Iets te zwaar

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door maryflair, 26 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maryflair

    maryflair Actief lid

    12 feb 2013
    204
    6
    18
    Hallo

    Mijn dochter word bijna 3 en ze is 90 cm bij 16.4 kilo.
    Volgens mij te zwaar. Ze eet eigenlijk niet heel goed en was ook al als baby wat vol.

    Iemand hier ook ervaring mee. Trekt dit zich vanzelf recht?

    Ze krijgt weleens wat lekkers maar niet heel veel. Ze is ook best beweeglijk.
     
  2. Zohra

    Zohra Fanatiek lid

    20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Is haar lengte goed gemeten? Want als ze niet goed rechtop staat scheelt het al gauw een paar centimeter.
    Als de lengte klopt zou ik wel verder kijken, want dan is ze inderdaad wat zwaar. Op haar leeftijd verdwijnt het niet meer zo makkelijk vanzelf als bij een jonger kind. Wanneer was haar laatste groeispurt, want dat kan het ook nog zijn, vaak worden kinderen eerst wat dikker en gaan dan ineens de hoogte in. Hoe ziet ze eruit, alleen wat mollig of zie je echt vet waar dat niet hoort?
    Drinkt ze veel sap, dat is ook zo'n dikmaker die je niet goed in de gaten hebt.
    Als je geen verklaring kunt vinden misschien eens langs de huisarts of een diëtist, dan kunnen die eens met je meekijken. Kan ook best dat er niks aan de hand is, sommige mensen zijn nu eenmaal forser gebouwd.
     
  3. maryflair

    maryflair Actief lid

    12 feb 2013
    204
    6
    18
    Nee ze drink niet veel diksap. Ik heb haar zelf gemeten we zijn nog niet bij cb geweest. Ze moet nog 3 worden.
    Groeispurt heb eigenlijk nog niet meegemaakt maar ze is eigenlijk niet heel veel gegroeid. Ze was 84 cm met 2 jaar. Lijkt mij niet veel. Toch? Ik denk eigenlijk niet dat het aan haar eten ligt. De curve liep altijd hetzelfde bij haar sinds geboorte. En eigenlijk zeiden ze van dat gaat er zelf weer af....Maar ja bijna 3 en toch mollig.
    Ze ziet er mollig uit. Niet echt vetrolletjes maar dikke wangen en vooral een bolle buik.
     
  4. 27mama

    27mama Bekend lid

    8 mei 2013
    669
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dit is ook iets te zwaar. Op het voedingscentrum kun je de bmi invullen voor kinderen.

    Als je hem invult voor 2 jaar is ze te zwaar. Vul je 3 jaar in is ze veel te zwaar. Misschien even een extra afspraak maken bij cb of huisarts. Eventueel naar de diëtist.

    Je zegt dat ze niet goed eet op een dag. Wat eet en drinkt ze dan wel?
     
  5. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.500
    8.353
    113
    6 cm in een jaar is, volgens mij, best gemiddeld (en best kans dat ze nog iets groeit voor ze echt drie is). Als je twijfelt over haar gewicht, zou ik een keer extra langs het CB gaan of langs de huisarts. Ook zou je eens met een diëtiste naar haar voeding kunnen kijken, wie weet heeft die nog goede tips. En verder lekker veel buiten laten spelen en misschien op peuterdans of peutergym ofzo. Dat vinden de meeste kinderen leuk en kan ze lekker actief zijn.
     
  6. maryflair

    maryflair Actief lid

    12 feb 2013
    204
    6
    18
    Ze eet 3 boterhammen per dag soms 2 . 1 stuk fruit. 50 gram vlees bijna geen groente . En weinig aardappelen.
    Crackers tussendoor en soepstengel of rozijntjes. Af en toe pakje drinken of slurpfruit. Soms ook snoep maar niet dagelijks. Vooral avondeten weinig.klein glaasje melk denk 75 cc max. Beweegt ook veel.

    Niet heel gek. Ze lust ook niet veel. Ze is dus altijd op de curve net te klein geweest wel binnen de groene lijn. En net te zwaar ook groene lijn. Had gehoopt dat dit dan vanzelf wat meer zou bijtrekken.
     
  7. Shandy

    Shandy Fanatiek lid

    14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Als ik kijk hoe mijn zoontje groeit... Hij word eerst wat zwaarder en dan ineens wat langer totdat t in verhouding is
     
  8. Taco

    Taco Actief lid

    11 dec 2012
    433
    35
    28
    Hier dochter ook altijd wat aan de zware kant. Bij 3 zeiden ze ook, ze ooit wat zwaar maar nu bij 4 is het meeste er af. Ze heeft alleen nog stevige bovenbenen maar dat heeft papa ook. Hier werd het haar bouw genoemd. Ik denk zolang je gezond eten aanbied niet te veel snoep zal het heus wel goed komen. Heb me er nooit echt druk om gemaakt maar dat komt ook dat zelf slank ben en papa ook dus dacht zal wel goed komen.
     
  9. Niekepiek

    Niekepiek Niet meer actief

    Waarom gelijk een afspraak maken bij een cb, huisarts en of een diëtist?
    Het meisje is 2 en omdat ze iets te zwaar is moeten er gelijk maatregelen getroffen worden?
    Ik vind dat zo'n onzin, als ze gewoon gezond eet met afentoe iets lekkers dan is er niets aan de hand, het kan gewoon haar bouw zijn, en vaak trekt het ook weer bij.
    Ik vind het zo belachelijk dat er tegenwoordig al zo de nadruk op gewicht van jonge kinderen wordt gelegd.
    We zijn allemaal verschillend en dus ook verschillend qua bouw, laat kinderen gewoon kinderen zijn.
     
  10. Fefe

    Fefe Actief lid

    8 mei 2014
    199
    0
    16
    NULL
    NULL

    Dit! Zeer zeker!!
     
  11. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.285
    3.527
    113
    Ja ik denk wel dat ze wat te zwaar is, mijn zoontje is net 2 en is nu ook 90cm, maar weegt er nog geen 13kg bij en hij is gewoon normaal slank, zeker niet dun, heeft ook nog lekker spekjes op z'n bovenbenen.
    Ik zou zelf
    goed opletten met wat je haar geeft, niet teveel sap, koek en snoep e.d.
    Hier moet hij bv. ook altijd eerst z'n fruit op eten voordat hij iets aan koek/ snoep krijgt. Als hij dit niet eet krijgt hij bij een volgend moment gewoon weer z'n fruit voor geschoteld.
    En verder lekker voldoende laten bewegen, veel naar buiten en lekker laten rennen en springen.
     
  12. maryflair

    maryflair Actief lid

    12 feb 2013
    204
    6
    18
    Dank jullie wel. Laat het even zo en extra opletten. Hopelijk trekt het bij.
     
  13. Lyso

    Lyso Fanatiek lid

    3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    Hier ook een jochie dat altijd wat steviger was. Ook nog groot, ik noemde hem altijd beertje:) hij wordt volgende maand 4, en hij is het afgelopen jaar echt slanker geworden! Zin bouw is veranderd, zonder dat ik wat er aan gedaan heb! En ik heb het zelfde gezien bij een klasgenootje van mijn dochter. Die deed het zelfde toen hij 5-6 jaar oud was. Ik zou sowieso even het cb afwachten., die meten nauwkeuriger, en zolang ze gaat eigen lijn blijft volgen nog niet al te veel zorgen maken!
     
  14. maryflair

    maryflair Actief lid

    12 feb 2013
    204
    6
    18
    Hai dames

    Ik kom er achter dat de batterij van de weegschaal niet meer goed is. Stom stom stom. Zit mij hier druk te maken om niks 😑

    Er zit een nieuwe batterij in en ze weegt 14.2. Dus nog steeds lekker mollig maar volgens mij heel normaal.

    Maar goed om andere verhalen te horen van andere stevigere kinderen. Het zal vanzelf wel recht trekken.
     
  15. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.500
    8.353
    113
    Dan valt het ineens heel erg mee. :D
     
  16. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.500
    8.353
    113
    Mijn oudste woog ook zo iets bij dezelfde lengte (ze was alleen een jaartje jonger), dat is prima in verhouding. En inmiddels is ze 7 en slank.
     
  17. Zohra

    Zohra Fanatiek lid

    20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Wat fijn! Dan is er waarschijnlijk inderdaad niks aan de hand, is ze gewoon wat forser dan gemiddeld.
    Je druk maken voor niks, dat is het moederschap :)
     
  18. channe

    channe Fanatiek lid

    4 aug 2012
    1.144
    67
    48
    NULL
    En toch verbaas ik mij erom hoe snel mensen zeggen ga naar een dietist! We hebben het hier over een kindje van 2 bijna 3...

    Ik zie dat de weegschaal niet goed was, verder vind ik dat ze vrij normaal eet.
     
  19. 27mama

    27mama Bekend lid

    8 mei 2013
    669
    1
    0
    NULL
    NULL
    Er is ook niets mis mee met alle verschillende formaten kinderen maar een kind wat te zwaar is vind ik zorgelijk. Er zijn niet voor niets richtlijnen en als een kind te zwaar is heeft dat consequenties voor zijn of haar lijf. En bij sommige kinderen gaat het er nog af ja maar bij lange na niet bij ieder kind.

    Gelukkig lag het aan de weegschaal.
     
  20. LW85

    LW85 Fanatiek lid

    24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Zo veel kinderen met overgewicht tegenwoordig, ik vind het juist heel goed als ouders daar informatie en tips voor vragen.
    Hier lopen kinderen van 5 met een pens waar je u tegen zegt en kleding dat op scheuren staat. Kinderen van 9 die al maat 176 dragen omdat ze zo dik zijn, en dan toch met een pak sap en een grote zak chips op in het speeltuintje staan.
    Liever een keer te veel vragen of het gewicht van je kind in orde is dan en kind dat later diabetes en andere welvaartziektes krijgt.
     

Deel Deze Pagina