Dag 42, nog niet ongesteld

Discussion in 'Zwanger worden' started by Marleen1, Sep 24, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marleen1

Marleen1 Bekend lid

Sep 23, 2014
    545
    456
    63
    Hoi iedereen,
    Ik ben net nieuw hier en zou graag wat advies van jullie willen. Ben begin juni gestopt met de pil en we willen voor ons eerste kindje gaan, heel spannend allemaal. Ik heb in totaal zo'n 2 jaar de pil geslikt en mijn menstruatie kwam al na 29 dagen weer op gang. De cyclus daarna duurde 34 dagen. Maar nu zit ik al op dag 42 en nog steeds geen spoor van een menstruatie.. Heb al 3 testen gedaan, allemaal negatief.
    Verder niet veel symptomen behalve puistjes (veeeel) en wat moe.
    Wat moet ik nu doen? Dit is zo frustrerend....
    Groetjes

2. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    Helaas kan je er niet zoveel mee. Het kan zijn dat je eisprong laat is geweest en je misschien later positief kan testen. Maar wat ook heel goed mogelijk is is dat je cyclus nog onregelmatig is door het ontpillen.
    De ene heeft daar meer en langer last van dan de ander.
    Zelf heb ik bij mn dochter en zoon weinig last gehad van ontpillen en bijna direct een regelmatige cyclus en snel zwanger, maar deze keer heb ik erg veel last van ontpillen en vorige maand was mn cyclus 48dagen en ik zit nu alweer op dag 46.
    Helaas kan je alleen maar afwachten en over een paar dagen als je nog niet ongi bent nog een test doen.

Succes met wachten.

3. nlovesn

nlovesn Actief lid

Oct 10, 2011
    437
    0
    16
    Wachten! Nadat ik gestopt was met de pil had ik een cyclus van 72dagen. Echt kl*te! Je moet je lichaam de tijd geven om je cyclus normaal op gang te laten komen. Dat kan soms wel een halfjaar duren

4. Marleen1

Marleen1 Bekend lid

Sep 23, 2014
    545
    456
    63
    Bedankt voor jullie reacties! Ben dus niet de enige, wat vervelend zeg. Ik dacht dat wanneer je je eerste echte menstruatie weer gehad had na de pil, je weer regelmatig ongesteld zou zijn. Ik had ook eerlijk gezegd niet het gevoel zwanger te zijn jammer genoeg....

5. mariam1978

mariam1978 Actief lid

Mar 9, 2014
    336
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ben na het stoppen met de pil na 5 weken ongesteld geworden, zonder eisprong. Daarna na 21 weken zonder eisprong. Daarna was het pas weer regelmatig met eisprong. Je lichaam moet eerst weer op gang komen, helaas.

6. Marleen1

Marleen1 Bekend lid

Sep 23, 2014
    545
    456
    63
    Jeetje wat lang! Wat moet je dan een geduld hebben zeg! Ik ben liever gelijk ongesteld dan steeds in die onzekerheid zitten, toch maar weer testen? Het houd je steeds zo bezig! Maar geduld is toch het belangrijkst zo te horen..

7. Dege

Dege Bekend lid

Jul 3, 2014
    853
    1
    18
    Het kan idd een flink tijd duren. Hopelijk heb je snel duidelijkheid!

8. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

Jul 17, 2013
    3,282
    1,443
    113
    Toen ik de 1ex syopte met de pil (na 12 jaar slikken) duurde het ook bijna 2 mnd. Daarna kreeg ik vrij snel een normale cyclus. Succes!

9. Ana1990

Ana1990 Lid

Sep 26, 2014
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nu 13 weken gestopt,met mijn pil, heb nog geen maandstonden gehad.
    Ik heb wel jaren de pil genomen(8j).
    Het is echt frustrerend welke onzekerheid je hebt...
    Ik heb 1,5 geleden een test gedaan omdat ik na 35 dagen ng geen teken van cyclus had maar de test was negatief.
    Nu hou ik mezelf tegen om te testen, schrik om steeds teleurgesteld te worden.. Ik kan toch moeilijk elke maand gaat testen...
    Ga volgende week toch op controle ( jaarlijks) bij gynaecoloog..
    Succes iedereen, het geduld is moeilijk om te bewaren als je als vrouw zo graag een kindje wil en ik zit nog maar aan de eerste 3 maand wachten dus er staat mij nog wat te wachten

10. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik heb ook wel eens een cyclus van 55 dagen gehad en ben na het stoppen met de pil nooit meer regelmatig geworden helaas :(

11. Marleen1

Marleen1 Bekend lid

Sep 23, 2014
    545
    456
    63
    Bah, vervelend hoor! Ik hoorde inderdaad wel dat wanneer je stopt met de pil dat het lang kan duren voordat de eerste cyclus komt. Maar heb al 2 'normale cyclussen' achter de rug... Zit inmiddels op dag 44, doe voorlopig even geen test denk ik. Mijn borsten beginnen wel een beetje te jeuken....
    Nou succes allemaal met wachten, veel anders kun je niet doen volgens mij.

12. Bambi86

Bambi86 Actief lid

May 12, 2014
    145
    0
    16
    1e kindje. start mei 2014
    Zuid-Holland
    Hallo Marleen,

Dat duurt lang he...

Hier inmiddels op dag 53... na het stoppen met de pil een vreemde cyclus gehad met ook verschil in aantal menstruatie dagen: 2 t/m 10). (zie ook mijn handtekening) gelukkig neemt de huisarts mij nu serieus omdat ik ook veel buikpijn heb. 6 okt mag ik naar de gyn voor onderzoek...

13. mevraardbei

Sep 27, 2014
    78
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi Marleen
    Wat duurt wachten lang als tot hierom gaat hè... ik heb ook een lang cyclus. In April ben ik gestopt en tot nu twee menstruatie gehad (72-56 geloof ik) hoop nu dat het wat meer normaal gaat worden... Hoop voor jou ook snel!

14. Marleen1

Marleen1 Bekend lid

Sep 23, 2014
    545
    456
    63
    Hoihoi,
    Bedankt voor jullie reacties! Jeeetje wat duurt het bij jullie ook lang zeg! Ik ben inmiddels ongesteld geworden.. Toen het begon had ik hevige buikpijn maar vreemd genoeg is het een lichte menstruatie, zowat alweer voorbij. Maar omdat je voor je eerste kindje gaat is alles spannend en nieuw hè! Maakt mij in ieder geval aardig onzeker allemaal... veel succes jullie met wachten! Volgens mij mag ik nog niet klagen met een cyclus van 44 dagen.....

Share This Page