wij zijn al enkele keren naar turkije geweest en nog nooit laten inenten . nog nooit problemen gehad ook niet. waarom niet .... eerlijk gezegd wist ik niet eens dat je je kon laten inenten voor turkije . voor wat dient dan die inenting? als het met het eten te maken heeft denk ik dat als je een goed hotel neemt (5sterren) dat het helemaal niet nodig is ! wij hebben het in alle geval nog nooit gedaan en we zijn er nog nooit ziek geworden. gaan in augustus ook weer terug naar waar gaan jullie?
Ik heb het wel gedaan paar jaar geleden. Zekere voor het onzekere en je bent gelijk weer voor een aantal jaren beschermd.
Ik niet. Zelfs voor onze rondreis door de tropen niet en onze dochter ook niet (malariavrij gebied overigens). Ik ben van mening dat als je in hele luxe hotels verblijft er geen reden is om te enten. Ga je het binnenland in, dan zou ik enten.
wij laten ons wel inenten, net een afspraak gemaakt via reisprik.nl. wij zitten gewoon in en appartement dus geen all-in hotel, daarbij zou ik het mezelf nooit vergeven als mn man, kids of ik zelf ziek wordt omdat je geen spuit hebt gehaald. hoe vreselijk ik spuiten ook vind, wij doen het wel. liever goed beschermd op reis dan niet en dan misschien straks 1 of andere ziekte hebben.
Wij gaan over 2 weken en wij doen het ook niet. Heb het nagevraagd bij de ha en zij gaf ook aan dat als je gewoon naar een fatsoenlijk oord gaat dat niet nodig is, enkel als je het binnenland in wil bijvoorbeeld.
Helemaal mee eens! De kans dat je iets krijgt, bv voedselvergiftiging, is niet heel groot. Maar je zal net bij diegene horen die het wel krijgt... Er wordt niet voor niets geadviseerd je te laten inenten. Ik zeg doen!
Wij gaan in augustus naar Turkije, en laten ons aankomende dinsdag vaccineren...op het consultatiebureau en bij de huisarts werd ons dit geadviseerd!! Net wat ze zeggen het word niet voor niks geadviseerd!!
Nou' ik weet uit ruimschootse ervaring dat de hygiene in het geniddelde dorpje in het binnenland een stuk beter is dan die in een 'fatsoenlijk' toeristending. Er hoeft maar een besmette kok te zijn die zijn handen niet wast na toiletbezoek en aan jouw eten zit en je zit met hep a. Inenten dus.
Wij hebben onszelf niet laten inenten, omdat we het risico niet zo groot vonden aangezien we gewoon in het hotel bleven. Onze dochter hebben we wel laten inenten, want daar wil ik absoluut geen risico mee lopen. Als je kind hepatitis A krijgt dan vergeef je het jezelf toch niet. Je kan het ook oplopen in toiletten bijvoorbeeld.
Mijn zoon is geeent. Nu gaan we weer baar Turkije en ben ik zwanger. Ik stond er niet bij stil. Vrijdag overleggen met vk
Dit ben ik helemaal met je eens! Ik weet zeker dat de hygiëne bij mijn schoonouders beter is dan in menig hotel. En je blijft toch niet alleen maar in je hotel de hele vakantie?
Wij hebben het wel gedaan, zekere voor het onzekere nemen. Je weet het nooit. Dit jaar gingen we naar Egypte dus daarvoor zou ik het helemaal doen. We hebben de 2de spuit gehaald (kan binnen 1 jaar) en nu zijn ze heel lang beschermd. Hoeven we daar voorlopig niet over in te zitten . Charlie
Ik ben al diverse keren in turkije geweest en nog nooit een spuit gehaald. Dochterlief gaat in september voor de eerste keer en ik laat haar wel inenten.
ik heb het bij de kinderen wel laten doen. er hoeft maar iemand de bacterie bij zich te hebben. dus liever het zekere voor het onzekere. wij zelf hadden de spuiten al. en voor 2 kids heb ik 45 euro betaald de rest de zorg verzekering. . Maar ieder zijn eigen keuze natuurlijk