Iemand ervaring met tweeling kinderwagens?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Beausecret, 14 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.306
    5.922
    113
    Vrouw
    Omdat wij in verwachting zijn van onze 2e, kort op de 1e, zoek ik een fijne, niet dure tweeling wagen. Ik heb de Joie Evalite™ Duo Coal op het oog. Iemand toevallig ervaring met deze? Met de autostoel erin van Joie kan de baby toch slapen. De reiswieg hebben wij zelden gebruikt voor baby 1, dus dat is geen must.


    137300_3_evaliteduo_coal_rtprof_ics_cs_cc_hr.jpeg
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Stokstaartje86

    Stokstaartje86 VIP lid

    4 jan 2013
    5.294
    1.767
    113
    Vrouw
    Ik heb geen ervaring met een duowagen. Misschien weet je het wel maar aangeraden wordt om de baby niet in de maxicosi te laten slapen als het niet nodig dus. Dus eigenlijk echt alleen voor auto ritjes. Dit in verband met mogelijk kans op te weinig zuurstof door geknikte houding van de nek. Ook is deze houding niet goed voor het ruggetje. Liefste plat liggen slapen.
     
    Liana84, Roodborstje2, Mimus en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.173
    3.124
    113
    Vrouw
    Wij hebben zelf de uppababy vista maar dat was wel een dure. Wel heel blij mee nog steeds.

    Ik zou als ik jou was gaan speuren op marktplaats voor een goede tweedehands van bijvoorbeeld bugaboo, uppababy oid. In ieder geval niet je baby in een autostoeltje laten slapen. Zoals hierboven geschreven zijn ze daar echt niet voor bedoeld.
     
    Neskio en Beausecret vinden dit leuk.
  4. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.306
    5.922
    113
    Vrouw
    Ja ben ik van op de hoogte! Op mp vragen ze alsnog snel 700 euro, wat logisch is hoor maar pfoe vind ik erg veel geld en heb ik niet over voor een kinderwagen.
     
  5. 3musketierseneengirl

    3musketierseneengirl Fanatiek lid

    6 jan 2021
    2.255
    1.685
    113
    Vrouw
    Ik heb zelf de bugaboo donkey. Een erg fijne duo wagen. Maar toen de oudste nog klein waren. Zit jaar tussen had ik de mutsy duo sit. Deze zijn wat voordeliger. Staan ook nog op marktplaats
     
    Beausecret vindt dit leuk.
  6. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.306
    5.922
    113
    Vrouw
    Ja de bugaboo donkey is natuurlijk wel fantastisch.. Een gezien voor 700 euro op marktplaats, als ik dan onze mutsy evo kan verkopen scheelt het misschien niet eens zoveel. :|
     
  7. 3musketierseneengirl

    3musketierseneengirl Fanatiek lid

    6 jan 2021
    2.255
    1.685
    113
    Vrouw
    ja de donkey rijd heerlijk gewoon super fijn. Ik heb ook tweedehands via refurbished actie shop. Heb je ook nog garantie.
     
    Beausecret vindt dit leuk.
  8. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.306
    5.922
    113
    Vrouw
    Dit is een handige tip, ga ik in de gaten houden!
     
    3musketierseneengirl vindt dit leuk.
  9. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.173
    3.124
    113
    Vrouw
    Ja dat is ook zo, ze blijven erg duur. Onze gedachte was, die uppababy kun je ook later nog gebruiken voor 1 kindje (wat wij straks gaan doen). Eerst hebben we ‘m dus als duowagen gebruikt en nu wordt het weer de kinderwagen voor ons derde kindje. We vonden dat de investering wel waard en de wagen blijft ook waardevast op marktplaats. Maar ik ben het met je eens dat het wel echt een flinke uitgave is.

    Je zou ook kunnen kijken naar zo’n wagen van mountain buggy, die zijn op marktplaats vaak wat beter betaalbaar.
     
  10. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.306
    5.922
    113
    Vrouw
    Ja dat is wel weer een voordeel van achter elkaar ipv naast elkaar. Ik vind het voordeel van naast elkaar dat je ze dichtbij je hebt, achter elkaar zit de grootste zover weg, vind ik geen prettig idee bedenk ik me. Maar wat jij zegt is zeker ook waardevol om mee ten nemen in de overweging, dat je ze altijd nog voor 1 kindje kunt gebruiken. Tot welke leeftijd gebruik je eigenlijk een kinderwagen?
     
  11. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.173
    3.124
    113
    Vrouw
    wij hebben het voor de eerste twee samen gebruikt tot de oudste vier was en de jongste twee. Het waren allebei weglopers (vooral de oudste) dus ik vond het gewoon prettig dat als we naar een drukke plek gingen ik zicht had op mijn kinderen. We hadden ‘het geluk’ dat onze oudste best klein van stuk is want het ziet er eigenlijk niet uit zo’n grote kleuter in de wagen :roflmao:

    De jongste heeft er in gezeten tot hij 2,5 - 3 was ongeveer.

    Wij kozen trouwens voor achter elkaar omdat we toen in een bovenwoning in de stad woonden en er niks breders door de voordeur kon. Had geen zin om iedere keer mijn kinderen buiten al te moeten uitladen.
     
    Beausecret vindt dit leuk.
  12. Teapot

    Teapot Actief lid

    3 sep 2014
    166
    40
    28
    NULL
    NULL
    Wij hebben een mountain buggy duet, tweedehands via marktplaats, daar vind je echt voor leuke prijzen deze wagens. Kinderen kunnen naast elkaar, en de wagen is smal genoeg voor de voordeur, het Kruidvat, etc.
     
  13. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.613
    10.509
    113
    Helaas nooit gebruikt omdat alles anders verliep, maar ik zou altijd voor de bugaboo donkey gaan. stel je koopt hem nu 2e hands voor 700 en je verkoopt hem voor 400 dan heb je echt voor 300 een hele fijne wagen gehad.
    Hij past met twee zitjes naast elkaar door de deuropeningen, kindjes zitten gezellig naast elkaar en het is echt fijn wandelen en comfortabel zitten voor de kindjes. Je kan hem naar 1 kind verstellen en dan heb je ook nog een fijne boodschappenmand.
     
    Mississippi en Beausecret vinden dit leuk.
  14. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.306
    5.922
    113
    Vrouw
    Dat is niet waar je op hoopt bij de aanschaf van een kinderwagen, wat verdrietig voor jullie:(.. Dankjewel voor je advies, ik heb een mooie gezien in de buurt voor 700, heb een berichtje gestuurd. Nu even afwachten of ze 'm nog heeft. Ik zag het inderdaad van de boodschappenmand, erg handig.. Dus niet te lomp zo breed?
     
  15. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.613
    10.509
    113
    helemaal niet, met 2 wiegjes paste hij bij ons door een binnendeur opening. Wel een nieuwbouwwoning met de nieuwste eisen qua maten, maar het geeft een idee.
     
    Beausecret vindt dit leuk.
  16. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Hier ook al sinds de tweede erbij kwam een Bugaboo Donkey duo, heerlijke wagen, zo soepel. En inderdaad ook heel prettig dat hij met 1 kind erin nog een handige boodschappenmand heeft. We hebben hem bij de jongste voorzien van nieuwe kappen ed. weer als nieuw :) Dat vind ik persoonlijk ook prettig, alle onderdelen zijn los verkrijgbaar. Ik ga hem nu (met een kleine beetje pijn in mijn hart) verkopen, de kleine loopt en dan is een buggy toch wel eenvoudiger en omdat er nu geen kindjes meer bij zullen komen, maar zou hem iedereen aanraden!
     
    Beausecret vindt dit leuk.
  17. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.613
    10.509
    113
    Ik zie hier een mogelijke deal @Mississippi en @Beausecret :D
     
    Roodborstje2 en Mississippi vinden dit leuk.
  18. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.306
    5.922
    113
    Vrouw
    Haha ik lees net ook in een advertentie: met pijn in mijn hart verkoop ik ‘m! Ik ga er dus wel even plezier aan beleven?
     
    Mississippi vindt dit leuk.
  19. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Jazeker! :) mocht je in de buurt wonen houd ik mij aanbevolen ;)
     
  20. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.306
    5.922
    113
    Vrouw
    Haha ik ga morgen kijken bij iemand van marktplaats, mocht dat niets zijn laat ik het weten! @Mississippi
     
    Mississippi vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina