iemand ervaring met de zorgverzekering van PMA?

Discussie in 'De lounge' gestart door 2ekindjewelkom, 28 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2ekindjewelkom

    2ekindjewelkom Actief lid

    18 jul 2013
    285
    0
    0
    #1 2ekindjewelkom, 28 dec 2013
    Laatst bewerkt: 28 dec 2013
    Zoals de titel al zegt, ben ik op zoek naar mensen met ervaring met de zorgverzekering van PMA. Ik heb me, zoals ieder jaar, weer verdiept in de vergoedingen en prijzen van de zorgverzekeringen. Omdat ik zelf bij een zorgverzekeraar heb gewerkt, weet ik waar ik op moet letten. De begrippen 'Eigen risico' en 'eigen bijdrage' heb ik zo vaak moeten uitleggen, dat deze allang geen vreemden meer voor me zijn. :D

    Op dit moment ben ik heel goedkoop verzekerd bij CZ (via CZdirect) maar in dit pakket zit geen extra vergoeding voor verloskunde en kraamzorg (dus geen vergoeding voor de eigen bijdrage voor een poliklinische bevalling in de open verloskamer, geen kraampakket en geen vergoeding voor de eigen bijdrage voor kraamzorg). Omdat we graag een tweede kindje willen (en inmiddels 1 miskraam verder zijn) ben ik dus op zoek naar een goedkope verzekering, met een goede dekking.

    Ik twijfel nu tussen VGZ en PMA. Volgens Independer hebben beide maatschappijen contracten afgesloten met de zorgverleners van mijn voorkeur. Bij PMA zou ik, incl. tandartsverzekering uitkomen op € 114,- per maand. Bij VGZ heb ik de tandartsverzekering weggelaten en kom ik ook uit op € 114,- per maand. De tandartsdekking is niet echt een vereiste, maar wel handig...

    VGZ heb ik vrij hoog staan, maar PMA is mij verder niet zo bekend. Vandaar mijn vraag: Wie heeft er ervaring met PMA?
     
  2. Imensa

    Imensa Niet meer actief

    Daar ben ik ook erg benieuwd naar. Ook of je overal heen kunt voor je zorg of dat je bij bepaalde moet.
     
  3. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    PMA is menzis;) het is exact dezelfde verzekering, alleen de collectieve dus goedkopere versie. Maar hoe bedoel je verloskunde niet vergoed? Verloskunde is bij elme verzekering vergoed in de basisverzekering.
     
  4. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Dat beslis je zelf. Ze hebben 3 verschillende. Budget, natura en restitutie. De buget is pas nog op tv geweest en is zeer misleidend. Overigings bij alle verzekeringen. Ze zijn heel goedkoop, al vanaf 63 euro maar dat komt dus omdat je geen keuze vrijheid hebt. Je mag alleen naar diegene waar ze een contract mee hebben. Desnoods kilometers verderop. Bij natura en restitutie heb je dit ook. De 1 is iets duurdef en heb je meer keuze vrijheid. De ander iets goedkoper ennmoet je vaak voorschieten en heb je ook iegs minder kueze.
     
  5. 2ekindjewelkom

    2ekindjewelkom Actief lid

    18 jul 2013
    285
    0
    0
    ik bedoel de eigen bijdrage van poliklinische bevalling en eigen bijdrage van kraamzorg, ik had het inderdaad niet helemaal goed opgeschreven, dat heb ik nu aangepast.
    Daarbij is het mogelijk dat je bij het maken van de termijnecho's moet bijbetalen, als er geen overeenkomst is met de zorgverlener die de echo's maakt.
    Oh, en ik wist dat het bij Menzis hoort, dat had ik al gezien, maar ik kan op beide sites geen info vinden over gecontracteerde zorgverleners.
     
  6. Imensa

    Imensa Niet meer actief

    Oke dus bij de duurste (restitutie) kun je overal heen ?
     
  7. Deniseb11

    Deniseb11 Lid

    26 aug 2013
    96
    14
    8
    Ik zat in het afgelopen jaar bij pma, was prima hoor, en voor zover ik nog weet kon ik overal terecht, daar let ik namelijk meestal vooral op.

    In 2014 verwachten wij ons eerste kindje en willen nu inderdaad uitgebreid verzekerd zijn. Ik kom steeds bij delta loyd uit premie is dan €115 en daar zit eigen bijdrage kraamzorg en ziekenhuis bevalling bij.
    En tandarts verzekering tot €250.
    En ook hier kan je overal terecht.

    Zoals ik al zei weet ik het van pma iet meer 100% zeker maar ik let daar juist altijd heel erg op.

    Trouwens bij pma bieden ze een bepaalde premie aan, echter betaal je maandelijks meer en dan kun je in november die korting die hun dus geven terug declareren, dat moet je dus niet vergeten, bij ons was dit €60 p p wat we terug kregen. ( dus in eerste instantie ook extra betaald hadden ).
     
  8. 2ekindjewelkom

    2ekindjewelkom Actief lid

    18 jul 2013
    285
    0
    0
    Welke aanvullende verzekeringen zou je dan krijgen bij Delta Lloyd? Ook via Independer?
    Bij PMA zou ik ook alles m.b.t. verloskunde en kraamzorg vergoed krijgen (extra verzorgd 2 + tandverzorgd 1). Als ik het goed heb gezien, is die 114,- inclusief het bedrag dat je achteraf zou terugkrijgen (dus eigenlijk 108,- per maand).
     
  9. Deniseb11

    Deniseb11 Lid

    26 aug 2013
    96
    14
    8
    Inderdaad via independer, delta loyd start + tand geloof ik

    Ik ga morgen dan toch pma nog maar eens bestuderen;)
     
  10. Deniseb11

    Deniseb11 Lid

    26 aug 2013
    96
    14
    8
    Ik heb net gelijk even gekeken. Ik zou bij pma maandelijks €117,82 gaan betalen en met die korting die dan eind van het jaar komt, komt dat neer op €112,49 p.m. Het ontloopt elkaar dus niet veel, delta loyd of pma
     
  11. lorreke

    lorreke VIP lid

    10 sep 2013
    5.211
    355
    83
    Ik zit bij pma :D ben er erg tevreden over het is gewoon menzis, als er iets is bel je gewoon nar menzis, je houd je eigen pasje etc. je logt in op menzis.nl
    Het is alleen collectief voor iedereen dus goedkoper, en aan het eind van elk jaar ontvang je een bonus terug, was voor mij dit jaar 61 euro.
    Als je nog iets wilt weten mag je me wel pb sturen!!
     
  12. 2ekindjewelkom

    2ekindjewelkom Actief lid

    18 jul 2013
    285
    0
    0
    Als ik jou was zou ik ook de vergoedingen voor fysiotherapie eens naast elkaar leggen... Ik had bij mijn eerste zwangerschap erg last van m'n bekken, dus fysiotherapie vind ik ook wel belangrijk. Die is dan wel weer beter bij vgz ;)
     
  13. Deniseb11

    Deniseb11 Lid

    26 aug 2013
    96
    14
    8
    Hmm jullie hebben me erg aan het twijfelen gebracht, ben afgelopen jaar erg tevreden geweest over pma, dus denk dat ik er toch ook weer voor ga ipv delta loyd! Oh jee, zie nu je berichtje, ga dus ook nog maar even in vgz verdiepen!

    Ik ben benieuwd wat jij uiteindelijk beslist!

    Succes!
     
  14. 2ekindjewelkom

    2ekindjewelkom Actief lid

    18 jul 2013
    285
    0
    0
    Heb je al kraamzorg aangevraagd? (Moet dat niet voor je 11e week? Ik weet t niet meer precies, is voor mij alweer 3j geleden) Als er al voor je bemiddeld is, vraag dan wel even na hoe dat zit als je overstapt, en of je nieuwe verzekeringsmaatschappij ook een contract heeft met datzelfde kraamcentrum.

    Ik ga morgen even bellen met pma (dat kon volgens hun website) om na te vragen hoe het met de contracten met ziekenhuizen, kraamcentra en fysiotherapeuten zit en dan maak ik mijn keuze.

    Jij ook succes bij het maken van je keuze. Ik laat weten wat ik uiteindelijk gekozen heb. :)
     
  15. Imensa

    Imensa Niet meer actief

    Dan ga ik morgen ook maar even bellen idd. ik zit namelijk al 1,5 jaar bij zelfde fysio en heb een contract tot 2015 voor vergoeding uit basisverzekering.. wil dat graag allemaal houden natuurlijk.
     
  16. Beitsche

    Beitsche Fanatiek lid

    12 nov 2007
    1.068
    1
    38
    Oké, dus pma is van Menzis.

    En de basisverzekering en de aanvullende verzekeringen zijn precies hetzelfde, toch? Waarom is pma dan goedkoper dan Menzis?

    Weet iemand dit?
     
  17. Vagans

    Vagans VIP lid

    13 aug 2010
    8.491
    0
    0
    Zwijndrecht
    Ik twijfelde ook pma of vgz

    Heb vgz gedaan maar dan wel via ING! Dan krijg je weer collectiviteit korting!
     
  18. SuzykeQ

    SuzykeQ Bekend lid

    13 jan 2013
    747
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wie kan me helpen wbt. pma, ik heb de site doorgespit maar kan nergens vinden welke ziekenhuizen er aangesloten zijn, of welke manueel therapeuten. Ik wil wel graag een zh hier een beetje in de buurt (keuze uit 4 in principe vind ik al ok) en ik loop bij 1 bepaalde therapeut (manueel) voor mijn nek en rug en moet dat dit jaar echt blijven doen, dus heb naar de hoogste gekeken, van 33,nog wat per maand en hoe weet ik of zij een overeenkomst hebben? ik kan die lijst nergens vinden? wie kan een link plaatsen die bekend is met pma site? heel erg bedankt, ik moet echt vandaag gaan overstappen, laatste dag, ga morgen op vakantie. Maar kom er maar niet uit :(
     
  19. 2ekindjewelkom

    2ekindjewelkom Actief lid

    18 jul 2013
    285
    0
    0
    Jammer genoeg krijg ik geen collectiviteitskorting bij vgz, ik zit niet bij ING... Ik denk dat het pma wordt, fijn dat ik zulke positieve reacties over hen krijg!
     
  20. 2ekindjewelkom

    2ekindjewelkom Actief lid

    18 jul 2013
    285
    0
    0
    Dat was ook mijn probleem, ik ga ze daar vandaag over bellen omdat het niet op hun website staat en ook niet op die van Menzis. Ze zijn vandaag vanaf 10u bereikbaar, tot 16u volgens mij. Bel anders ook gewoon even?
     

Deel Deze Pagina