Iemand verstand van (inboedel)verzekeringen?

Discussie in 'De lounge' gestart door merah, 16 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.178
    4.314
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Mijn man heeft aardslelijke, maar waardevolle, muziekboxen (Thiel). Meer dan een jaar geleden dacht mijn zoon ‘leuk’ te zijn en heeft deze aan de voorkant met Duplo-blokken bewerkt (het trilt ook zo lekker als de muziek op staat). Gevolg is dat van de speaker zelf de ‘conen’ (of hoe dat heet) ernstig zijn beschadigd/ingedeukt. Dit heeft invloed op de muziekkwaliteit.
    Man was laaiend. Maar ja, kinderen hè...

    Onlangs heeft mijn man geïnformeerd of dat te repareren is. Het antwoord is ja, maar dat gaat wel tegen de 1000 euro kosten. Zegt die man van die audio-zaak: waarom hebben jullie dat niet geclaimd bij de inboedelverzekering?
    Deze opmerking hebben wij de afgelopen jaren wel eens vaker gehoord. Blijkbaar zijn wij te braaf, want wij claimen nooit wat bij ‘eigen schuld’-dingen (of schuld van kind).

    De man adviseerde om alsnog een beroep te doen op de verzekering. Maar kan dat echt nog na zo veel tijd?
     
  2. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.828
    3.473
    113
    Dat ligt aan je verzekering. Heb je een verzekering die ook eigen schade dekt? Zo ja, dan is het idd maar de vraag of ze na zo'n lange tijd nog willen vergoeden.

    Als je geen verzekering hebt die eigen schade dekt dan vergoeden ze het niet.
     
  3. RoBiJe

    RoBiJe Niet meer actief

    Gewoon even bellen met de verzekering.
     
  4. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.985
    5.817
    113
    Ik zou inderdaad even bellen. Nee heb je, ja kun je krijgen toch?

    Hier hebben we overigens wel een aparte dekking moeten afsluiten voor (muziek)apparatuur, dus het kan zijn dat het niet standaard gedekt is. Maar dat weet ik natuurlijk niet of dat ook voor jullie geld en specifiek voor die boxen.
     
  5. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.702
    4.199
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik zou denk ik gewoon gaan jokken en zeggen dat het van afgelopen weekend is gebeurt... ;)
     
    Yankee, Treez, Jingle en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Sassie1981

    Sassie1981 Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    2.889
    619
    113
    Meen je dit?
     
  7. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.702
    4.199
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ja. Er vanuitgaande dat je ten tijde van het incident ook al verzekerd was.
    Als je eerder niet wist dat je dit vergoed kon krijgen benadeel je de verzekering niet door het alsnog te declareren. Slim bedacht van verzekeringen dat je binnen zoveel uur/dagen iets moet declareren. Op die manier kunnen ze mooi geld in de pot houden Je komt gewoon alsnog op voor je recht. Het enige verschil is dat je anders het een jaar terug al geregeld had. Bekijk het positief; nu heeft de verzekering nog een jaar rente kunnen trekken over het bedrag wat ze nu nog gaan uitkeren aan Merah ;)
     
    Yankee, Bailey07, Treez en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Dit. Als je in die periode ook al verzekerd was maakt het vrij weinig uit wanneer het gebeurt is en wanneer je het dus claimt. Dit maakt alleen uit voor de verzekering en al hun voorwaarden....
     
  9. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.178
    4.314
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Zal ik zeggen dat jij met je koters langs bent geweest? :)
     
  10. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.178
    4.314
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    We zijn al 100 jaar verzekerd bij dezelfde verzekeraar. En idd ook voor eigen inboedel.
    Vraag is echt alleen vanwege het feit dat de schade al van langer terug is.
    Weet dat we gewoon moeten bellen, maar ben een schijterd en ben bang dat ze heel hard gaan lachen, hahaha (of zeggen dat het niet kan, terwijl dat wel zo is. Uit eigen belang zeg maar). Vandaar dat ik hier even vraag.
     
  11. loetje

    loetje VIP lid

    6 jun 2006
    7.362
    1.763
    113
    Ik vind niet dat je de boel bedonderd wanneer je alleen de tijd wanneer het gebeurt is veranderd. Als je verder het eerlijke verhaal verteld en het wordt gewoon vergoed, maakt het toch niet uit dat het al wat langer terug is gebeurt?

    Een ander verhaal is het wanneer je bijvoorbeeld je verhaal aan zou passen om de boel vergoed te krijgen. Bijvoorbeeld door te vertellen dat het zoontje van je vriendin het gedaan heeft en het via haar verzekering probeert te claimen,dan belazer je de boel met een verzonnen verhaal.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  12. Sassie1981

    Sassie1981 Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    2.889
    619
    113
    En als er wel wordt gevraagd naar wanneer het gebeurd is?
     
  13. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.178
    4.314
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Niemand hier dus werkzaam in de verzekeringen of zelf bij de hand gehad? :(
     
  14. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.823
    7.588
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Gewoon bellen en zeggen wat je hier zegt. Dat je niet wist dat dat kon en je dat dus pas geleden hoorde van iemand en daarom nu pas belt.

    Eerlijkheid duurt t langst.
     
  15. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Dit advies wilde ik ook geven.
    Wij zijn trouwens ook verzekerd voor eigen schade. Zoon heeft eens de wii controler door de tv heen laten vliegen en kregen de tv volledig vergoed (geen dagwaarde) ondanks dat hij al 3 jaar oud was.
     
  16. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.627
    3.753
    113
    Ik werk in verzekeringen maar (groot, groter, grootst) zakelijk dus da's niet echt vergelijkbaar.

    Wat je moet doen is even je voorwaarden erbij zoeken en kijken wat er staat over de termijn waarbinnen een schade gemeld kan worden. Als er een exacte termijn vermeld staat zou ik ook het verhaal ietsje aanpassen. Een degelijke bepaling staat erin om te voorkomen dat de verzekeraar niet benadeeld wordt, dat is niet het geval want de schade is niet verergerd. En dan gewoon melden! Niemand kan jou zo vertellen of het wel of niet gedekt is. Probeer het gewoon. Daar zitten ze voor, daar betaal je voor.
     
    Whysteria vindt dit leuk.
  17. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief

    Dan zeg je 'gisteren'...
     
    wishfulthinking vindt dit leuk.
  18. Sassie1981

    Sassie1981 Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    2.889
    619
    113
    Dan wordt het dus toch liegen.. Sorry, ik hou daar gewoon niet zo van. Maar he, dat ben ik...:)
     
  19. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief

    Als er geen daadwerkelijke schade is, vind ik het inderdaad ook liegen.
    Gemaakte schade i.v.m. onwetendheid iets later claimen schaar ik onder 'je goed recht' (mits de verzekering ten tijde van de schade al actief was uiteraard).
     
  20. Sassie1981

    Sassie1981 Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    2.889
    619
    113
    Goed recht of niet, het is en blijft liegen. Wanneer de verzekering vraagt naar de datum en je geeft bewust/expres een andere datum op, dan is dat dus gewoon niet de waarheid. En dus lieg je..
     

Deel Deze Pagina