Iemand ervaring met onzichtbare voetblessure?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door annabel88, 6 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annabel88

    annabel88 Bekend lid

    7 feb 2017
    545
    80
    28
    Oke, zoontje is dus van een draaiding afgegleden in de speeltuin. Niet hoog en ook niet hard.. maar hij kan nu niet meer op zijn voet staan. Hij gaat bij proberen heel hard huilen.

    Het gekke is dat er helemaal niks vreemds te zien is aan de voet. Niet warm, niet beurs, ik kan overal drukken, alle bewegingen maken; geen kik.

    Natuurlijk maken we morgen een doktersafspraak maar ik ben bang dat ze dan een foto zullen willen laten maken, zouden jullie dat doen of het eerst het weekend afwachten? Iemand iets soortgelijks mee gemaakt?
     
  2. Sandy01

    Sandy01 Bekend lid

    5 okt 2009
    713
    293
    63
    Hoezo ben je bang dat ze een foto willen maken? Als er aan de buitenkant niets te zien is, zullen ze dat waarschijnlijk wel doen.

    En ik zou zeker het weekend niet afwachten. Het is nu maandag, dan loopt hij een week met pijn en dat lijkt mij ook niet de bedoeling.
     
  3. AvdY

    AvdY Niet meer actief

    Is het wel zijn voet dan die pijn doet? Misschien is het zijn heup of knie bijvoorbeeld. Foto's maken lijkt me goed om dingen uit te sluiten. De straling daarvan valt in het niet bij de normale omgevingsstraling die je gedurende het jaar ook opdoet.
     
  4. annabel88

    annabel88 Bekend lid

    7 feb 2017
    545
    80
    28
    Ik dacht inderdaad vanwege de straling maar zoals @AvdY zegt is dat dus niet zo spannend.

    Schaam me wel over dat weekend verhaal haha, ik dacht dus serieus dat het morgen vrijdag was
     
  5. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.976
    8.777
    113
    Hahaha geeft niks dat heb ik wel vaker. Valt altijd wel tegen. Hoe gaat het nu met zijn voet, heb je al contact gehad met de huisarts?
     
  6. annabel88

    annabel88 Bekend lid

    7 feb 2017
    545
    80
    28
    Ja we zijn dinsdag (ff checken:roflmao:) langs geweest. Ze kon ook niks ontdekken en gaf aan dat het met 3 dagen over moest zijn, vandaag dus. Helaas loopt hij wel erg apart :confused: sleept zn voet een soort van schuin met zich mee? Het lijkt alsof hij de bal van zijn voet ontziet maar kan bijv wel kruipen waarbij hij toch echt flink druk op zn tenen zet. Ook zeurt hij er helemaal niet over.

    Morgen toch nog maar een keer bellen, HA zei als het donderdag niet over was er alsnog een foto moest worden gemaakt maar het lijkt me dat hij bij een breuk wel meer pijn zou moeten hebben..

    Vreemd hoor, hopelijk morgen alsnog ineens over :rolleyes:
     
  7. annabel88

    annabel88 Bekend lid

    7 feb 2017
    545
    80
    28
    Nou mocht er nog iemand meelezen? Ben toch wel benieuwd of iemand iets soortgelijks heeft meegemaakt..

    We hebben afgelopen vrijdag foto's laten maken van zijn voet en dat was allemaal prima maar hij loopt nog steeds slecht. Klaagt niet en we weten ook echt niet waar het zit? Nu zei de huisarts dat het met 3 dagen over moest zijn, herstellen kinderen dan zoveel sneller? Want als ik een blessure heb loop ik ook wel langer moeilijk...

    Twijfel of ik nu morgen weer naar de HA moet gaan of het gewoon moet afwachten :confused:
     
  8. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.496
    3.161
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik geloof niet dat ik te lang zou wachten met teruggaan - als hij écht pijn heeft moet er naar gekeken worden - als hij het blijft ontzien blijft hij straks uit gewoonte zo lopen- slijt er best snel in. En anders eens contact op nemen met een kinderfysio volgende week als de huisarts er niets van kan maken en hij blijft het ontzien.
     
  9. Eruanna

    Eruanna Bekend lid

    13 mei 2013
    919
    903
    93
    Misschien kan je terecht bij een orthopeed? Die zien snel waarom kinderen op een bepaalde manier lopen, en hoe je dat zo nodig kunt corrigeren.
     
  10. Charmed72

    Charmed72 Fanatiek lid

    8 mrt 2009
    1.318
    227
    63
    Vrouw
    Hoe is de progressie met het lopen? Loopt hij elke dag een stukje beter of blijft hij zijn voet op die bepaalde manier meeslepen?
    In het eerste geval is er steeds een stukje herstel en heeft het tijd nodig lijkt me. In het tweede geval zou ik me inderdaad weer melden bij de huisarts. Bij twijfel: naar de huisarts.
     
  11. annabel88

    annabel88 Bekend lid

    7 feb 2017
    545
    80
    28
    Vandaag gaat het voor het eerst duidelijk een stuk beter! We hadden n.a.v. jullie reacties een afspraak gemaakt bij de osteopaat, dit is de enige die hem kan aanraken zonder dat hij hard gaat huilen. Maar ik denk dat ik de afspraak kan afzeggen :D morgen nog even afwachten maar hij loopt ineens echt stukken beter dus ik verwacht dat het (wat het dan ook is) aan het genezen is.

    Bedankt allemaal :thumup:
     
    Charmed72 en Athina vinden dit leuk.
  12. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.496
    3.161
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Stom he :p dat je eerst de knoop door moet hakken en moet bellen voor het ineens beter gaat ;) . Maar wel fijn!
     

Deel Deze Pagina