om Anouk uit handen te geven, maar ja de Opa's en de Oma's willen haar natuurlijk even vast houden.
    Bij mijn moeder ben ik een beetje angstig, dit komt omdat ze vasculaire dementie heeft en haar kracht echt zwaar verminderd is. Maar zolang ons pap of ik er langs zit is het goed. Dat heb ik ook met mn nichtje van 10, die wil Anouk zo graag vast houden en ik blijf het eng vinden. Echt de meest rare gedachtes gaan door je hoofd. Maar goed, heel herkenbaar dus.

    Liefs,
    Duveldraakje
     
  16. sim

    sim Niet meer actief

    ja heel herkenbaar, en dan vooral in het begin, die kleine krijgt al zoveel prikkels, wij hebben hier vaak genoeg savonds de tol kunnen betalen. "maar ach, wat merkt zo'n kleintje daar nou van" nou genoeg, als ze normaal gewend zijn om smorgens te slapen, en je gaat ineens smorgens met ze op visite, kunnen ze al de rest van de dag in de war zijn.

    dus logisch toch als ze van hand tot hand gaan.

    dus volg gewoon je gevoel.
     
  17. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    ja inderdaad kleine kinderen zijn net wandelende baccillen. ik zeg ook heel duidelijk dat ze alleen aan zijn armpjes en beentjes mogen komen, zeker niet aan zijn hoofd of gezichtje.

    een keer zag ik de dochter van mijn vriendin( 5 jaar) Dano een kus op zijn mond geven. Dat vindt ik dus echt verschrikkelijk. zoiezo kussen alleen wij hem op zijn mond....! Maar ze heeft nu wel door na ong 10 keer zeggen dat ik dat niet wil hebben.

    En als kinderen hem op schoot willen dan zeg ik dat we even wachten to Dano wat groter is zodat hij kan aangeven of hij het wel wil.

    Het is geen teddybeer
     
  18. tweeling

    tweeling Fanatiek lid

    9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    word er niet goed van dat niemand begrijpt dat dit voor ons en de kleine helemaal niet goed is of wij dit niet fijn vinden.
    Wij willen komen ''kijken'' (lees: vasthouden) :( en daarmee uit!

    Dit is mijn eerste kindje en volgens de rest van de wereld snap ik er niks van :evil:

    Ik heb al zoveel mensen in een ''wachtrij'' moeten plaatsen om op visite te komen omdat het vakantie was en ik een rot tijd heb gehad. Nou ik wou ook wel eens wat tijd met ons 3en om bij te komen maar ook daar is geen begrip voor. Jemig ben net bevallen, heb een enorme rot kraam tijd gehad mankeer(de) van alles! en nou ineens wil iedereen komen en toen ik er zo goed als om vroeg was er niemand...bah bah hier niet hoor! :evil:


    Ach ja als ik wist hoe het duidelijk moest maken dan laat ik het meteen weten :D
     
  19. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik had daar toen ook veel moeite mee, en je moet je kindje ook echt niet van schoot op schoot laten.Lekker doen wat jou het beste lijkt.
    Als ze sávonds op kraamvisite kwamen konden ze even mee naar boven komen om te kijken.En dat was het :D
    En het boeide me niks wat ze ervan vonden.
    Zoals nu vind ik zelf ergste als andere kinderen te druk spelen met m'n zoon, of als diegene waar hij op schoot zit, z'n parfum opheeft, en m'n zoon er na die tijd naar ruikt bha echt vies vind ik dat.
     
  20. paprika

    paprika Fanatiek lid

    29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    @tweeling; snap helemaal wat je bedoelt. Volgens mij denk de rest vande familie als er een kindje is geboren dat ze daar bepaalde rechten aan kunnen ontlenen zoals het recht de eerste week al op visite te komen. Omdat bij ons de bv heel slecht liep en ik me enorm rot voelde zijn alleen mijn ouders en schoonouders de eerste week op visite geweest. Gevolg: meteen een hele rel in de familie! Wat een onzin, komt zeker weer bij háár (lees mij) vandaan, kindje heeft daar toch geen last van ligt puur aan de ouders blablabla. Tis niet makkelijk soms he... En dan ook nog, dat terwijl ik alweer aan het werk ben en vanwege onregelmatige diensten maar om het weekend samen ben met m'n man en dochter, we ook nog min of meer verplicht zijn om in ons vrije weekend samen allerlei familieleden te ontvangen en bezoekjes af te leggen. En dat doen we (natuurlijk) niet, en dan krijgen we daar weer scheve gezichten over van de rest van de fam. Gelukkig heb ik een hele gladde rug, glijd alles zo vanaf ;)
     

Deel Deze Pagina