Ieman de gouden tip tegen het spugen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door marilouise, 11 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marilouise

    marilouise Niet meer actief

    Ons zoontje is ziek sinds vorige week vrijdag eerst heeft hij tot en met maandag nagenoeg niet gegeten en of gedronken in het ziekenhuis geweest in verband met uitdroging, Nu heeft hij weer eet en drink lust ging ook beter maar hij blijft 2 maal daags overgeven, het zijn vrij vaste tijdstippen rond half 1 in de middag en rond half 12 in de avond . in de middag is het enorm veel, en in de avond een beetje .

    sinds gisteren drinkt meneer weer flesvoeding steeds een klein beetje dit gaat goed zo krijgt hij in ieder geval weer wat binnen zowel vocht als voeding, yoghurt of iets wil hij echt niet. verder krijg ik er tussendoor nog een beetje aanmaakredelijk zoet in en kwa eten eet hij het binnenste van een witte boterham maar ook af en toe een stukje kaasstengel. DE kinderarts zei van de week bij een buikgriep moeten ze eigenlijk blijven eten en drinken hierdoor gaat het het snelste over.

    Dit gaat wel goed maar kan ik nog iets doen of iets geven wat zijn maagje echt kalmeert, hij is vanaf maandag ruim 1,5 kilo afgevallen en weegt nu nog geen 9 kilo. dus het gaat wel hard gisteren nog kontakt gehad met de kinderarts maar hij blijft vrolijk en heeft goede eet en drinklust . nu moet alles weer rustig worden.

    dus kom maar op met alle huis tuin en keuken tips.

    moet natuurlijk ook wel kunnen met zijn leeftijd. hij is net 14 maanden.
     
  2. adi

    adi Niet meer actief

    Oh wat zielig zeg.

    Ons hebben ze juist geadviseerd om GEEN melk te geven totdat de maag kalmeert. Melk is zuur en laxerend en kan ook het spugen verergeren. En met 14 maanden kan hij het best een paar dagen missen. Geef hem af en toe een plakje kaas.

    Wil hij ORS?

    Anders kamillethee, dat zorgt voor de rust in de maag, gewoon elke paar minuten een slokje, en dan heel lauw. Voor wat energie kun je er suiker in doen.

    Daarnaast is witte rijst heel neutraal, inderdaad brood met gewoon boter erop, zoute crackers (voor vochtbehoud) enz

    Heel veel beterschap!
     
  3. marilouise

    marilouise Niet meer actief

    Hi Het is ook niet geadviseerd het is het enige wat hij wil.

    Inmiddels ook al niet meer.
    Ors gaat er niet van harte in maar een klein beetje lukt, dus dat doe ik ook wel steeds een 5 ml dat lukt.

    kamillethee wil hij helemaal niet, zoiezo op de melk na geen warme dranken. plakje kaas gaat op zijn tijd net als een kaasstengel verder wat witbrood probeer ook wel met zoetigheid gestampte muisjes heel dun vindt hij lekker dit gaat ook wel maar alles is een paar hapjes.

    verder weet ik het echt niet banaan wil hij ook niet. rijst kan ik straks wel even proberen misschien wil hij het.
     
  4. maja82

    maja82 VIP lid

    30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Je geeft vrij vette dingen. Kaas, kaasstengel, melk etc. Misschien eens fruit of crackers proberen? Of een biscuitje, desnoods een tuc koekje (ook vet, maar volgens mij vrij licht en lekker zout).

    Mijn dochter heeft toen ze 1 was ook een flinke buikgriep gehad en heeft 8 dagen overgegeven. Ik mocht haar toen alleen heel verdunde melk geven. Dus 1 schepje poeder met 100cc water ofzo. En dan kleine beetjes laten drinken. Dus 40cc, zit dat er na een half uur nog in, nog een beetje etc.

    Beterschap voor de kleine!
     
  5. marilouise

    marilouise Niet meer actief

    het punt is hij heeft weer een enorm gevoelig keeltje net keelontsteking gehad waardoor alles hem zeer doet.

    fruit wil hij nu helemaal niet, hij wil geen stukjes ofzo.

    ik heb de melk even opzij gegooid. ik hoop zo dat het vanavond goed gaat.

    met de melk ik kan nu 40 cc geven en zometeen weer en dan weer maar vanavond om half 12 komt het er pas uit hij spuugt niet gelijk. hij heeft helaas van papa geeerfd dat hij heel veel moeite heeft met overgeven.

    vanmiddag heeft hij nog op 500 cc drinken redelijk zoete aanmaak (we merken dat hij zo slap als een vaatdoek is ) verder een magdalena cakeje die eet hij wel. en daarstraks het binnenste van een witte boterham.

    ook heeft hij een chipje of 4 -5 op dit vond hij ook nog eens lekker, heb al besloten dat hij het bij hoge uitzondering krijgt.
    ik duim dat het erin blijft vanavond.

    de melk hebben we even opzij gegooid kijken of dat werkt het was wel alleen nog maar water wat hij over gaf, ik voel me zo stom dat ik daar niet bij stil heb gestaan dat hij daar echt last van kon krijgen, was zo blij dat hij iets at of dronk. hoop dat het nu goed gaat
     

Deel Deze Pagina