haj meiden. ik had eerst te lageen bloeddruk hij is vandaag 2x opgemeten 1 x bij verloskundigen daar was iej 110/65 en toen nog eens in ziekenhuis en daar was iej 120/60 is dat goed voor de tijd van mijn zwangerschap? Mijn ijzer heeft ook elke x wat laag gezeten toen ondenkt werd was iej 5.7 toen is iej 5.3 geworden toen met medijnen 2 per dag (ijzertableetrn) 6.0 en vandaag 6.2 is dat nog te laag en zou dat nog steeds mijn moe moe moe heid zijn wit zien en duizelig heid?
Volgens mij is de bloeddruk op zich wel prima. Ik heb gem. 100/55 en dat is prima. Misschien dat de combi met het ijzer gehalte het bemoeilijkt. Bij mij is dat nl vrij hoog (8-8.9). Een lage bloeddruk is in principe goed voor de baby, werd mij verteld. Zelf moet je wel oppassen dat je niet duizelig raakt enzo.
Je bloeddruk is helemaal toppie zo, je ijzer niet: die moet voor zwangere vrouwen boven de 6.9 zitten, dus dat verklaart idd je moeheid en bleekheid... Maar hij is stijgende, dus da's mooi!
bedankt voor allen reacties. Hij is idd oplopend rod dat allen zo langzaam gaat. Druk ook roosvizee voor ijzer en van alles om om hoog te helpen. Als me bloeddruk maar niet heel hoog word later in me zwangerschap vind ik het goed. Raar dat zo langzaam gaat eigenlijk. fijne zwangerschap iedereen
ja idd, en de vk hier maakt me hiero wijs dat ie niet onder de 5,5 moet. Wat echt bullshit is want 5,5 is ECHT te laag, zelfs voor niet zwangere. Mja ik zit boven de 9 dus mag niet klagen Mijn bloeddruk is 125/70 en me ijzer boven de 9, weet niet precies. Jou bloeddruk is gewoon goed hoor, zolang je onderdruk maar niet onder de 50 komt! Je ijzer kan echt wel veel hoger. Ga een tabletjes slikken of Floradix. Floradix wordt sneller opgenomen en bereik je betere resultaten mee over het algemeen. Ik ben toen van 6 naar 7,5 naar 9, nog wat gegaan in 5 weken!
ja dt klopt dat zij mijn verloskundigen ook. dus idd mijn moeder heeft vandaag gekocht van morgen mee beginnen. kan dat gewon bij me gewonen ijzer tableten per dag?
Ja hoor, hou maar op, het was gewoon erg kinderachtig van je. Alsof iemand die, laten we zeggen "ABN" niet kan lezen, lid zou zijn van een forum als deze
@Jaimy en remco: als je ijzer rond de 8 of 9 zit, is het handiger om te stoppen: teveel ijzer is ook niet goed. Maar voorlopig zal dat nog wel ff duren. Dat je bloeddruk stijgt is in principe normaal in deze peridoe van de zwangerschap, dus dat doe je netjes... Het zal zo'n vaart niet lopen, lijkt me, dat het echt te hoog wordt en bovendien meet de VK elke controle je bloeddruk, dus dat wordt wel in de peiling gehouden. @Devilschase: tja, een ijzerwaarde van 5.5 is te laag in die zin dat je dan ws. echt geen flikker meer kunt... Maar normaal (buiten de zw.sch.) moet het voor vrouwen tussen 7.5 en 10 zitten, tijdens zw.sch mag iets lager, (tenzij je zoals ik normaal gesproken bij waarden onder de 8 al helemaal voor pampus ligt). Je bloeddruk is prima zolang je bovendruk ergens tussen de 100 en 140 zit en je onderdruk tussen de 70 en de 100, geloof ik zo uit mijn hoofd... Een stukje daarboven of daaronder hoeft niet erg te zijn: da's dan helemaal afhankelijk van hoe jij je erbij voelt... Er zijn mensen die zich ondanks een lage bloeddruk kiplekker voelen, dan is er niets aan de hand... Over het algemeen is het ook afhankelijk van hoe je bloeddruk normaal is: mensen die altijd laag zitten, zullen er minder snel last van hebben als ie tijdens de zwangerschap nog wat daalt en datzelfde geldt omgekeerd bij hoge bloeddruk. Mijn bloeddruk is dus normaal altijd rond de 120/90, nu vaak rond de 90/60, dus dat scheelt nogal Niet gek dat ik me zo beroerd voel dus...
Normaal is mijn bloedruk 120/65 Dacht ik voor mijn zwangerschap mijne is de eerste x van me opnamen laag geweest 89/48 Maar daarna goed geweest. ik ga morgen beginnen met die pillen van floridix en heb voor de zeker heid mijn verloskundigen nog geemaild om dat te melden. over 2 weken moet ik weer terug komen voor controlen echo als me kindje goed groeit en daarna gelijk die dag bij de gynencoloog. En begin sep weer bij de verloskundigen wordt dus goed in de gaten gehouden bedankt voor je antwoorden die erg duidelijk zijn.
het is inderdaad wel goed hoor volgens mij. Die van mij is ook heel erg laag vandaag dus floradix pillen gehaald. en begin er morgen mee! Ik ben benieuwd hoe ze proeven,moest jij ijzertabletjes van de huisarts? of wat anders(van die vieze bruine dingen bleehhh) moest ik met de 1e zwangerschap 3 mnd lang 3 x per dag. als het maarstrax lekker gelijk zit zodat ik strax niet met hoge bloedruk te maken krijg. groetjes loesmari
Rozemarijke, ze houden als onderdruk aan: tussen de 60 en de 90 is "normaal" (Echter als je normaal een onderdruk van 60 hebt dan is 76 al een te hoge bloeddruk)
Mijn bloeddruk is de laatste dagen steeds ongeveer 95\50 en ik heb er echt wel last van, voel me heel flauw. Helaas woon ik in Turkije en heb je hier geen zoute drop (helemaal geen drop trouwens ) Terwijl ik daar nou echt behoefte aan heb. Ik ga maar op zoek naar bouillon
Hier hetzelfde Bloeddruk was gister 120/59 en hb 6,2. Verklaart weer waarom ik soms opeens ga liggen. Maar het irritante is, is dat ik eerst mijn b12 waardes af moet wachten en die komen volgende week pas binnen. Dus mag nog heerlijk een paar dagen doordweilen en krijg dan pas pillen. Succes meiden!
Ik ga vandaag idd ook beginnen met floridix en moet over 2 weken weer op ziekenhuis kome en vraag ik als ik over 4 weken weer bloedkan laten prikken om te kijken als die omhoog is gegaan. Maar ik ben zo moe dat als ik een klein stukje loop dat ik al nie meer kan. dus lig hang of slaap de heledag
ijzet moet 7.0 zijn of hoger... dus het is nog wat aan de lage kant. Bloeddruk is vaak lager in de zwangersschap maar die van jou is niet extreem laag. die floradix hielp bij mij ook erg goed na de keizersnee, hopelijk werkt het bij jou ook snel!