Ijsblokjes

Discussie in 'De lounge' gestart door In AFwachting, 5 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. In AFwachting

    In AFwachting Bekend lid

    23 okt 2011
    714
    0
    16
    Hallo allemaal,

    Ik heb misschien wel een hele domme vraag :) maar vroeg het mezelf wel af. We hebben al een paar maanden ijsblokjes in zo'n ijsblokjeszakje in de vriezer liggen. Kunnen we die nu nog gebruiken of kunnen we die beter weggooien? Heb nu namelijk zin in een ijs en ijskoud glas water :D.
     
  2. yenolah

    yenolah Fanatiek lid

    12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Gebruiken
     
  3. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.868
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    Aangezien je zwanger bent zou ik het niet doen. Maar ik was wat dat betreft heel strikt toen ik zelf zwanger was.

    Was je niet zwanger geweest, dan zou ik er geen enkel probleem mee hebben gehad.
     
  4. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Het is bevroren water...dat blijft voor eeuwig goed volgens mij
     
  5. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.632
    21.128
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Zou niet weten waarom niet. Ik ben zwanger en zou het zelf ook gebruiken.
     
  6. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.868
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    Volgens mij niet.

    Mijn slager gaf mij destijds het advies om vlees dat langer dan 3 maanden ingevroren was ook niet meer te eten tijdens de zwangerschap. Hij kon mij niet garanderen dat het niet bedorven was.

    Dus tenzij TS het water gekookt heeft voordat ze het invroor, zou ik het niet doen.

    Edit: en daar bedoel ik niet mee dat het gevaarlijk zou zijn voor de zwnagerschap, maar wel dat je als zwangere nou eenmaal vatbaarder bent voor vervelende kwaaltjes.
     
  7. In AFwachting

    In AFwachting Bekend lid

    23 okt 2011
    714
    0
    16
    Ik twijfel dus ook een beetje omdat het "oud" water is. Zullen er geen bacteriën inzitten? Neem maar het zeker voor het onzekere en leg wel een flesje "vers" water een kwartiertje in de vriezer ;)...

    Bedankt dames!!
     
  8. Rainbow88

    Rainbow88 Fanatiek lid

    13 jan 2014
    3.647
    305
    83
    Oei wij hebben een ijsblokjesmachine in onze koelkast ingebouwd, daar zitten soms ook 'ouwe' blokjes bij..
    Wist niet dat dat kwaad kon tijdens een ZS, want ik drink tegenwoordig mijn water alleen met ijsblokjes in :D
     
  9. yenolah

    yenolah Fanatiek lid

    12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Ben jij nu serieus???
    Vlees is toch heel wat anders als water.
     
  10. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.868
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    Water is toch ook niet steriel? Vlees was een voorbeeld.

    Bacteriën vermeerderen zich nog steeds in een bevroren product, alleen minder snel.

    Borstvoeding, bekend om zijn lange houdbaarheid (langer in de koelkast te bewaren dan gekookt water) heeft ook in bevroren toestand maar een houdbaarheid van 3 maanden.
     
  11. yenolah

    yenolah Fanatiek lid

    12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    #11 yenolah, 5 feb 2015
    Laatst bewerkt: 5 feb 2015
    Als het kraanwater niet eerst tijdens het vullen van het ZAKJE over haar hand is gegaan, is er niets aan de hand. Ander verhaal zijn die open bakjes, maar daar had TS het niet over.
    (en borstvoeding is in de diepvries 6-12 maanden houdbaar ;) )
     
  12. cupcakes

    cupcakes Fanatiek lid

    28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Je kan het wel gebruiken, maar ik merk dat de ijsklontjes toch de geur/smaak van de spullen uit de vriezer opneemt. Ik gooi ze dus meestal toch maar weg.
     
  13. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.868
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    #13 Berte, 5 feb 2015
    Laatst bewerkt: 5 feb 2015
    Daar verschillen dan blijkbaar de meningen over, want zowel de verpleegkundigen van de neonatologie, als de wijkverpleegkundige, als de kraamverpleegkundige adviseerden mij 3 maanden. In ideale omstandigheden is het misschien langer, maar een diepvries op de consumentenmarkt is niet ideaal.

    En er zijn heel veel tenzijs te verzinnen waarom het water niet schoon ingevroren zou zijn: weet jij veel of de vriezer van TS naar behoren het water snel ingevroren heeft of dat die vriezer zo vol is dat dat eventjes geduurd heeft. Was de kraankop schoon, of misschien smerig. Heeft TS nieuwe waterleidingen, of woont ze in een woning waar ze wel vervangen kunnen worden (reden dat ik in mijn studententijd toch wel een aantal maanden buikpijn heb gehad.) Etc.

    Neem het voorbeeld van cupcakes, smaak is iets in het ijsklontje, dus is het niet meer schoon kraanwater.

    Nogmaals ik zou het niet doen, ze zal er echt niet wat blijvends van oplopen, maar je wilt geen dagje op de wc doorbrengen.

    Edit: deze link geeft een houdbaarheid van 2 weken aan: IJsklontjes – Mooie Heldere IJsblokjes
     
  14. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.855
    7.622
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland

    dan kan je dus ook niet uit de kraan drinken? Of lekker een glas limonade maken van water uit de kraan, wil je zeggen?

    Ijsblokjes die puur worden ingevroren, zoals die ijsblokjes uit een zak van de supermarkt, welke zijn gemaakt in een fabriek, bederven niet. Bacteriën vermenigvuldigen zich niet in ijs. Het kan wel zo zijn dat je ijs besmet raakt in de vriezer zelf. Maar ijsblokjes in een afgesloten ruimte, is de kans nihil.
     
  15. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.868
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    Nogmaals ze is zwanger, dan word je nou eenmaal sneller ziek. Naar mijn mening is die kans het niet waard om niet een kwartiertje te wachten om je drankje eventjes in de vriezer te leggen, ipv dat je oude ijsklontjes gebruikt.

    Nogmaals de link: IJsklontjes – Mooie Heldere IJsblokjes
     
  16. yenolah

    yenolah Fanatiek lid

    12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Wat een kul.

    En de link gaat over een open bakje. Met zakjes is dat niet hetzelfde.
    Maar goed, TS heeft hopelijk al haar dorst gelest.
     
  17. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.868
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    ...
     
  18. yenolah

    yenolah Fanatiek lid

    12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    #18 yenolah, 5 feb 2015
    Laatst bewerkt: 5 feb 2015
    Ik ben niet onvriendelijk. Of in ieder geval niet onvriendelijker als jouw zucht en bah. Je schreef dat zwangeren sneller ziek worden, maar ik denk nu dat je bedoelde dat ze vatbaarder zijn door lagere weerstand. Dan heb je gelijk, ja.
    Ik vind alleen dat je overdrijft over een paar maanden oude ijsblokjes. Daar mag ik toch mijn mening over geven?
     
  19. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.868
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik vind van wel, dat is mijn mening, ik gebruik nergens bewust negatieve bewoordingen als kul, zucht en bah om jouw mening naar beneden te halen. Ik heb voldoende respect voor jouw mening om niet zulke negatief subjectieve bewoordingen te gebruiken naar jou toe. Ik vind het jammer dat jij niet hetzelfde respect voor mij wilt opbrengen. Dat vind ik onvriendelijk. Je hoeft het echt niet met me eens te zijn, maar ik mag mijn mening wel verdedigen en dat is geen kul, zucht en bah.

    Slaap lekker.
     
  20. yenolah

    yenolah Fanatiek lid

    12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Ik had nog een toevoeging gedaan.

    Welterusten
     

Deel Deze Pagina