Iemand ervaring met nachtlenzen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Nosam, 16 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nosam

    Nosam Bekend lid

    28 jan 2014
    842
    6
    18
    ✖
    Er is vast wel iemand op ZP die ervaring heeft met nachtlenzen.
    Ik heb namelijk een aantal vraagjes.

    - Hoe bevalt het? Werkt het echt, of lijkt het te mooi om waar te zijn
    - Heb je echt een hele dag goed zicht?
    - Vallen deze bij de verzekering ook gewoon onder 'vergoeding lenzen'.

    Hoop dat iemand de antwoorden heeft. :p
     
  2. Jeszss

    Jeszss Fanatiek lid

    16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    Ja ik! Heb ze nu sinds januari.

    De start is moeizaam, je hebt echt een gewenningsperiode en de eerste paar weken heb ik me geregeld afgevraagd waar ik aan begonnen was. Wat doet het pijn om die krengen in je ogen te hebben. Maar, daar heeft mijn opticien gelijk in gehad, dat verdwijnt.

    Na een week of 4 merkte ik er eigenlijk niks meer van en nu kan ik ze in en uit doen zonder klachten en slaap ik er ook prima doorheen. Overdag het zicht is fantastisch. Ook daar moet je wel even de tijd geven, het is niet dat je met een week weer kunt zien. Tel 3/4 weken minimaal uit voordat je goed zicht hebt.

    Maar als je dan goed zicht hebt, is het echt ideaal! Ik hoef niet meer na te denken over mijn bril. Geen zonnebril op sterkte meer nodig. GEen geklooi meer met lenzen overdag, troebel zien of last van de ogen hebben. Ik heb van de 7 nachten de lenzen per week denk ik 5 nachten in en mijn zicht blijft prima.

    Enige wat ik soms nog vervelend vind is als je wakker wordt zit er een waas over door het slapen (dat is niet elke dag) en dan wil ik ze echt heel graag uit hebben. Dus soms sta ik daar wel eens extra voor op om dan weer terug te kruipen. VOorzie dus ook wel dat met de komst van de beeb en de nachtvoedingen in januari de nachtlenzen weer even geparkeerd worden en de bril terugkomt maar dat zie ik dan wel weer.

    Over je verzekering kan ik geen antwoord geven, lijkt me wel dat het daaronder valt. Het valt gewoon onder lenzen.
     
  3. boxertjes

    boxertjes Bekend lid

    7 aug 2010
    973
    1
    0
    NULL
    brabant
    ik heb er ervaring mee. ik wilde het zo ontzettend graag en heb het drie maanden geprobeerd maar het werkte helaas niet. ik sliep snachts niet van die rotdingen in mijn ogen. ik voelde ze heel goed zitten. de dag erna zag ik nog veel minder dat met lenzen. alles wazig. het gevolg was dus dat ik dag en nacht met lenzen in mijn ogen rondliep.
    na drie maanden heb ik het opgegeven en mijn ogen zijn er helaas slechter door geworden. ik heb ineens een cilinder die ik eerst nooit had.
    ik heb nu weeklenzen en dat bevalt me goed.

    ik krijg van de verzekering 100 euro per 2 jaar terug en ik heb inderdaad 100 euro teruggekregen. ze kostten mij 2 jaar geleden 400 euro.

    hier dus een negatieve ervaring. het komt schijnbaar niet vaak voor dat het averechts werkt maar bij mij dus wel.
     
  4. Nosam

    Nosam Bekend lid

    28 jan 2014
    842
    6
    18
    ✖
    Oke. Goed om te weten. Negatieve en positieve ervaringen heb je natuurlijk met alles.

    En die nachtlenzen. Kun je daar een jaar mee doen? Die lenzen gaan niet snel 'af'? Dat kon ik op de site niet echt vinden.
     
  5. engeltje23

    engeltje23 VIP lid

    14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Ik ben een aantal jaren terug door mijn opticien gevraagd of ik proefpersoon wilde zijn voor nachtlenzen en dat leek mij wel wat!

    Zoals al eerder gezegd waren de eerste dagen echt verschrikkelijk, het zijn harde lenzen en als je zachte gewend bent is het geen pretje ondanks dat je ze dus snachts in doet. Helaas had het bij mij ook niet voldoende effect uiteindelijk. Ik ging van -3.25 naar -2 en -1.75, dus geen optimaal zicht en weer terug overgestapt naar m'n oude zachte lenzen.
     
  6. Stroopie

    Stroopie Fanatiek lid

    11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    ik heb ze nu 2 jaar en wil echt niet anders. Geen gezeur meer overdag van beslagen bril of stofjes achter je lenzen.

    Eerste nacht was verschrikkelijk. Heb ze 2 uur ingehad en toen gauw uitgedaan en zo van lieverlee iedere nacht een paar uurtjes meer. Nu heb ik soms, dat ik moet voelen of ik ze wel in heb.
    Ik heb behoorlijke sterkte en rechter oog was op het randje voor de nachtlenzen. Die zit nu ook niet helemaal op nul. Linkeroog staat wel op nul. Voordeel is wel, dat ik de leesbril nog een paar jaartjes uit kan stellen. :p

    Zoek wel een goede opticien, want oogmeting moet wel heel nauwkeurig gedaan worden.
     
  7. Jeszss

    Jeszss Fanatiek lid

    16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    Dat is idd heel belangrijk hiermee. Mijn opticien heeft overigens een werkt het niet geld terug regel met de nachtlenzen. Dus dan zit er voor jezelf ook geen risico aan vast dat je veel geld kwijt zou zijn. Maar dat gebeurt alleen bij de echt betere opticiens kan ik me zo voorstellen.
     
  8. Juffie26

    Juffie26 VIP lid

    24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik heb heb ze ook tijd geprobeerd maat toch gestopt ik kon geen oog dicht doen met die dingen in mijn ogen deed echt pijn.
    Was blij dat ik mijn zachte lenzen weer terug had.
    Denk er nu over na om te laseren
     
  9. marykay

    marykay Bekend lid

    12 mrt 2008
    604
    0
    0
    Ik heb ze al jaren en ben er heel tevreden over. Ik kan ze ze zelfs om de nacht in en dan twee dagen goed zien. Ik heb dan ook niet een hele sterke afwijking. Het enige wat ik wel heb is bij in het donker rijden dat lichtjes een ontzettende flair hebben. Je ziet ze als sterren. Dat is een bekende bijwerking van nachtlenzen.
    Het is wel prijzig en je krijgt maar een klein deel vergoedt. Officieel moet je ieder jaar nieuwe lenzen aanmeten, maar ik doe dat minder op eigen risico.
     
  10. bloemetje95

    bloemetje95 Niet meer actief

    Ik vond ze pijnlijk en als je ze een keer niet in wil dan heb je een hele vreemde sterkte
    Het concept is wel heel mooi bedacht!

    De meeste lenzen zijn nu trouwens voor dag en nacht dus die kan je fulltime dragen (maar voor mij voelt dat niet fijn)
     
  11. Hestia12

    Hestia12 Actief lid

    14 jan 2014
    292
    49
    28
    NULL
    NULL
    Dat is echt rot zeg! Wat voor verklaring gaf de opticien ervoor dat je ineens een cilinder had? Is dat een bekende bijwerking van nachtlenzen?
     
  12. Hestia12

    Hestia12 Actief lid

    14 jan 2014
    292
    49
    28
    NULL
    NULL
    Bedoel je dat je die flair hebt juist als je zónder lenzen in in het donker rijdt? Ik ken het een beetje van wanneer ik met harde lenzen in in het donker rijdt. Dacht dat dat kwam door de lens zelf, maar blijkbaar kun je het dus ook hebben als je je lenzen uit hebt :(
     
  13. Hestia12

    Hestia12 Actief lid

    14 jan 2014
    292
    49
    28
    NULL
    NULL
    Alle meiden die het pijnlijk vonden en er moeilijk door sliepen: hadden jullie eerst een bril of zachte lenzen? Als je harde lenzen gewend bent, voelen ze dan ook zo ongemakkelijk, of voelt dat hetzelfde? Het is toch gewoon een harde lens?
     
  14. Stroopie

    Stroopie Fanatiek lid

    11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Ze zijn wel dikker dan harde lenzen. Ik had zelf zachte lenzen. Is gewoon wennen en steeds een paar uur langer inhouden. Volgens mij heb je dat ook met harde lenzen.
     
  15. marykay

    marykay Bekend lid

    12 mrt 2008
    604
    0
    0
    Sorry voor de late reactie, zwangerschapsdementie :)

    Maar inderdaad als ik zonder lenzen in het donker rijd, heb ik altijd flair.
     
  16. boxertjes

    boxertjes Bekend lid

    7 aug 2010
    973
    1
    0
    NULL
    brabant
    de opticien gaf als verklaring dat ze dit nog nooit hadden meegemaakt. tja ik zit er mee. ik heb mijn brillen weg kunnen doen want daar zag ik niks meer door. ik zie bijna geen diepte meer. nu heb ik aangepaste weeklenzen en dat gaat prima maar leuk is anders.
     
  17. Jeszss

    Jeszss Fanatiek lid

    16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    maar kan het met die cilinder niet gewoon pech zijn boxertje? Ik heb het vorig jaar gehad, brildragend en zachte lenzen. En ineens had ik een cilinder. Dat kan gebeuren.... of is er daadwerkelijk een reden voor dat de nachtlenzen hiervan de oorzaak zouden zijn?

    En een cilinderafwijking is met nachtlenzen toch ook te corrigeren?
     
  18. Jeszss

    Jeszss Fanatiek lid

    16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    Heb ik ook, maar had het ook toen ik een bril droeg. Ben een slechte nachkijker:D
     

Deel Deze Pagina