Iets om zorgen over te maken of niet?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kitty07, 21 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kitty07

    Kitty07 Fanatiek lid

    5 jan 2011
    2.296
    25
    38
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Toch even kijken of dit herkenbaar is voor sommige mama's... :)

    Mijn dochter is nu bijna 9 maanden en een totaal ander kindje dan mijn zoon. (geeft ook niets natuurlijk).
    Echt een tante wiebel en vanaf een maand of drie was het eigenlijk al onmogelijk om haar op schoot de fles te geven want ze sprong zowat uit je armen.
    Dus dan maar liggend op de bank tegen een kussen aan etc.
    Om over aankleden nog maar te zwijgen. ;)
    Overbodig om te zeggen dat het geen schootzitter is!
    Ze kan nu redelijk goed recht zitten in een kinderstoeltje tijdens het eten maar ze zit letterlijk geen seconde stil.
    Altijd heen en weer aan het wiebelen, continu aan het draaien en door alles wat ze hoort continu heen en weer aan het kijken.

    Nu merk ik echter ook dat ze sinds enkele weken steeds met haar hoofd tegen het bed aan bonkt als ze gaat slapen.
    Vind het maar akelig om te zien en horen eigenlijk. :)
    Steeds maar met dat hoofd en heen weer schudden.
    Eenmaal in slaap ligt ze meestal wel rustig.

    Is dit iets - in combinatie met haar "niet stil kunnen zitten" - iets om je druk over te maken of niet?

    Als ze op de grond speelt kan ze eigenlijk wel heel rustig en gefocussed zijn en is ze heel tevreden.
    Ik herken dit gedrag gewoon totaal niet van mijn zoontje maar mss dat er meer mama's zijn met kindjes die dit ook doen of gedaan hebben?
     
  2. mamaSylvia1975

    mamaSylvia1975 Fanatiek lid

    25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Hier ook een totaal ander mannetje dn zijn 2 grotere broers...............
    Ook hij is altijd in beweging, ik zeg altijd dat ik aan het worstelen ga als ik hem een schone luier geeft of hem moet aankleden:D
    Onze 2ling was super makkelijk, maar de jongste, poe ik heb mijn handen vol aan hem. Ook bonkt hij met zijn hoofd in zijn ledikant.
    Het is een man met pit en hij wil zoveel meer dan dat zijn lichaampje kan..
    Dus ik geloof niet dat je je zorgen hoeft te maken!
     
  3. Maak je je zorgen dat zij heel anders is dan haar oudere broer of om het onrustige met het bonken?

    Mijn jongste was ook zo vreselijk onrustig en door het vele bewegen in bed bonkte hij ook vaak met zijn hoofd. Maar hier werd dat minder na 8 maanden. Toen hij eenmaal kon lopen (met 9,5 mnd) werd het onrustige ook wat minder omdat hij beter kon doen wat hij wilde.

    Ze verschillen enorm de jongste en de oudste hier.. oudste is veel rustiger. Wel grappig zulke verschillende karakters.
     
  4. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Mijn dochter is ook zo. Zit geen seconde stil en heeft alles altijd gezien en gehoord. Zelfs de onthaalmoeder zegt dat ze nog niet vaak zo'n hevig kind gezien heeft.

    Sinds ze kan lopen is ze wel een pak rustiger geworden. Het lijkt wel of ze haar hele leventje gewoon aan het oefenen was om net dát te kunnen.
     
  5. frommel

    frommel Fanatiek lid

    26 apr 2010
    1.042
    0
    0
    Een vriendin van me had ook die zorg over dr jongste, die kon geen seconde stil zitten en tijdens het eten zat hij te wiebelen, en te schommelen. Ze was echt bang dat er iets mis zou zijn met hem (adhd, autisme ofzo). Ook dat bonken deed hij..

    Maar bij hun verdween die drukte geleidelijk naarmate hij verder in zijn ontwikkeling kwam. Toen hij eenmaal kon lopen, rennen, klauteren e.d. vond hij op andere momenten ook de rust om bv aan tafel te zitten.. zij het nooit zo rustig als bijvoorbeeld zijn zusje. Hij is een vat energie en dat moest er gewoon uit lijkt het wel..

    Daar was het dus niets ergs..
    Succes,
     
  6. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Hier ook zo'n wiebeltante, die ook in haar slaap enorm ligt te bewegen en lag te stoten tegen de spijlen en het hoofdeinde, (of het voeteneinde, als ze weer haar hele bed door was geweest ;)).
    Ze werd er hier wakker van en daarom ligt ze nu in het campingbedje, met haar normale matras erin, en dat scheelt een hoop in het wakker worden.
    Maar als ze gewoon zou doorslapen, was ze lekker in d'r eigen bed gebleven :)
     
  7. Kitty07

    Kitty07 Fanatiek lid

    5 jan 2011
    2.296
    25
    38
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Bedankt meiden,

    Wel "fijn" om te horen dat meerdere kindjes dit dus doen.
    Ik ken het fenomeen eigenlijk niet echt dus ik schrok er wel een beetje van!
    Ze lijkt het echt te doen om op die manier in slaap te vallen maar vind het gewoon echt akelig uitzien. :)
     
  8. Zonnestraal77

    Zonnestraal77 Fanatiek lid

    20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Mijn zoontje, 1e kindje (ik ken dus niet anders hihi), is uber uber druk!! Zit geen moment stil.
    Lang ingebakerd geweest (tot 7mnd).
    Hij telt soms voor 2 ;).
    En ik vind het heeeeeeeeeerlijk, want druk....maar altijd lachen en vrolijk!!!
    Op het KDV scoorde mijn zoontje als het drukste kindje van de groep....maar ook de vrolijkste zeiden ze daar! :D

    Dat bonken en schudden met z'n hoofd deed hij toen hij een week oud was heel erg!! Ik vond dat ook raar!!
    Kraamzorg stelde me gerust dat baby's dat doen juist om in slaap te kunnen vallen, wist ik ook niet. Dus geen zorgen ;).

    Maar nu je het zegt, hij doet dit dus niet meer, gaat dus over :).

    Nu hij kruipt en lekker kan bewegen is hij motorisch veel minder onrustig. Nog steeds heel druk, maar motorisch gaat alles veel gecontroleerder.
     

Deel Deze Pagina