Iemand ervaring met mozesmandje o.i.d. in plaats van een box?

Discussie in 'Babyuitzet' gestart door Essje, 3 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Essje

    Essje Fanatiek lid

    9 feb 2011
    2.177
    372
    83
    Vrouw
    Vastgoedadviseur
    Noord-Holland
    Hoi Allemaal,

    Ik ben zwanger van ons tweede kindje en als alles goed gaat mogen we die volgend jaar januari verwelkomen. Bij onze dochter hadden we wel een box in de woonkamer staan, maar die stond vooral in de weg omdat we er eigenlijk geen ruimte voor hadden.
    Zijn hier mensen die ervaring hebben met het niet gebruiken van een box in de woonkamer en hoe hebben jullie dat ervaren? Ik zat zelf te denken om voor de eerste maanden eventueel een mozesmandje op een standaard te gebruiken om de kleine in weg te leggen, aangezien die veel minder ruimte inneemt dan een box. :)
     
  2. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Mozesmandje gehad maar alleen voor het slapen. Zijn best klein en een baby wil ook wat om zich heen kunnen kijken. MOET ook. In een box wordt een kind gestimuleerd om in de rondte te kijken. Goed voor alle spieren en om voorkeurshouding te voorkomen.
    In een mozesmandje kan dit niet. Zijkanten zijn dicht en hoog. Kindje kan niks anders doen dan naar boven kijken. Met als gevolg zo een afgeplat hoofdje.
    Nee, zou mijn keuze niet zijn. Ik zou toch echt een box gebruiken. Dan maar even een sta in de weg. Of even tijdelijk iets uit de woonkamer halen.
    En er zijn ook kleine boxen. Of desnoods een campingbedje?
     
  3. Saartje33

    Saartje33 Fanatiek lid

    6 dec 2018
    3.497
    5.164
    113
    Vrouw
    Wij hebben bij alle kinderen geen box gehad. Eerst inderdaad een wiegje in de kamer gehad (we hadden een hangwieg die ook pootjes had) en later een lekker dik kleed op de vloer. Is altijd prima gegaan. Geen afgeplat hoofdje of voorkeurshouding gehad. Moet er wel bij zeggen dat ik ze allemaal veel gedragen heb in de draagdoek, ook als ze wakker waren
     
    Essje vindt dit leuk.
  4. Essje

    Essje Fanatiek lid

    9 feb 2011
    2.177
    372
    83
    Vrouw
    Vastgoedadviseur
    Noord-Holland
    ja bedoelde ook meer voor slapen en dan icm een speelkleed op de grond, die is makkelijker op te ruimen en weg te leggen dan een box, dus wel gedacht aan stimulatie en beweegruimte :)
     
    Saartje33 vindt dit leuk.
  5. Essje

    Essje Fanatiek lid

    9 feb 2011
    2.177
    372
    83
    Vrouw
    Vastgoedadviseur
    Noord-Holland
    Hier onze dochter ook veel gedragen inderdaad en veel op het speelkleed op de grond in de woonkamer. Die vond de box ook echt een onding haha :) Zo'n hanwieg met standaard lijkt me inderdaad ook handig!
     
    Saartje33 vindt dit leuk.
  6. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Ik lees even mee. Ik twijfel ook over een box. We hebben best plek maar dan staat alles echt bomvol. Geen ramp maar stel dat we hem amper gebruiken?
     
  7. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Hoekbox of ronde box?
    Of een ouderwetse inklapbare box?
    Of een grondbox en dan foam of speelmat op de grond.
     
  8. Essje

    Essje Fanatiek lid

    9 feb 2011
    2.177
    372
    83
    Vrouw
    Vastgoedadviseur
    Noord-Holland
    Ja inklapbare box zou ook nog een optie kunnen zijn inderdaad
     
  9. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.407
    3.964
    113
    noord holland
    Ik zou dan inderdaad voor een speelkleed kiezen zodra er wakker gespeeld en rondgekeken kan worden. En zolang voor een wiegje/mandje gaan in het begin als je ze even slapend in je buurt weg wil leggen.
    Ik heb daar destijds ook wel eens aan gedacht. Bij de eerste twee wel een box gehad, zaten niet zo heel ver uit elkaar, dus was blijven staan. Maar toen ze wat groter werden en er ook een keukentje enzo in de huiskamer kwam heb ik wel eens nagedacht wat ik zou doen als er nog een derde zou komen. Dan was ik denk ik ook niet meer voor de box gegaan. De andere speelden namelijk eigenlijk ook al veel op een kleed op de grond ipv in de box.
     
  10. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Je kan bijvoorbeeld onder een prenatal wiegje ook wieltjes doen. Dan kan je hem makkelijk verplaatsen. En kindje kan rondkijken. Ze staan vaak op marktplaats.
     
  11. Essje

    Essje Fanatiek lid

    9 feb 2011
    2.177
    372
    83
    Vrouw
    Vastgoedadviseur
    Noord-Holland
    Oh dat is ook slim ja! Onze dochter is 4 als de tweede straks geboren wordt dus die heeft inderdaad ook een keukentje e.d. In de woonkamer staan en wil haar niet het gevoel geven dat alles wat van haar is moet wijken voor de baby. Dus een wiegje zou dan perfect zijn in combinatie met speelkleed op de grond
     
  12. Wensje92

    Wensje92 Fanatiek lid

    8 jan 2021
    1.404
    1.155
    113
    Vrouw
    Wij hadden in het begin ook geen plek voor een box.
    Dus slapen deed ze toen in de wandelwagen die ik gewoon in de kamer had staan.
    Later waren we verhuisd en wel een box.
    Maar er werd eigenlijk meer gespeeld op een speelkleed.

    Onze dochter is straks ook 4 als de 2de komt.
    En ga nu wel weer de box neerzetten.
    Ze is nogal een bemoeial, en anders durf ik niet even te plassen.
    Met een box heeft de baby straks echt een eigen plekje.
    Het keukentje van m’n dochter zal tegen die tijd naar boven (haar eigen kamer) gaan.
    En als dit kindje groot genoeg is ervoor mag die dan wel weer naar beneden.
     
  13. Essje

    Essje Fanatiek lid

    9 feb 2011
    2.177
    372
    83
    Vrouw
    Vastgoedadviseur
    Noord-Holland
    Ah dat bemoeien is inderdaad wel een dingetje om rekening mee te houden ja haha! We hebben de box nog wel staand ik denk dat ik in het begin gewoon eerst een mandje/wiegje met speelkleed gebruikten dan later als de kleine wat groter is toch overstap op de box. We gaan het zien☺️
     
  14. Wensje92

    Wensje92 Fanatiek lid

    8 jan 2021
    1.404
    1.155
    113
    Vrouw
    tegen de tijd ze hij/zij uit de wieg is gegroeid is je dochter misschien wel gewend en minder bemoeierig. Of juist meer, omdat ze denkt dat ze het dan allemaal wel zelf kan regelen:roflmao:
    Onze dochter is ook 3,5 en zegt nu al dat ze zelf de luier wel kan verschonen als de baby gepoept heeft.
    En flesje geven (borstvoeding snapt ze niet zo volgens mij:rolleyes:)
     
  15. Linnidee

    Linnidee Fanatiek lid

    15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Ik vond de box wel fijn maar echt nodig is het niet. Schijnbaar is Nederland 1 van de weinige landen waar er überhaupt een box wordt gebruikt. Familie uit Frankrijk vond het maar een raar ding :roflmao:
     

Deel Deze Pagina