Iemand ervaring met allergische reactie?

Discussie in 'De lounge' gestart door Prettykitty, 21 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    3.938
    2.360
    113
    Vrouw
    Gisteren middag keek ik in de spiegel en zag ik twee rode plekken op mijn gezicht. Ik moest naar de winkels, dus heb er snel wat foundation overheen gesmeerd.
    Mijn moeder zei nog wat zie je er gek uit en vond mijn gezicht een beetje dik.


    Vanmorgen ben ik wakker geworden, en mijn gezicht is echt zo rood als een tomaat. Ook voelt het wat pukkelig aan, en is het wat dikker.
    Het ziet er gek uit, mijn oogleden en neus zijn namelijk mijn gewone huidskleur.

    Maar het gekke vind ik vooral dat ik zeg maar vanaf 23.00 uur niks had gegeten of gedronken, en dat ik wakker ben geworden met z'n rood/licht gezwollen gezicht.

    Ik heb gisteren niks anders gedaan en zou ook niet weten hoe mijn gezicht opeens zo eruit kan zien.

    Het lijkt mij dat als het bijvoorbeeld een voedsel allergie is, je het dan wel gelijk ziet en dan niet pas s'nachts in de ochtend.

    Ik heb gisteren rond 17.00 uur avond eten gegeten. En daarna niets meer.
    Wel nog koffie en een glaasje cherise gedronken.

    Ook geen parfum opgedaan gisteren, of creme ofzo.

    Iemand hier ervaring mee? Of klinkt het bekend voor iemand?
    Zoja, waar ben je allergische voor?

    Dank je wel. ❤


    Ik ben trouwens wel 3 dagen geleden gestopt met een ab kuur. Maar toen ik het gebruikte had ik nergens last van.
     
  2. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Heb je nieuwe foundation?
     
    Prettykitty vindt dit leuk.
  3. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    3.938
    2.360
    113
    Vrouw
    Nee!
    En het was ook al voordat ik foundation had gebruikt. Want dat smeerde ik juist zodat mn gezicht wat minder rood was.

    Maar nu is het vele male erger.
    Gisteravond had ik nergens last van.
    Had wel een pilletje tegen allergische reactie ingenomen.
     
  4. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    En heb je vandaag alweer een pilletje ingenomen?

    Ik zou toch even de huisarts bezoeken, even voor het tabletje en neem even mee wat je al gebruikt hebt, zodat hij je niet hetzelfde voorschrijft of iets wat niet bij elkaar kan..

    Gets wat vervelend!
     
  5. Lovely83

    Lovely83 VIP lid

    29 mei 2008
    19.973
    2.251
    113
    Kan een allergische reactie op de antibiotica zijn, maar weet niet of dit later nog kan optreden.
     
  6. Caruli

    Caruli VIP lid

    15 nov 2007
    31.699
    91
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    ik zou het ook even laten checken door de huisarts. kan een reactie op de antibiotica zijn. hoelang heb je die gebruikt?
     
  7. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.153
    12.361
    113
    Even naar de ha.

    Ik heb een keer een eenmalige reactie op knoflook gehad, m’n gezicht was gezwollen en ik had galbulten over m’n hele lichaam. Enige vreemde was dus dat ik echt heeeel veel knoflook had gehad de dag voor de reactie. Met 2 teentjes geen probleem, maar een hele bol is te veel voor mij ;)
     
    Popidepi en bosi333 vinden dit leuk.
  8. Lisa2

    Lisa2 Fanatiek lid

    21 apr 2013
    3.389
    1.360
    113
    Ik heb ook wel eens zo'n reactie gehad op een bepaalde antibiotica.

    Maar dat was geloof ik al na 2 tabletten. Geen idee of het later nog op kan treden.
     
  9. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    3.938
    2.360
    113
    Vrouw
    Ik heb 6 dagen anti biotica gebruikt.
    Ik heb de ha gebeld, en ik heb desloratadine ingenomen. Nu 35 minuten geleden.

    De assistente zei dat als het niet minder word of erger wordt ik langs de ha moet komen.

    Heb gevraagd of ik anders over een uur nog een pilletje mag innemen, en dat mag.

    Maar vind het zo gek dat ik zo wakker ben geworden. Had het dan eerder gisterenavond verwacht ofzo.

    Heb ook niet mn bed verschoond ofzo.
     
  10. sjorsje

    sjorsje VIP lid

    17 aug 2007
    11.239
    197
    63
    Noord-Brabant
    Dat kan wel. Mijn dochter kreeg netelroos van de antibiotica toen ze 2 dagen gestopt was.
    Ook flinke uitslag overal.
     
  11. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    1.850
    3.627
    113
    Waarom denk je aan een allergische reactie? Zou het geen gordelroos of iets anders kunnen zijn?
     
  12. Kukido

    Kukido Fanatiek lid

    16 jun 2016
    1.995
    2.183
    113
    Had je een amoxicilline kuur? Dan kan het goed door de kuur komen.
    Mijn moeder, mijn zoontje en ik hebben allebei uitslag gehad na amoxicilline. Allebei behoorlijk ook. Hebben nu een aantekening van allergie voor amoxicilline.
     
  13. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    3.938
    2.360
    113
    Vrouw
    Ja! Ik had inderdaad amoxicilline!
    Heb er eerder nooit last van gehad. Maar zo in ene!
     
  14. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    3.938
    2.360
    113
    Vrouw
    Ja het zou heel misschien netelroos kunnen zijn. Al heb ik geen galbulten ofzo.

    Ik heb een foto gemaakt. Maar probeer ook wat anoniem te blijven!
    Dus ik hoop dat je het een beetje kunt zien.
     
  15. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    3.938
    2.360
    113
    Vrouw
    Hier een foto, al heb ik mezelf wel een beetje onherkenbaar gemaakt.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  16. Syl72

    Syl72 Bekend lid

    14 mrt 2008
    793
    140
    43
    Bingo, daar is het van (al ben ik natuurlijk geen huisarts). Ik heb ooit 2 kuren daarvan gehad. De eerste keer heel mijn lijf onder de pukkels, rode vlekken en dat kwam pas een dag na afloop vd kuur. De tweede keer had ik nergens last van.
     
  17. Syl72

    Syl72 Bekend lid

    14 mrt 2008
    793
    140
    43
    Ik had toen ook zulke plekken in mijn gezicht. Ze branden en de pukkels jeukten toen.
     
  18. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    3.938
    2.360
    113
    Vrouw
    Ah dus toch!
    Ja ik heb even zitten zoeken en ik denk inderdaad dat het van de amoxicilline komt.
    Er staat op internet ook heel vaak dat het na 2 a 3 dagen pas komt opzetten!

    Weet ik dat ook gelijk weer.
    Dus nooit meer amoxicilline voor mij.
     
  19. Caruli

    Caruli VIP lid

    15 nov 2007
    31.699
    91
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    ik denk dan echt van de antibiotica.
    maar mocht het erger worden dan gewoon naar de huisarts. balen dat het zo zichtbaar in je gezicht zit
     
  20. Syl72

    Syl72 Bekend lid

    14 mrt 2008
    793
    140
    43
    Als het goed is, is het binnen een paar dagen over. Ik kreeg toen vd huisarts anti-allergie pilletjes (cetrizine).
     
    PBV en Prettykitty vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina