Iemand ervaring met kijkoperatie?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door aya54, 9 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aya54

    aya54 Lid

    15 nov 2016
    9
    0
    1
    NULL
    NULL
    hi meiden,

    Even in t kort: zijn nu al 2jaar bezig zonder resultaat.. Voor iui 1 zou ik een HSG krijgen, maar dit is mislukt (ze konden er niet bij en te pijnlijk voor mij) dus hebben ze gekozen voor een kijkoperatie (laparoscopie)
    Iui 1 ging wel door alleen helaas niet gelukt, dus aanstaande donderdag gaat de operatie door..

    Zijn hier positieve verhalen over dat je daarna direct vruchtbaar bent, of valt het tegen? Iui 2 wordt deze ronde niet gedaan omdat het in de vruchtbare periode valt (eitjes zouden kunnen weggespoeld worden) dus geen medicatie ingenomen deze ronde.
    Hoelang heeft het bij jullie geduurt qua zwanger worden/herstellen?

    Liefs A.
     
  2. Boedah

    Boedah Niet meer actief

    Hier een laparoscopie gehad voordat we begonnen met de iui's.
    Het heeft helaas niet geholpen om toch nog zelf zwanger te worden.

    Bij mij duurde het herstel ongeveer een week, toen kon ik alles weer, alleen voelde ik nog wel dat ze bezig waren geweest in mn buik.

    Na de operatie was ik na een uur of 2 weer thuis, dat ging wel super snel :)
     
  3. aya54

    aya54 Lid

    15 nov 2016
    9
    0
    1
    NULL
    NULL
    Oh wel fijn dat je meteen weer naar huis mocht! Ben benieuwd, ben er best bang voor allemaal weet niet zo goed wat ik kan verwachten en of het allemaal goed uitpakt..
     
  4. Kiwietje85

    Kiwietje85 Bekend lid

    16 mei 2017
    500
    283
    63
    Vrouw
    Ik heb een THL gehad voordat we met IUI startten en heb echt niet lang hoeven herstellen hoor! Kon bijna gelijk het ziekenhuis weer uit en toen voelde het wel een beetje beurs maar ik kon gelijk wel weer normaal functioneren. De procedure zelf vond ik wel een beetje tegenvallen omdat het toch pijnlijker was dan ik verwacht had en ik voelde me ook nogal emotioneel en overweldigd door alles. Toch is het echt niet iets om je al te druk over te maken hoor. Het is niet iets leuks maar komt wel goed, echt niets onoverkomelijks.

    Wat betreft zwangerschap heb ik er geen baat bij gehad, maar daar is het ook niet voor bedoeld in principe, het is een onderzoek. Ze zeggen alleen wel dat de kans op zwangerschap vergroot is nadat alles in de eileiders doorgespoeld is. Wij hebben daarom ook eerst 3 maanden zelf moeten proberen voordat we verder mochten met IUI.
     
  5. aya54

    aya54 Lid

    15 nov 2016
    9
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ooh oke! Bedankt voor het geruststellen Voelt toch iets fijner als je het van een ander hoort die het al eerder heeft meegemaakt

    Laat t gwn op me afkomen
     
  6. nigella

    nigella Lid

    20 sep 2016
    38
    11
    8
    NULL
    NULL
    ik heb ook een kijkoperatie gehad waarbij ook mijn eileiders zijn doorgespoeld en ze hebben een cyste verwijderd. Ik ben daarna niet meer terug ongesteld geweest en was meteen zwanger.

    ik zag er erg tegenop vooral ook tegen eventueel een slechte uitslag. Maar uiteindelijk heeft het in mijn gevoel goed uitgepakt.

    het kan dus alle kanten op....
     
  7. Hailey2016

    Hailey2016 Actief lid

    10 jul 2016
    230
    29
    28
    Vrouw
    Ik heb een paar weken geleden een HSG onderzoek gehad waar door ze wisten dat 1 eileider verdikt is dus aanstaande woensdag krijg ik een kijk operatie. Ben benieuwd hoelang het hier nog gaat duren..succes!
     
  8. ShallY

    ShallY Fanatiek lid

    14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ik heb ook een hysteroscopie en laparoscopie gehad na meerdere miskramen.
    Alles was goed, geen bijzonderheden te zien.

    Na de operatie was ik nogal duizelig dus moest wat langer blijven. Mocht wel dezelfde dag naar huis.
    Een weekje rustig aan gedaan.

    Daarna begonnen aan spuiten voor eerste IUI en die was gelijk raak. En daar is ons zoontje uit geboren.

    Ik zag meer op tegen de narcose dan de operatie zelf.
     
    Hailey2016 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina