Iemand ervaring met eiceldonatie?

Discussie in 'Donorschap' gestart door Fem, 2 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fem

    Fem VIP lid

    28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Hoi allemaal,

    Ik ben aan het overwegen om eicellen te gaan doneren aan stellen die moeite hebben met het krijgen van kindjes door omstandigheden. Nu ben ik eigenlijk op zoek naar 'medestanders', vrouwen die hier ervaring mee hebben -als donor dus, niet als ontvanger- en bereid zijn om hun verhaal (hetzij hier of per pb) met mij te delen.

    Ik hoor graag van je!
     
  2. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Ik lees even mee, ik zat hier laatst ook aan te denken.

    Ik weet alleen dat het wel de "bedoeling" is dat je zelf geen kindjes meer wil (tenminste dat heb ik eens ergens gelezen).

    Ow, en volgens mij is er hier iemand op 't forum die eitjes aan iemand anders heeft gedoneerd (ik dacht Ikdus aan Dees68 ofzo?) Misschien kan je met die zoekfunctie iets vinden.
     
  3. Fem

    Fem VIP lid

    28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ja, ik heb al gezocht maar vind weinig ervaringsverhalen. Wat ik begrepen heb is dat je onder de 37 jaar moet zijn en dat je zelf geen kinderwens meer hebt. Voor ons is het zo klaar als een klontje dat het bij deze twee blijft, ik ben bijna 33, 'klaar' met ons gezin, wij zijn compleet en dat gun ik andere mensen ook zo. Ik lees natuurlijk wel veel over IVF trajecten etc en mijn man staat volledig achter mij, maar ik wil gewoon graag weten hoe andere vrouwen dit ervaren hebben :).

    Ben benieuwd of iemand komt reageren!!!
     
  4. mommy to be

    mommy to be Bekend lid

    4 dec 2006
    549
    0
    0
    ik heb hier geen ervaring mee maar wil wel even zeggen dat ik het erg lief van jullie vind dat jullie overwegen om eicel donor te worden. daar kunnen sommige stellen zo mee geholpen zijn! Toppie!!!!
     
  5. tanja8

    tanja8 Niet meer actief

    ik heb geen ervaring maar respect voor je dat je het overweegt!
     
  6. silvia009

    silvia009 VIP lid

    13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    respect voor jou...
    ik heb er ook geen ervaring mee maar ik ben me aan het orienteren om onze 3 overgebleven cryo's te doneren omdat ook wij ons gezinnetje nu gelukkig comlpeet hebben
     
  7. Minimuisje

    Minimuisje VIP lid

    8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
  8. Fem

    Fem VIP lid

    28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ah, top! Weet ik veel dat ik daarop moet zoeken ;)

    Thanks! Ga gelijk lezen :)
     
  9. Alexandra2008

    Alexandra2008 Fanatiek lid

    21 aug 2008
    3.438
    6
    38
    Vrouw
    Almere
    Heel erg lief van jou dat je andere mensen wilt helpen. :)
     
  10. Minimuisje

    Minimuisje VIP lid

    8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Toevallig wist ik van het bestaan van dat topic af door een vriendin van mij, anders had ik het ook niet geweten ;) Succes in ieder geval, vind het echt super dat je het overweegt, het is niet niks om het te doen!
     
  11. Angel1980

    Angel1980 Niet meer actief

    Heel bijzonder dat je dat zou willen doen! Petje af! Ik hoop ook dat je terecht kan met je al je vragen!
     
  12. Eefke84

    Eefke84 Niet meer actief

    heel knap en mooi van je. geloof niet dat ik het zou kunnen
     
  13. Angel1980

    Angel1980 Niet meer actief

    Ik denk het ook niet. Ik heb er wel eens over nagedacht, maar ik denk dat ik voor mezelf nooit de gedachte zou kunnen loslaten dat er een kind van "mij" rondloopt. Ik zou geen rust hebben. Egoïstisch hé... :)

    Daarom vind ik het alleen heel bijzonder dat er wel mensen zijn zoals TS die het willen en kunnen, die echt onbaatzuchtig zijn. Goed hoor!
     
  14. Marieke1983

    Marieke1983 Niet meer actief

    Mijn man en ik zitten met hetzelfde, als wij compleet zijn worden we beiden donor.
    Mij is geadviseerd een gyn te benaderen, die kan je exact vertellen hoe en wat, en je evt. In contact brengen met mensen die het hebben gedaan.
     
  15. allwoman

    allwoman VIP lid

    29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Mooi van je .Ik wil er ook wel meer van weten.
     
  16. BolBuikje34

    BolBuikje34 Niet meer actief

    Helaas hebben wij zelf nog geen gezin en ben ik ouder,anders had ik het heel graag voor iemand anders gedaan! Bij onze bieb lag wel een boekje over eiceldonatie maar dat ging meer over de ontvangers. Misschien heb je er toch iets aan: Eiceldonatie | Dineke van der Burg | 9789065232410 - Gratis verzending bij Cosmox

    Het lijkt me trouwens wel heel zwaar hoor..Het aanprikken,de hormonen,noem maar op. Mijn schoonzusje heeft IVF gedaan in een kliniek in Limburg geloof ik en er waren nauwelijks wachttijden omdat zij donorzaad kreeg maar ook eicellen afstond. Dan krijg je meer voorrang schijnt. Ik weet zo alleen niet hoe die kliniek heet.
     
  17. Fem

    Fem VIP lid

    28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ik vind het eigenlijk heel logisch om dit te doen alhoewel ik begrijp dat er vrouwen zijn die er anders over denken. Ik heb namelijk juist helemaal niet het idee dat er ergens een kindje van mij rondloopt, een kindje van mij is automatisch ook van mijn man en omdat zijn zaadjes er niet mee gemoeid zijn zie ik het dus niet zo (niet echt goed beredeneerd maargoed, jullie weten vast wel wat ik bedoel ;)).

    Ik vind het alleen heel moeilijk om een stel te moeten 'kiezen', want ja, op basis waarvan kies je mensen? Dat vind ik eigenlijk nog het moeilijkste, gek he......

    Jammer dat er zo weinig vrouwen zijn die hier ervaring mee hebben (anders hadden ze wel gereageerd denk ik zo), misschien binnenkort maar eens in het EMC gaan informeren aangezien ik daar toch moet zijn :)
     
  18. Tulp21

    Tulp21 Niet meer actief

    Hier nog iemand. Weet zelf ook nog niet hoe of wat erover maar wel dat ik in de toekomst ook wil doneren. Het voelt gewoon heel goed als ik iemand anders ermee kan helpen :)
    Ik heb overigens wel het idee dat er meer mannen hun zaadcellen doneren dan vrouwen hun eicellen maar zal wel aan mij liggen :p
    Het belangrijkste voor jou is dat je hier wel steun van je man in hebt want het zal ook zwaar voor jou worden om deze traject te volgen.
    Succes ermee!
     
  19. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Misschien is het een idee om eens bij Freya te informeren?
     
  20. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Hmm..en het eigenlijk logisch vinden.

    De manier om eicellen te verkrijgen is natuurlijk hetzelfde als bij IVF. Hier zitten zeker risico's aan.
    Daarnaast heb je de emotionele spanning natuurlijk niet. Jouw toekomst hangt er niet van af...dat maakt het zeer zeker anders.

    Ik hoop dat je een stel heel gelukkig zult maken.
     

Deel Deze Pagina