iemand tips of medicatie tegen hoofdpijn?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door dobslots, 12 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dobslots

dobslots Actief lid

19 mrt 2010
    178
    0
    0
    Hoi, Ik ben 5 weken en sinds enkele dagen barstende hoofdpijn.
    Wat mag je nemen? Heeft iemand tips?

Laat maar vlug weten want krijg nog meer pijn door naar het scherm te kijken. (op randje van migraine...)

2. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Paracetamol
    koud washandje op voorhoofd leggen
    stille donkere kamer gaan liggen
    een doek ietsje strak om je hoofd heen binden, precies op je voorhoofd..Door de druk voel je de hoofdpijn minder en trekt t sneller weg

3. MamavanDane

MamavanDane Bekend lid

23 sep 2009
    916
    2
    18
    Centralist meldkamer
    Voorschoten
    Ik had het in het begin van m'n zwangerschap ook heel erg, ik ging meestal naar bed..
    Het leek er namelijk op dat het kwam doordat ik moe was en daarvan hoofdpijn kreeg.

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.716
    18.663
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Als ik zo lang hoofdpijn heb, zit de oorzaak meestal in de spieren van mijn schouders / nek. Als dat bij jou ook zo is, dan is ontspannen de enige oplossing. Ik heb een aantal oefeningen die ik kan doen, maar dat is moeilijk in tekst uit te leggen. Wat verder helpt:
    * Haren wassen (warm water ontspant)
    * Laten masseren door bijv. sportmasseur

5. Mamariek

Mamariek Actief lid

6 aug 2007
    201
    0
    0
    Bussum
    geen idee, een warm bad misschien?

6. AgathaZwaan

AgathaZwaan Actief lid

20 mrt 2009
    255
    0
    0
    Haarlemmermeer
    lekker naar bed!! en evt. een paracetamolletje innemen!

7. willet

willet Fanatiek lid

2 nov 2009
    1.149
    0
    0
    slapen, paracetamolletje, warm bad..soms neem ik een hot coldrex...poeder met paracetamol en vit C, moet je oplossen in kokend water, citroendrankje...en dan daarna lekker onder de wol gaan liggen..succes!

8. Seth

Seth Niet meer actief

goed drinken hoor.... heeeeeel veeeeeel drinken (water) hoor....... ging bij mij meestal de hoofdpijn weg...

andere tips zijn hier allemaal al gegeven....

9. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Een zure appel eten (zo'n groene granny) en heel veel drinken, lekkere warme douche en met je vingers door je haar harken, hier wordt de doorbloeding beter en zakt hoofdpijn ook, ideaal is als je iemand hebt die je schouders en nek kan masseren en dan voor je door je haar harkt, niet te zacht natuurlijk.

Wat ik zelf weleens doe maar weet niet of dat bij iedereen werkt is gewoon mijn hoofd compleet los naar voren op mijn borst laten vallen en dan rustig adem halen, soms gepaard met lichte massage bewegingen aan de zijkant van mijn nek en hoofd.

10. Flunckybubble

Flunckybubble Actief lid

22 jan 2008
    173
    0
    0
    Omgeving Eindhoven
    Wat bij mij goed helpt (al sinds kinds af aan) is in de douchebak gaan zitten en dan de straal op je hoofd laten vallen met opgetrokken knieen en hoofd en armen leunen op je knieen. Zo een tijdje blijven zitten.

11. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Ja dat werkt inderdaad hier ook!

12. dobslots

dobslots Actief lid

19 mrt 2010
    178
    0
    0
    Bedankt voor de vele tips! Ik heb gisteravond tijdig mijn bedje opgezocht maar had eerst 2 grote glazen water gedronken. Is voor de moment iets beter dan gisterenavond maar voelt nog steeds sluimerend aan... apotheek is dicht wegens feestdag... geen parasetamol dus... veel drinken en op tijd rusten... klinkt logische maar is effectief ;)

Deel Deze Pagina