iemand ervaring met een kort geding ( rechtbank )

Discussie in 'De lounge' gestart door skatjuh87, 14 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. skatjuh87

    skatjuh87 Niet meer actief

    Ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft. Omdat het salaris van mijn man maar niet gestort word hebben we contact met een advocaat. Vandaag is de uiterste dag van betalen, als het niet op onze rekening staat word het een kort geding.

    Wat kunnen we verwachten?

    Liefs
     
  2. Tycuna

    Tycuna Fanatiek lid

    19 jul 2010
    1.401
    0
    0
    Oei, balen zeg! Ik heb hier geen ervaring mee maar wil jullie wel succes wensen! Hopelijk is het snel achter de rug!
     
  3. skatjuh87

    skatjuh87 Niet meer actief

    thanx meis
     
  4. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    he bah meis, het zit jullie echt niet mee zeg..

    Veel sterkte met alles en hoop dat de centjes snel zullen komen!
     
  5. lillyenco

    lillyenco Fanatiek lid

    5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    wat je kunt verwachten, een hoop papierwerk en een lange wachttijd.
    Als het volgens de katonrechter gaat zal het wel iets sneller gaan.
    Ik heb toendertijd mijn stalker voor laten komen dus dat is heel wat anders.. maar is 1,5 jaar overheen gegaan voordat hij opgeroepen werd voor de rechtzaak..
     
  6. skatjuh87

    skatjuh87 Niet meer actief

    1,5 jaar :$:$.

    Mijn god dan komen we echt in de problemen, hoop toch stiekem dat het hier iets sneller gaat.

    Gelukkig zet de advocaat er flink druk achter, maar zonder geld kunnen we geen rekeningen betalen. Nog 1 maand achterstand bij de hypotheek en we krijgen een BKR registratie en de volgende maand word ons huis getaxeert :(

    Hopelijk is het bij jou allemaal goed afgelopen.

    Liefs
     
  7. lillyenco

    lillyenco Fanatiek lid

    5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    hier is t iets minder goed afgelopen maar was hele andere zaak ( die vent liep al achter me aan vanaf mijn 12e... begon met: ik ga je mijn vriendin maken.. en eindigde in: proberen mij aan te rijden... hij was maar 20 jaar ouder... :S) op mijn 19de werd hij pas veroordeeld...

    1e keer kreeg hij voorwaardelijk... en daarna is hij opgepakt omdat hij doorging.... en op mijn 21e moest hij weer voorkomen.. werd hij vrijgesproken.. nah ik was in alle staten..


    woon nu in een andere provincie dus kleine kans dat ik hem nu nog tegen kom :p toch ben ik nog vaak bij mijn ouders en ik denk als ik hem zie het kippevel weer in mijn nek staat..
     
  8. lillyenco

    lillyenco Fanatiek lid

    5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    maar kan de bank geen begrip tonen als het niet aan jullie ligt? Door een brief van bijv je advocaat ofzo? Ik zal het zeker proberen!
     
  9. skatjuh87

    skatjuh87 Niet meer actief

    we hebben de brief van de advocaat doorgestuurd naar de bank zodat ze weten dat we de waarheis spreken. Ze lijken niet echt meegaand te zijn maar we lopen aardig achter. 1 maand doordat we even een lager inkomen hadden en nu nog 2 doordat we nog salaris moeten ontvangen van januari en februari.

    we doen al wat we kunnen en ik hou ze netjes op de hoogte.

    ( wel creapy van die stalker, lijkt me echt doodeng )

    Liefs
     
  10. Lizzy14

    Lizzy14 Niet meer actief

    Hallo,

    Het principe van een kort geding is dat het een versnelde civiele procedure is voor spoedeisende zaken waar het nodig is dat er snel uitspraak wordt gedaan. Deze uitspraak is een voorlopige voorziening. De naam zegt het al, de uitspraak is voorlopig totdat er het in de bodem procedure tot een vonnis is gekomen.
    Hier vind je meer informatie: Wat is een kort geding? | Rijksoverheid.nl

    Mocht je meer willen weten, dan geef je maar een gil.

    Groeten
    Puck
     
  11. skatjuh87

    skatjuh87 Niet meer actief

    @ puck, bedankt voor de info. Op de site kan ik zien dat het wel een jaar kan duren, of er moet iets spoedeisend aan de hand zijn. Tja het is niet aan ons om dat te bepalen natuurlijk.

    pff echt zenuwslopend dit
     
  12. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.995
    5.821
    113
    Nog geen geld op de rekening?
    Ik hoop dat je het snel kan krijgen via kort geding. Kan je het ondertussen niet van iemand lenen die het iets breder heeft?
    Zal je zelf wel aan gedacht hebben, maar toch..
    Wat een spanning moet dat voor jullie meebrengen, met een kleine van 5 maanden. :(
     
  13. skatjuh87

    skatjuh87 Niet meer actief

    de mensen om ons heen helpen al zoveel mogelijk maar ff een paar rekeningen betalen gaat voor hun gewoon ook niet.

    Het is zeker niet makkelijk met die kleine maar juist voor hem blijven we vechten.

    Het is alleen zo moeilijk om je hoofd ergens anders bij te houden. ( zoals voor mij het werk )

    Liefs
     
  14. annneliesje

    annneliesje Fanatiek lid

    16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Ik heb alleen ervaring met achterstallig loon bij een faillisement. Bij ons werd het overgenomen door het UWV en kregen we het uiteindelijk ongeveer 8 weken nadat wij het behoorden te krijgen.
     
  15. skatjuh87

    skatjuh87 Niet meer actief

    faillesement zijn we ook bekend mee idd, dat word altijd we netjes opgepakt. Hoe een kort geding in z`n werk gaat weten we niet, we moeten het maar afwachten denk ik.

    Liefs
     
  16. Jetje76

    Jetje76 Bekend lid

    15 feb 2009
    617
    0
    0
    Hoi Skatjuh,

    Wat een vervelende situatie zeg! Weet je ook waarom de werkgever van je man niet betaalt?

    Ik heb toevallig ervaring met dergelijke zaken en het zal ongeveer zo gaan:
    - jullie advocaat stelt een dagvaarding op waarin de zaak wordt toegelicht en betaling van het salaris wordt gevorderd (plus rente en wetteljke verhoging).
    - de rechtbank stelt een datum voor de zitting vast. Dit zal een week of 2 a 4 later zijn. De werkgever wordt opgeroepen voor de zitting.
    - op de zitting krijgt jullie advocaat en die van de werkgever (als hij die heeft) de gelegenheid om een verhaal te houden. Je man krijgt als hij dat wil ook het woord.
    - als de zaak duidelijk is zal de rechter misschien laten merken wat hij ervan vindt en soms worden beide partijen de gang op gestuurd om te kijken of er afspraken gemaakt kunnen worden.
    - als jullie er met de werkgever er niet uitkomen, zal de rechter een week of 2 weken later uitspraak doen.

    Let wel op, het is niet automatisch zo dat als je van de rechter gelijk krijgt, al je advocaatkosten vergoed worden. Bespreek dat met je advocaat.

    Succes! Hopelijk wordt je man snel betaald!
     
  17. skatjuh87

    skatjuh87 Niet meer actief

    @ jetje, bedankt voor je reactie. Daar staat veel uitleg in.

    We weten niet zeker waarom de werkgever niet betaalt maar we vermoeden dat het bedrijf in ernstige finaciele problemen zit.

    Morgenochtend moeten we opnieuw contact opnemen met de advocaat om te laten weten of het geld alsnog gestort is. Is dit niet het geval dan zal het kort geding in gang worden gezet.
    Nadeel is idd dat dit wel een poos kan duren, waardoor wij alleen maar verder in de problemen komen en ons huis kunnen kwijtraken. Maar we gaan wel proberen alles eruit te halen, en dus ook proberen om alle kosten vergoed te krijgen. Ook de achterstanden die we hebben, want daar komt wel rente overheen.

    Liefs
     

Deel Deze Pagina