iemand ervaring met de Kaptein Moederfiets van de Makro

Discussie in 'De lounge' gestart door sandy25, 11 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sandy25

    sandy25 Actief lid

    30 jan 2008
    330
    0
    0
    Hoi,

    Heeft er iemand ervaring met de Kaptein Moederfiets van de Makro??

    Vroeg me af of dit ook een goede moederfiets is.


    Dank jullie wel voor jullie reactie.

    Groetjes
    sandy
     
  2. Bluesky

    Bluesky VIP lid

    1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    :D Die heb ik toevallig voor moederdag gekregen! Ik heb er tot nu toe dus nog maar 1x op gefietst en hij moet nog even goed afgesteld worden. Zadel wat lager en nog een beetje rommelen met het stuur. Maar ik moet zeggen dat het een hele verademing is na die gammele gazelle die ik eerst had. Dat was trouwens geen moederfiets maar een gewone. Met 1 zitje voorop fietste het al niet lekker, laat staan met 2 kinderen.

    Ik heb er bobike zitjes op, ik moet nog even kijken of ik er nog een fietstas achterop bij kan passen. De bobike acheterzitje hangen iets boven de pakkendrager, dus met een beetje geluk moet er net een enkele fietstas aan kunnen. Misschien dat die dan iets uitsteekt aan de achterkant, maar dat moet volgens mij wel kunnen, als de tas maar met 2 beugels vast kan.

    Ik vind hem in elk geval heerlijk fietsen. Lekker stevig en makkelijk trappen. Het enige wat ik voor nu als nadeel kon ontdekken was dat er tussen de 2de en 3de versnelling wel een heel groot verschil zit, maar ik had op mijn oude fiets 7 versnellingen, dus dat is ook even wennen.

    Maar hij is echt leuk om te zien en niet duur! Voor die enkele keer dat ik fiets is het een prima ding!
     
  3. Jufffie

    Jufffie Niet meer actief

    Wat is de prijs ervan?
     
  4. sandy25

    sandy25 Actief lid

    30 jan 2008
    330
    0
    0
    bedankt voor je reactie, als cadeau voor moederdag en verjaardag (morgen) mocht ik een moederfiets uitzoeken.
    Nu hoef ik geen duur ding, want ik ben niet echt het fietstype.
    Alleen als het lekker weer is, dan wil ik zo af en toe s'avonds na het eten of in het weekend af en toe de fiets pakken.

    Ook ik had een gewone gazelle en ik kwam niet tussen stuur met stoeltje en zadel. Dus vandaar dat ik een moederfiets wou.

    Ik zag deze fiets vanochtend in het makro krantje staan voor 236 euro incl. btw. dus dat is niet duur vindt ik.

    @bleusky, weet jij waar jou fiets gekocht is? ook bij de makro? zo ja, krijg je die gelijk mee, en hoe is het dan verpakt?

    dank je.

    groetjes
    sandy
     
  5. Bluesky

    Bluesky VIP lid

    1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    @Jufffie: Hij koste ongeveer 240 euro. Zitjes ed hebben ze ook, die kun je er los bij kopen, wij hebben dat niet gedaan omdat ik die al had.

    @Sandy25: Mijn man heeft hem gehaald bij de Makro in Den Bosch. Ik geloof dat hij in een doos geleverd word, en je moet er zelf nog even de trappers opzetten en het stuur goed draaien, maar dat is heel makkelijk. Voor de rest kun je meteen opstappen en wegrijden... ;)

    Nu alleen nog hopen dat het weer beter word... Het regent hoer alwèèr! :(
     
  6. Done

    Done Fanatiek lid

    5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Ik heb een kaptein fiets gehad (wel niet de moederfiets maar een gewone).
    Wat een *** fiets was dat zeg,binnen 1 jaar was de fiets haast versleten en hij had snel veel mankementen.
    Het frame was totaal niet stevig en ik was op een gegeven moment gewoon bang om erop te fietsen!
    Ik heb meerdere mensen gehoord met deze klachten over kaptein fietsen.

    Hopelijk is dit niet het geval bij de moederfietsen!
     
  7. Done

    Done Fanatiek lid

    5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Ik heb de fiets na 1 jaar bij de lokale ijzerboer gebracht
     
  8. Wilma

    Wilma VIP lid

    22 mei 2006
    6.396
    0
    0
    Uithoorn
    Waarom geen moederstuur, als je gewone fiets nog goed is tenminste.
    Heb vroeger met stoeltjes aan mn stuur gefietst en man wat is dat zwaar en wiebelig etc. Met dit stuur totaal GEEN problemen mee. Stukken lichter omdat je kind feitelijk op je stuur zit. Makkelijker sturen daar door en dus minder wiebelig. En met n 2e achterop dus wel zo fijn.
     

Deel Deze Pagina