Hoi Dames Ik ben de laatste paar dagen zo verschrikkelijk moe terwijl ik zeker wel nachten maak van 8 uur of langer! kan dit ijzer ofzo te kort zijn? Ik ben eerder getest en bleek dit niet zo te zijn, en na de eerste 3 maand was ik ook niet echt moe meer voelde me prima. maar de laatste paar dagen stort ik gewoon in tegen een uur of 4 als ik aant werk ben heb ik geen puf meer en thuis doe ik dan helemaal niks meer! Moet ik dit bij de vk neerleggen of de huisarts? Groetjes Danielle
Weet niet of dat komt door een ijzertekort, denk dat het gewoon door de zwangerschap komt. Ik ben de laatste weken ook erg moe, en stort ook in rond 15.00-16.00 uur. Ik MOET dan gewoon even liggen, al kan dat meestal natuurlijk niet. Ik kan dan weinig verdragen, en word gewoon chagrijnig. Gelukkig heb ik vakantie, dus kan lekker even 3 weken toegeven aan een klein middagdutje Probeer dat anders ook eens. En je kunt natuurlijk ook je verloskundige bij je volgende controle afspraak om advies vragen.
Ik heb hetzelfde gehad en mijn ijzer was zelfs aan de erg hoge kant. Denk dat het 'moe zijn' er gewoon bij hoort. Ik denk niet dat je het hoeft te melden bij je VK hoor, tja misschien heeft ze wat tips voor je maar het is in ieder geval niets ernstigs. Ik ben al moe als ik naar de stofzuiger kijk en doe het ook echt alleen als ik er puf voor heb. Zo niet dan kruip ik lekker weer op de bank
als je denkt dat het daar aan ligt misschien kun je dan rosvicee kopen bij het kruitvat speciaal voor ijzer tekort...misschien helpt het...miet geschoten is altijd mis...toch?
Hoi bedankt voor jullie reacties. Als ik vrij ben ga ik meestal wel ff liggen, maar er echt van opkanppen doe ik niet... Kan die roosvicee idd wel eens gaan proberen! dank je voor de tip! En tja.. zal er dan wel bijhoren, ze zeggen juist dat je de middelste 3 mnd juist energie hebt. Zijn net begonnen aan de babykamer.. Groetjes Danielle
vk ka nals het goed is met zon vingerprikje een directe uitslag krijgen, dus biij je volgende controle kan je het even aankaarten als je twijfelt...
Je kunt ook even bij je huisarts langslopen om te prikken op je ijzer, dan weet je het meteen. Maar dat ze zeggen dat je het tweede trimester zoveel energie hebt: ook ik moet me de dag doorslepen, hoor! Niks geen energierijke periode, voel me al vanaf dag 1 moe. Mijn ijzer was wel wat aan de lage kant, maar met een kuurtje knap ik daar niet heel erg veel van op. Wel wat, maar de moeheid blijft. Gewoon zorgen dat je voldoende rust krijgt! je lijf heeft het blijkbaar nodig!
Ik ben afgelopen donderdag naar gyneceloog geweest voor controle en gevraagd of ik bloed mocht prikken, omdat ik zoooo moe ben. Ik zei rond de klok van 4 a 5 uur stort ik compleet in en ook als ik een tukkie doe kom ik niet meer bij in de loop van de avond. Ik wil alleen maar: SLAPEN. Hij zei: Dat is normaal en kan wel tot 25 weken duren................No worry dus..........maar toch, de dagen slepen voort. Ik voel me dan ook of ik een enorme kater heb en wil niet eens op de bank hangen, wil alleen maar lekker in mijn bedje liggen.............
Ik ben dus na de 2e maand steeds meer moe geworden ik slaap nu zelfs al bijna 2 maandjes overdag gemiddels 2 extra uurtjes omdat ik de dag anders niet trek. Ook snachts voldoe ik meer aan 8 uur. Bij mij weten ze ook niet waar t anders aan zou kunnen liggen. Behalve dat t gewoon bij de zwangerschap hoort. Bij mijn eerste had ik dit totaal niet dus.. voor mij ook een raadsel en vind t moe zijn ook best wel vervelend.
Hoi Ik heb het ook even aan de verloskundige op dit forum gevraagd en die zegt dat m`n kindje waarschijnlijk in een flinke groeispurt zit en dat ik daar de hinder van ondervind.. ja je moet er wat voor over hebben Dus gewoon lekker vroeg nar bed, en rustig aan doen! Groetjess