iemand ervaring dwarsligger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lovewinnie, 6 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    zoals je begrijpt heeft mijn meisje 2 wk geleden besloten dwars te gaan liggen en ik heb het idee dat dit haar fovo houding is helaas. een week geleden merkte ze het op bij de controle tot die tijd lag ze volgens de boekjes. ik zelf maak me best zorgen hierover want ben morgen al 34 wk en het wordt toch wel heel krab daarbinne. zijn er hier vrouwe waarbij de kleine nog op dit stadium draaide?

    ik heb wel veel pijn als ze beweegt en heb het idee dat ze wel wil draaien maar het lukt haar gewoon niet, me buik staat erg gespanne en elke aanraaking doet pijn en zie me meisje gewoon continu liggenen bewegen juist omdat ze zo strak opgevouwen zit. volgende week moet ik weer op controle en mijn verloskundige zegt dat de babay tot 36 wk kan draaien maar als ik op internet lees dan zie je dat 96% van de babys nu al ligt zoals ze horen te liggen en dat ze niet meer om kunnen draaien.
    hoe zit het nou en zijn er dames die uitwendig geholpen zijn door het kindje via de buik te draaien en wat was jullie ervaring daarmee?
     
  2. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Geen ervaring maar weet dat het draaiens soms zeker wel effect heeft hoor!
    Nog niet bij de pakken neer gaan zitten hoor.
    Die van mij (is nog een stuk kleiner natuurlijk) ligt volgens mij ook vaak dwars. Heb op mijn zij bijna altijd een dikke knobbel en aan de andere kant (voorkant) ook een dikke bult.
    Ik vertrouw erop dat ie nog normaal gaat doen ;)
    Succes met afwachten...hoop dat ze braaf zal zijn!
    Elmo
     
  3. Pipo

    Pipo Actief lid

    7 jul 2007
    159
    0
    0
    Mijn beeb is ergens tussen de 34 en 36 weken nog uit zichzelf gedraaid.
     
  4. mamavanbo

    mamavanbo Fanatiek lid

    13 apr 2006
    3.931
    0
    0
    onthaalmama
    Oostmalle (Belgiƫ)
    bij mijn eerste zwangerschap heeft ze dwars gelegen tot en met 35 weken, daarna lag ze ineens goed. hoop dat je meisje het ook nog kan.
     
  5. wendy1611

    wendy1611 Fanatiek lid

    14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Ben hier ook heel benieuwd naar, ik hoorde vanochtend dat ons meisje dwars ligt en eigenlijk had ik dat al zo'n 2 weken gemerkt.

    Mijn vk geeft aan dat ze over 2 weken gedraaid moet zijn..
     
  6. Lara11

    Lara11 Niet meer actief

    hoi lovewinnie,

    mijn kleintje ligt in een stuit, maar soms heb ik ook het vermoeden dat hij/zij dwars ligt. Ik ken dat hele strakke gevoel heel goed en ik heb ook wel eens gedacht: volgens mij ligt baby niet lekker en zit het te wroeten en te worstelen. Vervelend gevoel he... Ook een beetje zielig..
    Ik krijg morgen te horen hoe het ligt, hopelijk is 't gedraaid.
    Tot 36 weken nog de kans... Ik duim voor je dat je meisje zelf haar 'draai vindt'!

    Amber
     
  7. Secretje

    Secretje Actief lid

    28 aug 2006
    372
    0
    0
    Mijn zoontje Ruben is met 36 weken en 3 dagen nog van hoofdligging naar stuitligging gedraaid. HIj was met 32 weken juist naar hoofdligging gedraaid. Dus niet meteen bij de pakken neer gaan zitten hoor.
     
  8. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    ben blij om te lezen dat het sommige kindjes toch gelukt is om alsnog te draaien en hoop dat mijn meisje er ook bij hoort. ik merk dat ze het probeerd en en steekt dan ook een heel voet uit me rechterzij om zich af te zetten zeg maar, maar naar een x of 4 geeft ze op en rommelt ze nog wel wat maar niet meer zo hevig (is pijnlijk)
     
  9. Mirelle

    Mirelle Actief lid

    11 dec 2006
    469
    0
    0
    Oss
    Deze dame is pas in de 36ste week dwars gaan liggen.
    Daarvoor nog prima, ingedaald zelfs!

    Ze hebben toen nog 3 draai pogingen gedaan met een tussen tijd van 4 dagen. Toen zat ik dus al in week 37.
    Overigens lag Lola 2 weken voor op groei schema, wat het allemaal niet makkelijker maakte met draaien.

    Haar in een stuit draaien voor een stuit bevalling was geen optie voor ons.
    Flinke beeb, smalle bekken en ernstige BI.
    Vandaar de KS.

    Ja, zo'n dwarsligger voelt raar in je buik. Maar ze hebben het echt wel naar hun zin daar binnen!
    Alleen het bewegen is voor jou verelend.

    Groetjes, Mirelle.
     
  10. Angeltje24

    Angeltje24 Bekend lid

    22 nov 2006
    536
    1
    18
    Die kleine meid van ons ligt ook al een hele tijd in een stuit. Gisteren voelde ik dat mn buik heel anders aanvoelde...heel strak en aan de onderkant van mn buik voelde het veel zwaarder ineens, naar gevoel :rolleyes:
    Misschien dat ze bezig was met draaien of zelfs (even)dwars is gaan liggen.

    Vandaag voelt alles weer normaal. Morgen weer naar de VK en dan horen we het wel.

    Ik heb ook zelf het idee dat ze moeite heeft met draaien..mn buik is nl niet echt groot.
    1 ding staat vast, als die kleine niet draait voor de 36e week laat ik het draaien achterwege en ga ik so i so voor een keizersnede.

    Dat draaien lijkt me helemaal niks... :(

    Laten we hopen lovewinnie dat die kleintjes van ons uit zich zelf draaien..

    Liefs Angeltje
     
  11. mariekebalm

    mariekebalm Fanatiek lid

    31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Grote kans dat ze gedraaid is...Ik heb het twee weekjes terug gehad, lag 20 min te schelden van de pijn en toen was het ineens over en op mn werk zeiden ze: hee, je buik zit lager! De gyn bevestigde een week later dat dat het was geweest...
     
  12. mariekebalm

    mariekebalm Fanatiek lid

    31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    sorry dubbel
     
  13. Angeltje24

    Angeltje24 Bekend lid

    22 nov 2006
    536
    1
    18
    Laten we het hopen Mariekebalm! Als ik naar mn buik kijk heb ik het idee dat ie er wel anders uitziet als voorheen..voorheen had ik echt een ei die helemaal strak naar voren stond. Nu staat ie inderdaad wat lager...
    Spannend! :)
     
  14. brussie

    brussie Fanatiek lid

    22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Mijn kereltje heeft altijd dwars gelegen. Met 37weken is meneer nog gedraaid en dat ging perfect, zeker (naar mijn idee) de moeite waard! Het deed mij geen pijn (al is het geen lekker gevoel) maar je moet je wel kunnen ontspannen.

    Sterkte ermee!
     
  15. twijfelaartje

    twijfelaartje Actief lid

    6 jun 2006
    220
    0
    0
    Mijn zoon heeft bijna de gehele zwangerschap in een stuit gelegen! Ook proberen te draaien maar meneertje was al te ver ingedaald en mijn placenta lag voor. Dus is helaas niet gelukt.
    Wel heeft de draaipoging pijn gedaan bij mij. Maar het was wel draagzame pijn!
     
  16. moonique

    moonique Bekend lid

    28 nov 2006
    663
    0
    0
    Drachten
    Ik heb ook een dwarse dwarsligger kwam ik gister bij de vk achter, ik had al zo'n gevoel... Maar nog tijd genoeg om te draaien zo zei ze mij, als ie nou maar de goeie kant op draait ;)
     
  17. wendy1611

    wendy1611 Fanatiek lid

    14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Naast dat mijn buik heel gespannen aan voelt heb ik op sommige momenten ook ontzettend last van mijn rug. Niet het gevoel bij normale rugpijn maar een hele scherpe pijn. Lijkt wel alsof de baby zich met haar voetjes afzet richting rug ofzo..hebben jullie dit ook?
     
  18. Tigger

    Tigger Fanatiek lid

    1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Emma was ook een dwarsligger, neigend naar stuit. Vanaf week 28 lag ze zo en ze is amper een cm verschoven al die tijd. Integenstelling tot jou, voelde ik Emma heel weinig, ze was (en is) een heel rustig kindje.

    Draaipoging was hier niet mogelijk , mijn placenta lag voor en dus hebben ze geen draaipoging gedaan. Met een dwarsligging scheinen ze te wachten meestal tot de bevalling begint, in de hoop dat ze nog doordraaien. Maar omdat ze neigend naar stuit lag en ik geen stuitbevalling wilde, kreeg ik een geplande keizersnede.

    Succes, ik hoop dat je kleintje nog gewoon draait.
     
  19. Chantal87

    Chantal87 Fanatiek lid

    2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    Belle was ook een hele poos een dwarsligger
    maar is toch gedraaid.
    geloof in week 36 ongeveer net voordat ik een echo
    zou krijgen en een draaipoging.
    was echt blij dat ze zelf gedraaid was.
     
  20. mamavanmerijn

    mamavanmerijn Actief lid

    12 okt 2006
    298
    1
    0
    nou hier ervaring genoeg!

    Bij de VK, met 33 weken, bleek ons ventje ook ineens dwars te liggen. Ben toen met ruim 34 weken naar het ZH gestuurd voor een liggingsecho en eventueel een draaipoging.
    Daar aangekomen had ik al het vermoeden dat ie weer goed gedraaaid was de avond ervoor en toen die vrouw het apparaat op mijn buik zette, bleek hij inderdaad weer met koppie beneden te liggen.
    Dus geen draaipoging maar weer naar huis

    2 dagen later moest ik weer naar de VK voor controle en bleek hij weer dwars te liggen. Dus diezelfde avond weer naar ZH voor echo en inderdaad, hij lag weer verkeerd.

    Met het ZH afgesproken dat ik die woensdag daarop terug zou komen voor draaipoging. Dus wij daar naar toe, was toen ruim 36 weken. De draaiiing zelf was zo gepiept. Deed ook amper pijn. Het is maar een kwart draai dus als je genoeg vruchtwater hebt en je buik soepel is en je goed ontspant is het zo gebeurd.
    Ik heb er zelfs geen blauwe plekken aan over gehouden.

    Xander bleef 2 weken zo liggen. Tot ik bijna 39 weken was. Ik voelde een hoop beweging in mijn buik en dadcht ook te voelen dat ie weer dwars lag. Dus VK bij me thuis gweest en ja hoor, weer gedraaid.
    Ik had nog een afspraak staan in het ZH voor ligginsecho met 39.4 weken, dus op die dag naar het ZH.

    Mijn gevoel zei me dat hij die avond ervoor weer uit zichzelf goed was gaan liggen. En ja hoor, bij de echo lag hij netjes met hoofdje beneden.. Maar nog lang niet ingedaald en dus nog erg hoog met zijn hoofd.
    Op dat moment overleg gehad met de gyn en die adviseerde me om me in te laten leiden. Omdat hij zo'n onstabiele ligger was en risico steeds groter werd dat het anders misschien, als de bevalling spontaan zou beginnen, een spoedKS zou worden.

    Dus diezelfde middag hebben ze gel ingebracht om de boel in gang te zetten en werden mijn vliezen gebroken. Na een heftige bevalling van 4.45uur werd Xander geboren.
     

Deel Deze Pagina