Iemand tips voor gesprek met bedrijfsarts?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Linn84, 2 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linn84

    Linn84 Fanatiek lid

    2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Hallo,

    Sinds de 6e week zit ik al met erge bekkenklachten. Nu sinds 2 weken werk ik in overleg met mijn leidinggevende (dus niet officieel ziek) ongeveer 6 uur per dag en ga ik naar huis als het niet meer gaat. Dit op dringend aanraden van mijn bekkenfysio, die aangaf dat als ik volledig bleef werken de kans groot is dat ik over een tijdje helemaal niet meer kan werken. Door de minder lange dagen gaat het een stuk beter en heb ik een beetje het idee dat ik naast m'n werk ook nog een leven heb.

    Morgen moet ik naar de bedrijfsarts. Nu heb ik van andere collega's gehoord dat de beste man niet erg begaan is met zwangere vrouwen, helemaal niet als het om zulk soort klachten gaat. Ben daarom best een beetje zenuwachtig. Wat nou als hij zegt dat ik gewoon maar weer volledig moet gaan werken? Ben zo bang dat ik gedwongen wordt en over een aantal weken niks meer kan :)

    Ik hoop dat iemand hier tips heeft zodat ik de bedrijfsarts kan overtuigen van de ernst van bekkenklachten en dat het nu 25% verzuimen voorkomt dat ik straks volledig de ziektewet in moet...

    Groetjes,
    Linn
     
  2. MySe

    MySe Bekend lid

    14 jun 2010
    608
    0
    0
    ergenst in zeeland...
    Hey meid ik zit met hetzelfde.
    Wat je kunt doen is de bedrijfsarts comtact laten opnemen met je bekkenfysio voor overleg in deze(o.a. als je denkt dat hij twijfelt aan je verhaal).
    Ik mag volgende week. Mijn baas zei vanmiddag dat ik geen bekkenklachten heb. En dat de bedrijfsarts me wel weer aan het werk zou zetten. Erg fijn dat jouw leidinggevende wel mee werkt!
    maak je niet al te druk hij zal vragen wat je klachten en belemmeringen in het werk zijn. Aan de hand van t advies van je fysio moet hij hier een correcte beslissing in nemen.
    Sterkte morgen! laat je nog even weten hoe het gegaan is?
     
  3. angel229

    angel229 Niet meer actief

    Moeilijke situatie. Ik moest vorige week naar de bedrijfsarts ivm HG. Ik zit nu bijna 4 weken ziek thuis. Ik had me er vreselijk druk om gemaakt. Was als de dood dat ik toch werken gestuurd werd, wat mijn HG weer verergerde. Deze vrouw had gelukkig wel begrip voor de situatie.
    Ik zou zeggen luister vooral naar het advies van je bekkenfysio/verloskundige/gynaecoloog! Zij geven je dat advies niet voor niks! En anders werken gaan en weer terug ziek melden.
    Het erge aan deze aandoeningen is dat je aan de buitenkant niks ziet. Jullie zullen net als mij waarschijnlijk dagen hebben dat het heel goed gaat en dagen dat je niks kan. Mensen zijn hierdoor vaak heel onbegripvol, en mannen misschien nog sneller dan vrouwen!
     
  4. elisabethbas

    elisabethbas Fanatiek lid

    2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Je kunt je leidinggevende vragen vantevoren contact op te nemen met de bedrijfsarts om te zeggen hoe hij/zij naar de situatie kijkt en dat jullie al voor beide partijen werkbare afspraken hebben gemaakt. Dan weet hij in ieder geval wat het standpunt van de werkgever is. En verder is het inderdaad heel gebruikelijk dat de bedrijfsarts contact opneemt met de behandelaar (moet jij toestemming voor geven) omdat hij zelf geen onderzoeken doet. Op die manier kan hij zich een beter beeld vormen van jouw belastbaarheid.

    En verder, geen officieel advies, maar wel op ervaring berustend (ik ben P&O'er), traantjes werken ook altijd heel goed, als je er anders niet uitkomt...;)
     
  5. Sila24

    Sila24 Niet meer actief

    Linn84 en hoe was het gesprek????/
     
  6. Linn84

    Linn84 Fanatiek lid

    2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Gesprek ging heel goed! Ik mag lekker blijven werken zoals ik nu doe, dus gewoon 6 uurtjes op een dag.
    Moet over een week of 4 terug komen en dan gaan we opnieuw bekijken hoe het gaat.
    Ben echt super opgelucht! Thnx voor jullie reacties meiden!
     

Deel Deze Pagina