Iemand ervaring met oxazepam en tramadol tijdens de zwangerschap?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Vaasje, 20 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief

    Ivm extreme bekkenklachten waardoor ik al weken nauwelijks slaap en weinig tot niks kan heb ik vandaag oxazepam en tramadol gekregen beide 1x daags.

    Nou ken ik ze beide wel in niet zwangere toestand en dat was al geen kattenpis zeg maar :oops:

    Iemand die deze medicatie ook geslikt heeft? Heeft het nog consequenties gehad voor de baby en hoe voelde je jezelf er onder?
     
  2. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Wow dat is heftig!

    Wat heb je hiervoor aan medicatie gehad? Is amitriptyline ook besproken? Ik slaap als een blok met amitriptyline. Ook gebruikt tijdens de zwangerschap ivm fibro. Kindje moet wel geobserveerd worden na de geboorte.
    In het tweede trimester kan een lage dosering geen kwaad lees ik op lareb. Vanaf het derde trimester kan je kindje ontwenningsverschijnselen krijgen.
    Als je in de buurt van utrecht woont ken ik een hele goede therapeut.
     
  3. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief


    Ja dat mag ik ivm andere medicatie die ook noodzakelijk zijn deze zwangerschap helaas niet. En door een maagverkleining ben ik beperkt in pijnstillers (nsaid mag ik al niet)

    Ik loop al bij een hele goede bekkenbodemtherapeut (een van de beste die hier in de regio wordt aangeschreven) maar tot nu toe worden de pijnklachten alleen maar erger (waarschijnlijk ook omdat het al enorm vroeg in de zwangerschap begon)

    De klachten zullen gedurende de zwangerschap ook alleen maar erger gaan worden werd me al medegedeeld door de gynaecoloog, erg bemoedigend maar daar had ik zelf al enigszins rekening mee gehouden.
     
  4. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.372
    560
    113
    Vrouw
    Hier beide tijdens de zwangerschap gehad maar slikte het niet iedere dag.
    Onze zoon moest sowieso te observatie blijven na de geboorte dus heb t avond voor de inleiding nog gehad icm slaapmedicatie.
     
  5. LoveShineALight

    LoveShineALight Fanatiek lid

    16 feb 2014
    1.217
    116
    63
    Ik heb zo nodig tramadol voorgeschreven gekregen ivm pijn. Advies bij mij is om eerst een ander middel te nemen, als dat niet helpt tramadol. Het liefst zo min mogelijk, maar als het nodig is wel nemen . Een moeder met pijn/ stress is ook niet goed voor de baby's aldus de gynaecoloog.

    Mij is vertelt dat het in de zwangerschap in principe kan (Maar liefst zo min mogelijk). Vlak voor de bevalling wordt het mij ontraden omdat de baby's erdoor wat last kunnen hebben van een moeilijkere start ivm pijnstillende/ versuffende werking die ook deels bij de baby's kan komen.
     
  6. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief

    Ik ben eergisteren opgenomen voor een sedatie en daar besproken hoe nu verder.

    Ik mag (liever niet) 3x per dag tramadol, heb het vannacht geslikt maar ben er echt hondsberoerd van geweest. Ik durf het nu niet zo goed meer te nemen :oops:
    Oxazepam slik ik wel, al doet het voor m'n gevoel niet veel.
    De gynaecoloog houdt er al rekening mee dat ik vaker opgenomen ga worden voor een sedatie :(
     
  7. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Bij de eerste heb ik de laatste 3 weken tramadol gehad, ik moest een spiegel opbouwen en 2x per dag slikken.

    Mijn dochter heeft er voir zover bekend niets aan over gehouden en we mochten na de bevalling meteen weer naar huis. Dit is wel bijna 9 jaar geleden.
     
  8. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief

    Ik moet er alweer mee stoppen omdat het te weinig helpt.

    Morgen een afspraak in het ziekenhuis voor controle en dan even kijken hoe nu verder :(
     
  9. applejo

    applejo Bekend lid

    14 jan 2014
    861
    490
    63
    Deventer
    Verstandig dat je bent gestopt... mijn gyn zegt dat een verslavende drug is en je kindje krijgt het binnen net als je bijv alcohol gaat nemen. Verdovende middelen. Lijkt me niet goed ook voor de ontwikkeling.

    hebben ze je wat anders gegeven?
     
    Neuzeke vindt dit leuk.
  10. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief


    Nee dit was de laatste hoop. (kreeg het trouwens van de gynaecoloog) vorige week zeiden ze dat ik het maar "even" uit moest zingen tot na de 30wk en ik dan wat vaker opgenomen kan worden voor een sedatie.
    Gisteren kwam de gynaecoloog tot de conclusie dat dat te lang duurt (joh) en ik vanaf volgende week 1x pm opgenomen wordt voor een sedatie tot 30wk en daarna om de 2 wk en naarmate ik verder ben het regelmatiger gaat gebeuren.
     
    applejo vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina