Ik weet niet meer aan wie ik dat moet vertellen. Ik heb nooit een goede band gehad met de ouders van mijn vriend...ze mogen me niet vanaf het begin, 6 jaar zijn we samen ~ ik dacht dat de zwangerschap zou ze veranderen in de positieve zin maar zijn moeder is zo gestoord en gemeen dat ik er kotsmisselijk van wordt of ligt dat aan mij? Ten eerste geef ze altijd van die nare commentaren en haar eerste reactie was gewoon geschrokt (toen mijn vriend hun vertellen pas 3 maanden dat ik zwanger was) ~ dan was het rustig tot gisteren dat ze ff langs kwamen. Zelf thuis voel ik me niet op mijn gemak als ze er is , heb ik het gevoel dat ik niet thuis ben en dat ik niets te vertellen heb...ten eerste nemen ze altijd hun stom poedel mee! opzich heb niets tegen honden als ze rustig blijven. Maar deze gaat altijd achter onze katten aan en zit te piepen en rennen de hele tijd. Zo erg dat wij 2 van onze katten moeten opsluiten anders raken ze in de stress. Als ik zeg dat ik de hond niet in mijn slaap kamer wil zeg ze" nou zij verhaart niet hoor" ( onze katten wel...die zijn half lang harig...). Dan wilt zij al bepalen dat onze baby (samen in overleg met mijn vriend zonder mij natuurlijk) 1 dag per week bij haar zou blijven als ik weer moet werken. ZONDER MIJ TE VRAGEN HOE IK EROVER DENKT! Dan nu dat ik mijn uitvaart verzekering moet regelen...zit ze soms al te verheugen dat iets met mij zou gebeuren? Anders moet haar zon voor de kosten draaien natuurlijk (vergeet ze ook te melden dan hun zelf hebben duizenden euro's schuld natuurlijk!) en vandaag als cherry on the top of the cake gaat zij haar zon/ mijn vriend bellen en zeggen dat ze bang is dat ik ,onze baby, tegen hem zou kunnen gebruiken?! Dan bel mijn vriend helemaal in de stress met "je zou toch niet die kleine tegen mij gaan gebruiken?" en toen wist ik meteen dat zo een nare verschikkelijk gedacht alleen uit de hoofd van een gestoorde mens kon komen...ZIJN MOEDER! Nu weet ik niet goed meer wat ik moet doen, de poedel verhaal is een klein detail natuurlijk MAAR wat zij net vandaag over mij vertelde dat gaat me nu te ver ten eerste wil ik niet meer dat onze baby ALLEEN met haar blijft alleen als mijn vriend bij is (zij maakt ook vaak racistsich opmerkingen over turken en marrokanen daar heb ik ook geen zin in als onze baby geboren is!) en nu weet ik zeker dat ze nare dingen over mij gaat vertellen. Ze deed en doet altijd alsof ik niet besta, praat zeldom tegen mij , keek me nooit aan en zeg altijd tegen mijn vriend JIJ ,Je JOU in plaats van jullie. Ook nu doet ze alsof ik 1 achterlijk ben' (drink je wel melk ,calcium heb jij nodig hoor ...ondertussen ben ik 36 jaar oud en komt uit een ander land oik ben hier 11 jaar geleden in mijn eentje gekomen) 2 het is niet mijn kind maar haar zon's kind.... kortom ik ben het SPUUGZAT!
Ik zou heel snel een kinderdagverblijf regelen met als reden dat je het belangrijk vind dat je kindje met andere kindjes leert omgaan. En dat je niet het gevoel hebt dat zij, op die manier op jullie kindje past, wat jullie willen. Dit zal ruzie geven, maar dat heb je toch al. enneh je durft je kind toch niet met zo'n poedel in de buurt alleen te laten. Je hebt nog een reden dus, je vertrouwd de poedel niet met je kindje. En ik zou je vriend maar eens vragen of hij jou wel vertrouwd omdat hij met dit soort rare vragen aankomt. Het zal even ruzie geven, maar daarna weet je wel waar je aan toe bent. Sterkte met de situatie en luister naar jouw hart en moedergevoel. Jij weet wat het beste is voor je kindje.
jeetje meid ik kan me voorstellen dat je kookt van woede. Wat zegt jou vriend hier van? Accepteerd hij alles wat zijn moeder zegt of neemt hij het ook voor jou op? Ik zou als ik jou was eerst eens een goed gesprek met je vriend hier over hebben en hem duidelijk maken dat het zo niet kan. Een hele dikke knuffel conny
Mannen en hun moeder....zucht.... Laat staan als er een baby in het spel komt. Ik denk dat het hoog tijd wordt voor een hartig gesprek met je vriend. Hij is nu in de eerste plaats loyaliteit aan jou verschuldigd; hij hoort nu bij jullie gezin, niet meer bij het gezin van zijn ouders. Dus laat hem zijn moeder maar op haar plek zetten. Jij bent nu in een te kwetsbare positie om dit te doen. En wat je ook doet, laat je schoonmoeder in godsnaam niet op de kleine gaan passen, want daar komt zeker weten heibel van als ik dit zo lees. Sterkte meid.. *knuf*
He gats wat vervelend zulke schoonouders! Ik zou me zeker niet laten intimideren door hun...en gewoon doen wat jij denkt dat het beste is voor jullie kindje. Inderdaad is een kinderdagverblijf een goeie optie. Sterkte!
Oei! Ik zou zeker heel snel een kinderdagverblijf regelen, dat je kindje daar naar toe kan. Want je kind naar je schoonmoeder brengen, lijkt mij heel onverstandig. Jij bent de moeder van dit kleintje en jij moet je goed voelen bij de oppas. Verder zou ik ook een goed gesprek aangaan met je vriend, als ik jou was. Want hij laat het toe dat zij jou zo behandeld en dat kan écht niet hoor. Hij beseft nog niet goed waar zijn prioriteiten liggen, bij jou en jullie kind of bij zijn moeder. Een echte man weet dat jullie op de eerste plaats komen en zijn moeder pas op de 2e plaats (of liever nog lager in ranking). Laat dat mens je niet nog meer stressen hoor, je bent zwanger! Ongelooflijk dat er nog steeds mensen zijn die zich zo te durven gedragen tegen een vrouw die zwanger is. Heel egoistisch van haar! Maar ook van je vriend. Hij moet echt opstaan tegen zijn moeder en de man en vader zijn die hij hoort te zijn.
Dank jullie wel! dikke knuffels aan jullie allemaal! Mijn vriend heeft haar moeder opgebeld en gezegd dat hij haar een tijdje niet meer wilt zien en/of spreken...tenminste tot het einde van mijn zwangerschap.Zodat ik rustig kan blijven. kan ze erover allemaal goed nadenken wat voor stomme dingen ze uit haar hoofd haalt! Ik dacht echt wat probeerde ze te bereiken met zulke verhaal? Ik heb me al sinds april laten inschrijven bij 3 verschillende kinderopvang. En idd ik vertrouw die poedel niet ,die probeerde 1 keer onze kat op de neus te bijten ( ik heb heel erg lief katten die zullen nooit iemand kwaad doen) en meestal is de hond heel erg jaloes als iemand bij de moeder van mijn vriend komt (naast zitten of aanraken gaat ze de tandjes laten zien). Ik vind het heel verveldend omdat ik zelf geen ouders meer heb ~ en wil heel graag dat onze dochtertje haar groot-ouders leert kennen. Maar voor mezelf hoef dat echt niet meer. Gelukkig belde mijn vriend ook op en ging ik praten met zijn vrouwelijk collega die ook een tijdje een kindje probeer te krijgen ~ ze heeft net een behandeling gehad dus ff voor haar duimen dat haar mensturatie's uit blijven~
Ze is trouwens ook erg racistisch zie je? En jij komt zelf uit een ander land begrijp ik? Hoe haalt ze het in haar hoofd om dan zo te spreken?! Ook weer een steek naar jou toe? Waar kom je vandaan eigenlijk? Je schrijft namelijk net als mijn vriend, hij komt uit Zuid-Afrika dus vandaar mijn nieuwsgierigheid Oh en goed dat je vriend haar heeft gebeld hoor. Was ze erg beledigd of boos? Mijn schoonmoeder zou dan doen alsof zij het slachtoffer is en van niets weet. Sneaky sneaky!
of dat ik me eigen verhaal zit te lezen. tegen mij werd er dus gewoon glas hard gezegt.toen ik 9 weken zwanger was dat het toch wel fout kon gaan want zei had een miskraam met 11 weken.ik heb het ook echt helemaal gehad met die mensen
Het lijkt wel alsof we dezelfde schoonmoeder hebben zeg! Gelukkig trapt mijn vriend er inmiddels niet meer in. Ik geef haar gewoon een grote bek, helaas de enige manier om met haar om te gaan. Zij wilde ook oppassen, ik heb toen direct gezegd dat ik dat niet wilde. Vond het lullig om te zeggen, dus heb ik gezegd dat opa en oma's er zijn om de kinderen te verwennen en dat dat niet kan als ze er regelmatig zijn. Dat accepteerde ze wel.
@vlinder, de slachtofferrol word hier ook gespeelt tegen over de rest van de familie die dus daarop weer naar mijn vriend belt dat ik normaal moet gaan doen.
Ohohohoh aaargh! Dat hebben wij hier ook. Krijgt mijn vriend opeens een smsje van zijn oma en tantes dat ik zijn moeder niet mag buitensluiten. Say what? Hoe komt ze daar nu weer bij? Ik denk dat ze niet helemaal goed is...
@ Vlinder~ Ik kom uit Frankrijk Paris~ In dit geval is ze geen racistisch maar wel xonophobisch. Ik zat een keer bij hun en toen zei ze "neem het persoonlijk maar ik haat fransen, vind ze zulke arrogant mensen" was zo geschrokt dat ik niets meer kon zeggen ~ en dat gaat door en door en door. Ik vind dit zo sneu! als ik ergens in de stad zit, zijn er veel afrikaans, marrokanen of turken die mij hun zitplaats aanbieden. Ik woon nu zelf in een stadsdeel met verschillende kulturen en dat bevalt me prima. Aardig kent geen ras, nationaliteit! Onze kleine wordt hier geboren, ik ben blij omdat mijn verlooskundig praktijk hebben er rekening meer gehouden mijn achtergrond. Bij ons gaat de bevalling heel anders dan hier Ik ben ook blij dat ze een ander cultuut :NL mee krijgt maar bij de moeder van mijn vriend is het anders. Ze balt er van dat die kleine 50 %Francaise is ik heb ook stickers besteld voor kinderen van de Eiffel toren ( ook kleine dieren met kleurtjes enzo) & New York en gelijk commentaar gisteren "waarom dan geen Amsterdamse stickers? ,ze is toch een Amsterdamse" toen dacht ik ..laat maar zitten. Dan met haar voornaam hetzelfde "waarom nou geen Hollandse naam?" Ze krijgt de achternaam van mijn vriend dus ik dacht ook 50/50 en de gekozen naam heeft een bepaald betekenis voor ons. Daarna heb ik als 2wde de naam van mijn oma en dan de mijne. Maar dat heb ik niet gezegd ze zit erop te wachten dat wij haar naam zouden kiezen mooi niet! en dat zijn zo veel van die kleine dingen die zich opstappelen. Op een duurde zag ik ze niet meer, het ging ook veel beter met me. Zij hebben zoveel geprobreerd om onze relatie te breken... Aan het begin woonde mijn vriend nog steeds thuis...na 2 maanden mocht ik niet meer langs komen en ze hebben hem gezegd dat hij het mij uit moest maken. Mijn vriend heeft nog gebeld en die heeft het op haar donder gekregen ,ze hebben inmiddels hun excuus aangeboden. Maar ik wil ze voorlopig niet meer zien (tenminste haar ,de vader zegt niets ik heb er niet zo veel moeite mee als hij er is, of hjij communiceert beter in ieder geval)
Pfff erg z' n opmerking? Mensen gaan altijd hun eigen angst " projecteren "? op een ander!~ Het is niet omdat het zo bij iemand is gebeurd dat het voor je op hetzelfde manier hoef te gaan? Ik heb ook gemerkt dat mensen halen altijd de meeste verschikkelijke verhalen wanneer je ziek, verliefd,zwanger etc...ben... Ja maar het kan dit en dat gebeuren bla bla... en dan denken niets van aantrekken maar soms ne met de tegenwerking van bepaalde hormonen is het niet altijd makkelijk hoor! ook een keer was ik goed ziek, ik had gal stenen en toen belde ze mijn vriend op met" Ja misschien heeft zij iets aan de lever en dan gaat ze dood hoor" Lekker dan net voor een echo en uitslag van examen om dit te horen
Ze heeft haar excuses aangeboden? Pfff nou laat haar eerst maar even sudderen hoor. Ze meent er niks van als ze het meteen doet! Ze mag wel eens voelen wat ze jou heeft aangedaan. Had ze maar niet van die rare dingen moeten zeggen/doen!
Ik laat haar zeker sudderen ~ deed me veel pijn , ze denkt misschien dat ik een teef ben ofzo die al haar kind zal gebruiken voor nare dingen heeft ze wel haar excuus aangeboden maar niet tegen mij omdat ze behandelt mij als niets vanaf het begin. Ik wou nu dat ik in Paris zat met mijn beste vrienden en familie Wat heb ik toch pech gehad met zulke schoon moeder/ familie.
Hmm, alhoewel mijn schoonouders niet van die ronduit gemene dingen hebben, herken ik wel veel in je situatie... Ook hier een conflict met schoonouders, die mij als zondebok gebruik(t)en. Met m'n man hebben ze laatst gepraat, maar mij hebben ze nog niet gebeld om het eens uit te praten en excuses aan te bieden. Zal nu ook wel weer een tijdje gaan duren: schoonmama belde vrijdag om te horen hoe de week met de kids van m'n man was geweest, (dat doet ze dan wel, bellen om eens met mij in gesprek te gaan niet...). Maar ze heeft longontsteking, (alweer: vorig jaar ook al). Zal dus wel ff duren, want omdat ze stug doorrookt, duurde het vorig jaar 3 maanden voordat ze ervan af was... Tja. Moet nog ff opzoeken of het dan wel verstandig is om in haar buurt te komen. Maarrehm, ff over jouw verhaal: laat je niet op je kop zitten, als je moet spuien, zoek iemand anders dan je man om lekker uit te huilen, (anders komt hij ertussen in te zitten en hebben straks jullie twee ruzie). En stel gewoon je grenzen. Goed dat je dat al gedaan hebt, het heeft in ieder geval enig effect gehad. Ben benieuwd of jouw schoonmoeder wel snel in actie komt met excuses naar jou persoonlijk...
weet je wat het grootste probleem is? de reden dat t vaak niet goed gaat tussen schoondochter en schoonmoeder? de moeder ziet in dat haar zoon een nieuwe vrouw in zijn leven heeft, en dat ze hem 'kwijtraakt', dat de schoondochter haar zoon 'afpakt' en dat ze machteloos staat. Vaak gebeurt dit onbewust hoor. Maar dit is vaak de reden voor botsingen of nare opmerking vanuit de moeder. Vaak willen ze de vrouw dan wegpesten en dan krijg je dit!
even jouw verhaal, denk dat het sowieso niet verstandig is om in de buurt van zieke mensen te zijn/blijven...tijdens de zwangerschap zijn wij gewoon extra kwetsbare , ik weet nog goed dat als iemand een griepje had of wat anders een paar maanden terug raakte ik gelijk besmet en kon ik twee weken in bed blijven Maar ja ik zal het risico niet nemen ~ De moeder van mijn vriend zal nooit haar excuus tegen mij aanbieden omdat ze zit nooit fout, ze heeft altijd gelijk en ik ben achterlijk (dat heeft ze zelf tegen mij gezegd toen antwoorde ik dat zij een racist is ) Flinke ruzie toen maar het lucht wel op. een grote bek trekken heeft gen zin haar bek is groter, als ze ruzie met mijn vriend door de foon heeft, kan je het van lange afstand horen Zij was ook goed in dreigen en chanteren toen mijn vriend nog thuis woonde. Psycho gewoon
ja haar probleem niet de mijne ~ ik heb nooit erder problemen gehad met schoonmoeders van ex. Ben nog steeds heel goed bevriend met de moeder van mijn ex van toen in FR. Wij gingen in mei in Zuid FR op vakantie en ze heeft 500 km gereden om op onze katten op te passen, een hele boodschapen voor mij meegenomen met een hele boel dingen die ik lekker vind en ook cadeautjes voor die kleine! Ze kan nu nog steeds proberen om mij weg te pesten maar daar heeft zij alleen maar zichzelf mee : dat ze haar klein kind niet mag zien! Want als ik dat beslist omdat ik het niet gezond vind vanwege die xeno/racist opmerkingen enzo..en omdat ik het zat ben dat zij me als een stuk vuil behandeld Anders gooi ik haar poedel in de slot of laat ik mijn kat los, die zal het voelen met een paar nagels in de bek sorry moest ff