Iemand ervaring met een vaginale bevalling na een keizersnede?

Discussie in 'De bevalling' gestart door JoyNoa, 9 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JoyNoa

    JoyNoa Bekend lid

    7 mei 2017
    929
    316
    63
    Vrouw
    Bij mijn laatste zwangerschap ben ik bevallen doormiddel van een spoedks. Het was niet dat de natuurlijke manier niet lukte, maar de placenta liet vroegtijdig los waardoor de baby in nood kwam.

    Ik zou dit keer, als de zwangerschap goed verloopt natuurlijk, weer willen gaan voor een vaginale bevalling. Maar de vraag is: is dat bij jou gelukt? Of kreeg je last van het litteken tijdens de weeën ofzo? Of wordt het sowieso afgeraden om vaginaal te bevallen na een keizersnede?
     
  2. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.461
    3.448
    113
    Mijn oudste is geboren met een spoedks en de 2e vaginaal. Ging allemaal prima en totaal geen last gehad van het litteken.
     
    JoyNoa vindt dit leuk.
  3. Mamamijn

    Mamamijn Fanatiek lid

    14 feb 2013
    1.039
    365
    83
    Vrouw
    Ruim 3 weken terug bevallen. Eerste was geplande keizersnede vanwege stuit. Nu lag het goed en mocht ik vaginaal bevallen. Voor mij dus m'n eerste "echte" bevalling. Ik liep 4 dagen over en vond het wel spannend worden want als ik 1 week zou overlopen zouden ze gaan inleiden. Dan heb je wel iets meer kans op scheuren van litteken. Gelukkig was dit niet nodig want ze kwam alsnog spontaan. Niks geen pijn gehad of gevoeld bij litteken. Ze hielden alles goed in de gaten. Had een hele vlotte bevalling dat scheelt denk ik ook wel. Zo blij dat ik nu dit keer zo heb mogen meemaken. En zo vlot alweer hersteld. Met twee weken liep ik alweer met de maxicosi boodschappen te doen in de supermarkt:D
    Het is ook per ziekenhuis verschillend, ene doet wel inleiden als nodig is andere weer niet. Ook had ik de keus nu voor of vaginaal of keizersnede, maar ben blij dat ik voor vaginaal ben gegaan. Fijne zwangerschap gewenst en hopelijk mag je het dit keer ook meemaken
     
    SMJD en JoyNoa vinden dit leuk.
  4. JoyNoa

    JoyNoa Bekend lid

    7 mei 2017
    929
    316
    63
    Vrouw
    @Mamamijn ik hoop het ook! Heb zoveel liever een vaginale bevalling. Bij de eerste 3 vaginaal bevallen en het herstel was inderdaad super snel dat de keizersnede me gewoon echt was tegengevallen. En vooral als ik dan straks 4 kindjes heb is een snel herstel wel zo fijn :)
     
    Mamamijn vindt dit leuk.
  5. Romantic

    Romantic Bekend lid

    29 nov 2015
    874
    91
    28
    Hoi!

    Ik ben afgelopen donderdag vaginaal bevallen, mijn eerste was een spoedkeizersnede.

    Ik heb geen last gehad van het litteken. Ik voel nu al dat mijn herstel veel sneller gaat.

    Veel succes, hopelijk lukt het je!
     
    JoyNoa vindt dit leuk.
  6. LianneE

    LianneE Niet meer actief

    Hier ook succesverhaal! Ze lag na 5 uur op mn buik :)
     
    JoyNoa vindt dit leuk.
  7. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Hier ook tweede normaal na eerste (spoed)keizersnede. Hoewel ik er wel achter stond viel het herstel me erg tegen. Maar bij de eerste had ik een veel betere conditie, dat hielp wel.
     
    JoyNoa vindt dit leuk.
  8. JoyNoa

    JoyNoa Bekend lid

    7 mei 2017
    929
    316
    63
    Vrouw
    Gefeliciteerd met de geboorte van je dochtertje!
     
  9. Nele87

    Nele87 Fanatiek lid

    24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Ik heb ook een goede ervaring! Mijn oudste is gekomen met een geplande keizersnede omwille van pre eclampsie.
    Nu wilde ik dolgraag natuurlijk bevallen. Ik ben 5 dagen overtijd gegaan. Helaas werd mijn vruchtwater minder en moest ik ingeleid worden.
    De gyn heeft me gestript rond 19u. Om 23 uur heeft hij mijn vliezen gebroken, en toen kwamen de weeen heel snel opzetten. Om 0u40, na 3 keer persen, was onze meid er al.
    Super vlot dus, en veel minder pijnlijk dan die vreselijke keizersnede! Ik zou het zo opnieuw willen doen
     
  10. Loesje86

    Loesje86 Niet meer actief

    Hier ook vaginaal bevallen nadat de eerste uit is gelopen op een spoed keizersnee. Hier alleen geen succes verhaal. Na de keizersnede was ik heel snel opgeknapt, geen last van de wond, enz. De tweede is geboren dmv vacuum en dus een knip gehad. Vreselijk lang en pijnlijk herstel gehad, na 4 maanden weer paar keer bij de gyn geweest om litteken weg te laten branden en na 1,5 jaar weer een ontsteking onderhuids. Nu gaat het gelukkig goed, maar wel dus na bijna 2 jaar helaas...
    Ik kies er niet meer voor (denk ik), maar iedere bevalling verloopt anders, dus kan niet veel zinnigs zeggen ;) je weet iig al het verschil, aan de hand daarvan zou ik mijn keuze maken. Succes!
     
  11. Fauna

    Fauna Bekend lid

    22 sep 2011
    661
    34
    28
    Vrouw
    Kantoor
    Omg BoZ
    Hier is de eerste met een spoedkeisersnede geboren, de tweede is wel vaginaal geboren. De bevalling ging redelijk vlot, van eerste wee rond 9.00 uur tot 14.15 uur 10 cm ontsluiting, toen nog 30 minuten persen en een knip, alleen daarna ging het wel mis, placenta kwam niet los en ik verloor teveel bloed. Placenta zat waarschijnlijk vast aan het litteken van de keizersnede. Maar ik moet zeggen dat ik ondanks de ellende erna het als iets heel moois heb ervaren, echt heel anders dan een keizersnede en ik ben heel blij dat ik ook een keer vaginaal ben bevallen. Maar ook van de vaginale bevalling had ik een lang herstel nodig.
     
  12. JoyNoa

    JoyNoa Bekend lid

    7 mei 2017
    929
    316
    63
    Vrouw
    Bedankt voor jullie ervaringen.

    Ik had juist veel pijn aan de wond nog weken erna met een keizersnede, maar ik ben dan tijdens mijn vaginale bevallingen ook niet ingeknipt of echt gescheurd, alleen een paar kleine haarscheurtjes die niet echt gehecht hoefde te worden. Maar ik vond die 'regels' van 4 weken niet tillen etc pfff ik had een kleuter, dreumes en baby in huis. Dus ik had steeds m'n moeder of schoonmoeder in huis om de kinderen te doen aangezien dreumes toen nog niet zelf liep. Ik werd er gek van. In de kraamweek vind ik dat fijn en prima, maar daarna wil je toch weer een beetje alles op de rit zetten en niet steeds iemand over de vloer ook al was t een van onze moeders.
     
  13. Leni88

    Leni88 Bekend lid

    16 sep 2014
    802
    398
    63
    Vrouw
    Ik had ook een vaginale bevalling, 17 maanden na een keizersnede.
    Allemaal goed gegaan, ook al duurde het zeer lang (37uur) en had ik een ruggenprik en weeenopwekkers :/ was alleen erg bang dat het litteken zou scheuren, maar dit is niet gebeurd.
     

Deel Deze Pagina