Iets leuks voor mijn dochter. Wie helpt?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door merah, 7 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.191
    4.336
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Mijn oudste is een ietwat bijzonder meisje (zit in onderzoekstraject ASS/ad(h)d etc).
    Al het onbekende is spannend. Uit haar zelf komt weinig. Ook een sport krijgt ze niet gekozen.
    Mijn middelste is anderhalf jaar jonger, maar is overal voor te porren. Vindt alles leuk. Nu gaat zij deze zomervakantie op zeilkamp. Nou ja, zonder slapen, want ik vind dat met 6 jaar echt te jong.
    Maar ik zou ook zo graag iets voor mijn oudste bedenken.

    Ik had zelf verzonnen dat ik Fiene vertel dat zeilen voor haar goede rapport is (ze zitten beiden in groep 3), als escape kan ik dan, als ik voor Anne-Lynn echt geen leuke activiteit kan vinden, iets tastbaars kopen voor haar rapport (kado) zonder dat Fiene dat dan ook opeens wil.
    Maar liever zou ik haar een ervaring kado doen. Kan ook samen met mij natuurlijk.

    Iemand suggestie?
     
  2. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.506
    8.355
    113
    Samen een dagje ergens naar toe in de week dat de middelste op kamp is? Eventueel haar zelf laten kiezen.
     
    merah vindt dit leuk.
  3. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.191
    4.336
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Heb ik aan gedacht, maar weet niet goed wat. Zelf laten kiezen gaat niets opleveren ben ik bang.
    Ze wil heel graag naar Raveleijn in de Efteling. Maar daar begin ik niet aan in de zomervakantie...
     
  4. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.506
    8.355
    113
    Dan misschien een keer na de zomervakantie?
     
  5. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.191
    4.336
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Dat sowieso. Maar dat is al beloofd, dus kan ik nu niet inzetten :)
     
  6. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.506
    8.355
    113
    Waarom wil ze naar Raveleijn? Vanwege de Efteling, het verhaal, de paarden, ...?
     
  7. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.965
    7.895
    113
    Vrouw
    Uit welke regio kom je?
     
  8. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.191
    4.336
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Het verhaal. Ik heb haar de boeken voorgelezen. Ze vindt het helemaal geweldig. Maar toen we in de Efteling waren was raveleijn dicht ivn renovatie.

    We wonen centraal in het land.
     
  9. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.506
    8.355
    113
    Als de reden de paarden waren geweest, dan dacht ik aan Cavalluna. Is wel niet in de zomervakantie, maar wel enorm gaaf (in principe ook qua verhaal trouwens ;)).

    Misschien een andere theatervoorstelling anders?
     
  10. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.191
    4.336
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Theater... ik ga eens zoeken of ik iets kan vinden. Wat ze wellicht zou waarderen. Het komt nogal nauw, maar wie weet. Dank!
     
  11. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Dan misschien een andere mooie theatervoorstelling?
     
  12. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.493
    24.368
    113
    Misschien een dagje naar een mooie dierentuin. Of een avondje uit en je dan optutten vooraf (bioscoop/theater en uiteten)
     
  13. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.463
    2.293
    113
    Een dagje naar een hotel samen? Ik heb dat laatst met mijn oudste gedaan en dat was heel erg leuk. We hebben niet eens zo heel veel bijzonders gedaan, naar de bioscoop geweest en samen een oude Kerk daar bezichtigd. En daarna samen koffie/limo/taart gedronken en gaan uit eten. Echt een aanrader
     
  14. wachtend

    wachtend Niet meer actief

    Nemo al eens gedaan? En Corpus? Zoals je weet hier ook een "speciaal" kindje en die is helemaal weg van Nemo.

    Corpus hebben we helaas nog niet kunnen doen maar staat hoog op ons verlanglijstje.
     
  15. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.191
    4.336
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Nemo vindt ze inderdaad leuk! Corpus denk ik niet dat een succes wordt. Ik ben daar zelf 1 keer geweest en ik denk dat ze het heel eng gaat vinden om in een menselijk lichaam te zitten, met alle geluiden (is ze erg gevoelig voor) die daar bij horen.

    Ik weet wel iets dat ze heel leuk zou vinden, maar toch twijfel ik of ze dat zou durven. Ze is gek van Gaudí (toen ze 5/6 was vond ze een boekje in de kast). En wil heel graag de sagrada familia zien...
    Verder geen grote wensen hoor
     
  16. Roanna

    Roanna Bekend lid

    24 aug 2015
    848
    365
    63
    spelerij uitvinderij in Dieren?
     
  17. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Is ze creatief? Een workshop misschien?
     
  18. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.506
    8.355
    113
    En als je het met haar overlegt? Dus niet laat kiezen, maar gewoon met ‘wat zou jij graag willen doen’, noemt ze dan wel verschillende opties? Dan kun jij daar wellicht iets uit kiezen. Ik zou zelf niet bij voorbaat gaan denken ‘misschien durft ze het niet’, want misschien durft ze het ook wel? En dan ontzeg je haar veel als je haar de kans niet geeft. En natuurlijk niet van bungeejumpen oid, maar iets wat wel realistisch is om samen te doen. Als het lukt naast een leuke ervaring ook meteen een mooie succeservaring!
     
  19. Roozjuh

    Roozjuh VIP lid

    1 okt 2007
    18.378
    1.286
    113
    Flevoland
    Ik doe regelmatig iets met mijn kids 1 op 1. Even heerlijk zonder broer/zus wat doen met mama. Hier mogen ze zelf kiezen en het is eigenlijk altijd samen lekker wokken :D en laat dat nou net mama's grootste hobby zijn:roflmao: dus misschien uiteten leuk?

    Biosje
    Musical/theater
    Nemo
    Dierentuin
    Midgetgolf
    Bowlen
    Lineaushof(schrijf je dat zo?)
    Orchideeënhoeve

    is het een verrassing? Anders haar een lijstje laten maken wat ze graag zou willen doen(behalve Efteling) en dan afspraak maken dat mama daar 1 van uit kiest om gezellig samen te doen met haar
     
  20. Taby

    Taby Fanatiek lid

    7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Samen naar een beautysalon.

    Wat ik laatst heb gedaan was naar de Euromast, en toen daar een high tea op hoogte gedaan.
    Zo leuk. Onze dochter keek haar ogen uit over het water.
     

Deel Deze Pagina