Zijn er hier meiden die hun ogen hebben laten laseren? Het lijkt mij zo lekker om smorgens wakker te worden en meteen alles goed te kunnen zien.. Of om in achtbanen te kunnen zonder telkens je bril op en af te hoeven doen.. Lenzen zijn niks voor mij, ik kan niet expres iets in m'n oog duwen Waar hebben jullie het laten doen en hoeveel geld was je kwijt? Complicaties daarna of helemaal gelukkig?
turkije, istanbul 500 euro voor beiden ogen niet ik, mijn man! alles was goed gegaan, alleen de eerste dag loop je met pleisters op, hij was alleen verplicht na zoveel dagen terug te komen in het zh om te controleren dus je dient in de buurt te blijven
Mijn man heeft het een paar jaar geleden gedaan en is zeer tevreden! Een vriendin van my heeft het ook in turkije laten doen. Ik ga deze zomer mn ogen laten laseren!
Ik heb het jaren geleden laten doen door een oogcentrum in Zeeland. Ik zal de prijs maar niet vertellen, want dan kun je echt niet meer met nu vergelijken! (Ik had sowieso een wat duurdere variant nodig en inmiddels zijn de prijzen ook weer gedaald, geloof ik.) Ik was en ben en nu (7 jaar later) nog steeds erg blij mee dat ik het heb laten doen. Mocht het ooit weer nodig zijn, zal ik het als het mogelijk is zo weer doen. Zelfs als het weer net zoveel zou kosten. Ik had voor mezelf uitgerekend dat nog een jaar of 18 lenzen en reservebrillen aanschaffen net zo duur zou zijn als deze operatie. Dus als ik nog een paar jaartjes doorleef, is het rendabel Maar het gemak dat je er van hebt is niet in geld uit te drukken. Het is inderdaad heerlijk om wakker te worden, je hoofd te draaien en gewoon de wekker te kunnen zien. (Nou ja, soms niet haha) Geen gedoe meer met lenzen schoonmaken of brillen poetsen. Niet meer wisselen tussen gewone bril / zonnebril. Geen bril meer die te los, te strak of scheef zit enz enz. De operatie is natuurlijk niet prettig, maar zeker niet pijnlijk. Je ogen worden met klemmen opengehouden. Ondertussen zijn ze vanalles met je ogen aan het doen. Beetje eng vond ik het wel, maar gelukkig duurt de hele ingreep niet lang. Daarna had ik hele branderige ogen. (Alsof je ontzettend moe bent, maar dan nog een beetje erger.) Ik was trouwens ook echt moe, van de spanning. Ik kreeg het advies om gewoon gelijk te gaan slapen en dat was absoluut een goede tip. Echt doen: ogen dicht en als het lukt een paar uurtjes slapen. Na mijn dutje voelde mijn ogen al een stuk minder branderig en kon ik al scherper zien. De volgende ochtend (24 uur na ingreep) was mijn zicht al helemaal goed. Je moet dan nog wel een tijdje druppelen. Ik vond dat niet zo'n probleem om te doen, maar ik was dan ook al gewend aan lenzen. Je moet dat wel echt goed bijhouden, omdat de kans op infectie anders groot wordt. Ik heb ook nog een aantal nachten met klepjes op mijn ogen heb geslapen. Heel charmant. Maar met de ingreep die ik had is je netvlies nog wat kwetsbaar in het begin. Verder moet je de eerste maanden heel goed oppassen met zonlicht en echt goede zonnebrillen dragen. (Maar dat vind ik altijd wel aan te bevelen!) Het is natuurlijk een ingreep waarbij complicaties kunnen optreden. De kans daarop is echter klein en de meeste problemen zijn ook weer op te lossen. Maar toch: wel iets om je even goed in te verdiepen en bij stil te staan! Het gaat tenslotte toch om je ogen.
Ik vind 500 euro wel echt goedkoop! Ik dacht dat het duurder was. Dan vind ik het ook nog wel de overweging waard...
ja ben niet meegeweest hoor maar dat is wat me man zei maar reken anders voor de zekerheid een honderdje of 2 meer mijn man is nogal van het afronden naar hele en halven
Ooohhh in Turkije!!! Ik ben bang dat ik dan meer angst voor het vliegen dan voor het laseren heb haha! Och is misschien ook wel weer handig...
daar is hij geweest en tevens een verblijf geboekt daar!! zie nu dat de prijzen verdubbeld zijn, raar!!!
Verdubbeld?!? Hoe lang geleden heeft je man het laten doen dan? misschien was het een soort van introductie ofzo.. Of loopt het zo goed dat ze besloten hebben de prijzen omhoog te gooien (of...je man rondt nog iets verder af dan dat ie je verteld heeft)
ja precies hahahah tja hij is een aantal jaar geleden geweest 6 of 7 jaar herinner het me daarom ook niet meer zo goed allemaal
Ik weet niet óf ik het zo snel in Turkijke o.i.d. zou laten doen, ik heb er ook hele slechte verhalen over gehoord. Wil niet zeggen dat alle klinieken in het buitenland slecht zijn hoor, in tegendeel! Een goede vriend van mijn man heeft het recentelijk laten doen bij een goed aangeschreven kliniek in de buurt van Utrecht maar kreeg een ernstige complicatie, iets met zijn hoornvlies, brrrrr. Kon 6 weken niet zien. Volgens mij kost het in NL tegenwoordig zo rond de Eur 2500,- Ik wil het dolgraag laten doen maar ben toch nog best bang voor de complicaties, komen toch vaker voor dan je denkt.
Namya, dan zal het dat wel zijn. In die tijd zal er wel het een en ander veranderd zijn. Nikki, ik vind het ook doodeng... Ook omdat je helemaal bij bent als ze het laseren etc... Nou hoorde ik dat je niet zwanger mag worden als je je ogen laat laseren, dus voor mij zit het er voorlopig niet in (hoop ik), maar ik ben toch ook wel heel benieuwd naar ervaringen etc.
Ik heb de prijzen nog eens opgezocht, ze zijn toch niet zoveel goedkoper geworden als ik dacht. En fors duurder dan de prijzen die ik lees in Turkije. Toch zou ik er zelf weer voor kiezen om het in NL (of eventueel België, we wonen relatief dicht bij Antwerpen) te laten doen. Ik geloof best dat de behandeling in een privékliniek in Turkije ook goed is. Je kunt dat niet vergelijken met een gewoon Turks ziekenhuis. Dus het zou me nog niet eens zozeer daarom gaan. Maar ik ben 24 uur, 1 maand, een half jaar en een jaar na behandeling nog terug geweest voor controles. (Allemaal bij de prijs inbegrepen, trouwens.) Ik geloof dat ik na 2 jaar ook nog een keer had gemogen, maar die ben ik vergeten. Dat je die eerste controle in Turkije ook krijgt, geloof ik onmiddelijk. Maar als je voor die andere ook terug moet vliegen, ben je uiteindelijke meer kwijt dan wanneer je het gelijk hier doet Je kunt de nacontroles natuurlijk door een oogarts in NL laten doen, maar persoonlijk kom ik liever terug op de plaats waar ik ook geholpen ben vanwege de garantie. (Ja, je hebt garantie.)
Ik denk ook niet dat ik het in het buitenland zou laten doen.. Helemaal niet in Turkije.. Niet omdat het daar nou per se slecht zou zijn hoor, maar ik denk dat ik na zoiets liever in m'n eigen omgeving ben.. Stel dat het fout gaat (of je krijgt een infectie), dan helemaal! Dan wil ik niet ergens zitten waar ik de taal niet spreek en waar ik geen kant op kan!
Ik heb het in het jaar 2000 laten doen en betaalde toen 7900 gulden voor 2 ogen. Ik heb er nooit spijt van gehad en zou het zo weer doen. Jammer is alleen dat je ogen daarna toch weer achteruit kunnen gaan en ik denk dat ik nu ongeveer weer rond - 1/2 zit. Ik heb het trouwens laten doen bij de Lasik Centrum in Boxtel.
laseren kan maar bij een bepaald soort afwijkingen dit in tegenstelling wat ze je doen willen geloven op alle reclames. het is niet vanzelfsprekend dat je er dus voor in aanmerking komt. misschien kun je dat beter eerst even goed laten uitzoeken door een goede optrometist. ik ben zelf slechtziend en kom dus niet in aanmerking. niet dat ik het overigens gedaan zou hebben. er is mij nog veel te weinig bekend op de lange termijn.
ps. elke oogarts opereerd trouwens maar 1 oog tegelijk. dus ze helpen er maar hooguit 1 naar de knoppen.hoe dat bij laseren zit weet ik niet.
ohw dames wat lijkt me dat heerlijk!!! ik heb gewoon ff -6 en voel me zonder bril een mol lenzen kan ik niet verdragen maar ik kan er heel kort en eerlijk over zijn. ik heb het geld er niet voor anders had ik het heel erg graag laten doen