Iemand ervaring met stuitligging/ draaien baby?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Bella1987, 1 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik vind 34 weken wel vroeg, baby heeft nog ruimte.
    Mijn baby lag met 36 weken in stuit, toen ik een kleine week later terug kwam om een draaipoging te bespreken lag ze ineens goed.
     
  2. Loes33

    Loes33 Bekend lid

    10 aug 2018
    890
    629
    93
    Vrouw
    Geen ervaring met Moxa.
    Wel veel gehoord over Spinning Babies, zou je ook eens naar kunnen kijken.

    Fijn dat die andere vk jou gelijk geeft, jij beslist uiteindelijk hoor!
     
  3. ButterflyPassion

    ButterflyPassion Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Mag ik vragen: waren dit complicaties door de stuitligging? Ons kindje ligt nu nog in stuit, en hoewel hij nog even de tijd heeft on te draaien, ben ik toch alvast een beetje aan het inlezen over stuitbevallingen.
     
  4. 1986Lynn

    1986Lynn Fanatiek lid

    3 sep 2009
    2.614
    364
    83
    ..
    Normaal gesproken komen kindjes die in stuit liggen er in 1 of 2 persweeen gelijk uit, ze maken dan een soort spildraai. Onze zoon kwam er niet uit en bij een stuitbevalling kunnen ze niet zoals normaal de vacuümpomp oid gebruiken. Het duurde al meer dan 45 minuten (wat dus lang is bij een stuit) en toen zeiden ze tegen elkaar dat ze de OK gingen bellen voor spoedkeizersnede. Ik heb toen gevraagd of ik op eigen kracht nog een keer mocht persen. Ze hebben toen heel flink geknipt, hem vastgepakt en er met een soort slingerbewegingen uitgehaald. Daar was hij, hij ademde niet maar gelukkig hoorde wij hem even later op de gang wel. Olivier had nadien veel complicaties (hij was in de buik al gaan ademen, dus kreeg meerdere maagspoelingen omdat hij maar viezigheid bleef overgeven, hij zat helemaal onder de blauwe plekken, alles wat dik en opgezet met bloeduitstortingen aan zijn voetjes, benen, billen en geslacht). Met mij ging het herstel net zo voorspoedig als bij de eerste gewone bevalling. Wel heb ik nog snel dat ik urine verlies/toilet bijna niet kan halen. Met Olivier ging het na een week al veel beter en na 2 maanden was alles hersteld.
     
  5. ButterflyPassion

    ButterflyPassion Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Zo, dat klinkt heftig. Gelukkig dat het herstel op de meeste punten voorspoedig ging, maar de bevalling zelf en de eerste dagen daarna klinken als een heftige ervaring. Bedankt voor het delen van je ervaring
     
  6. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Hier is hij met 36 weken zelf nog gedraait.
     
    ButterflyPassion vindt dit leuk.
  7. Bella1987

    Bella1987 Actief lid

    13 okt 2018
    101
    23
    18
    Vrouw
    Gisteren naar de check geweest, helaas ligt het kindje nog in stuit.
    Zijn er ook mensen die ervoor gekozen hebben om de versie niet uit te laten voeren en de natuur zijn gang te laten gaan, om na 37 weken te kijken naar een stuitbevalling of keizersnede?
     
  8. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.755
    785
    113
    Ja, bij de laatste zwangerschap. Maar toen werd ook al gezegd dat t vanwege weinig vruchtwater waarschijnlijk toch niet ging lukken. Vanwege het weinige vruchtwater werd een stuitbevalling ook afgeraden.
     
  9. Loes33

    Loes33 Bekend lid

    10 aug 2018
    890
    629
    93
    Vrouw
    Waarom zou je geen versie proberen? Zoals gezegd kan je het altijd stoppen als je je er niet prettig bij voelt. Ik heb nu 2 versies gehad, viel me 100% mee. Helaas draait onze kleine steeds terug... We gaan nog 1 poging doen bij 39 weken en dan de vliezen breken, zodat ik hopelijk wel op een normale manier kan bevallen.
     
    kly073 vindt dit leuk.
  10. Bella1987

    Bella1987 Actief lid

    13 okt 2018
    101
    23
    18
    Vrouw
    @Loes33 Omdat ik gedurende de zwangerschap al meerdere complicaties heb gehad, waaronder heftige bloedingen. Het voelt gewoon niet goed...
     
  11. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Mijn dochter draaide bij ruim 37 weken nog goed uit haarzelf.
     
  12. kwebbelsnoes

    kwebbelsnoes VIP lid

    29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Mijn beide kinderen lagen tot 37 weken in stuit, bij de eerste draaide hij zelf in de nacht voor ik een versie zou laten doen, dus was niet meer nodig.
    Bij de tweede wilden ze geen versie doen omdat mijn eerste met spoedsectio geboren is en ze bang waren voor teveel druk op het litteken. Toen ben ik bij een voetreflextherapeut geweest die een bepaalde plek op mijn voet mishandeld heeft (deed echt pijn) die in verbinding staat met de baarmoeder en ja hoor, een paar uur later voelde ik haar draaien en de volgende dag controle bij de gyn lag ze goed
     
    ButterflyPassion vindt dit leuk.
  13. MamaDiamantje

    MamaDiamantje Bekend lid

    30 apr 2019
    507
    717
    93
    Vrouw
    Hier een versie geprobeerd met bijna 37 weken, vond het erg pijnlijk en de baby was helaas niet gedraaid. Zodoende gekozen voor een keizersnee. Inmiddels een week geleden is onze zoon gezond geboren, de keizersnee zelf viel me heel erg mee en was vrijwel pijnloos. Herstel echter duurt wel lang. Nu een week verder doe ik wel luiers verschonen en flesjes geven en heb ik gister voor het eerst buiten gelopen met hem. Verder heel veel bedrust! De wond doet nog steeds pijn en gebruik 3 maak daags paracetamol.
     
  14. Doortje22

    Doortje22 Lid

    21 jan 2019
    42
    77
    18
    Vrouw
    Ik zat een beetje in hetzelfde pakket als jij afgelopen weken. Moxa en spinning babies oefeningen heb ik 2 weken lang elke dag geprobeerd, maar haalde niets uit. Afgelopen dinsdag met 36.2 een versie gehad. Die ging erg moeizaam doordat ik weinig vruchtwater had, maar het is gelukt! Het is geen fijn gevoel maar ik vond het al met al erg meevallen! Voor mij was de keuze makkelijk, omdat ik heel graag een keizersnee of stuitbevalling wilde voorkomen. Ik had een hele rustige, goede versiekundige die ik ook echt kon vertrouwen en daarnaast werkte een goede ademhaling ook om de buik helemaal te ontspannen. Ik was overigens gewoon bij een vk praktijk en kreeg daarom ook geen weeenremmers.
    Mijn ervaring is dus heel positief en ik zou het echt aanraden. Succes met je keuze.
     

Deel Deze Pagina