wie heeft er ook wel eens last gehad van zilver visjes? wij hebben ze heel soms (gelukkig) in de douche/toilet.. vindt het zo vies! gister zag mn vriend er weer 1 en ik later nog 1 in bad! gatver heb over jeuk.... en durfde vannacht niet meer naar de wc... terwijl ik net de hele badkamer schoon gemaakt heb! wat kan ik nou nog verder doen? HELP! we hebben de natte handoekken altijd te drogen over de badkuip, zal dit een oorzaak zijn? en het warme weer opeens? snap niet dat ik de ene keer meer last er van heb dan de andere keer....
Ja ik heb ze hier ook soms in het toilet Maakt ook helemaal niet uit hoor of je net schoongemaakt hebt of niet. Het lijkt wel alsof ze het op een schone vloer meer naar hun zin hebben Ik plet ze altijd met een wcpapiertje en gooi ze in de pot hehe. Waarom ben je er bang voor dan? Ze zijn piepklein! Gewoon pletten die hap
Nou die zijn inderdaad ieuwwwwwww ! Zijn vochtbeestjes volgens mij... ik heb er heel zelden eens een, maar vraag me niet waar ze vandaan komen
ik had ze in mijn oude huis ook, hier veel minder. het schijnt dat als je ze eenmaal hebt je ze heeeel moeilijk weer kwijt raakt. gr
Ja dat klopt idd! Wij hebben ze ook. Je hoeft er toch niet bang voor te zijn? Ze doen niets hoor haha... Gewoon pletten
Hè gadverdarie ! Heb al eens gehoord dat die dingen ook in karton leven. Dus als je bijvoorbeeld kartonnen dozen op zolder hebt staan. En dan hoeven ze nog niet eens boeken in te zitten. Was laatst een soort van documentaire over bij hart van Nederland, geloof ik!
bibber! ik heb net even gekeken wat dat voor beestjes zijn * bibbert nog een keer * had ik het maar niet gedaan! Ik heb er geen last van! maar toen lette ik er niet op ! ik ga even kijken of ik er echt geen last van heb *bibber*
http://www.zilvervisje.nl/pagina2.html heb hier een link maar je kunt er beter niet naar kijken ieeeeuw! bah ranzige beesten! heb er nog geen(klop klop)
je hebt verschillende soorten zilvervisjes die leven van vocht papiervisjes leven zoals de naam al zegt van papier en ovenvisje die leven ook van papier ze zijn bijna niet te bestrijden. omdat als jij ze hebt de buren ze ook hebben. mocht jij ze bestrijden en de buren niet dan komen ze na een tijd gewoon via de buren weer terug. Ze doen mensen helemaal geen kwaad, maar degene die papier eten kunnen dus aan je boeken gaan knauwen en dat is minder. Wat helpt is zo weinig mogelijk kartonnen dozen in huis. beter zijn plastic bakken. en als het onder de 20 graden is goed luchten, want dan komen de eitjes niet uit. verder gewoon pletten als je ze ziet. scheelt er elke keer toch weer 1
Zilvervisjes zijn een vorm van ongedierte en in mijn vorige huis had ik er ook erg last van. Het heeft niets met hygiene te maken. Ze zijn namelijk alleen verzot op het eten van oude boeken en karton enzo. je kan er weinig tegen doen. Ze laten zich eigenlijk alleen zien op plekken die niet voldoende geventileerd worden. Wat je dus kan proberen om de ruimte wat beter te ventileren, indien mogelijk. Dat vinden ze niet fijn. Verder houden ze van warme ruimtes. Ze zijn dus niet vies zoals kakkerlakken, maar ik snap dat je het uiterlijk van deze beestjes vies vind. Ze lopen ook nog eens heel snel. Hou het maar in de gaten. Ze zeggen dat voor elke zilvervisje wat je ziet er 10 in de muur zitten, dus je kan ze wel pletten, maar je komt er niet vanaf. Als het erger wordt, moet je gewoon de ongediertebestrijding bellen. En je buren hebben er zeer waarschijnlijk ook last van, want ze zitten niet alleen in jouw huis. Succes, meid.
Hahahaha, wat grappig. Weer wat geleerd. Ik heb die dingen nog nooit gezien. En gelukkig heb ik er dus ook geen last van. Gedverdemme, ze zien er wel ranzig uit. Nooit geweten dat zulke beestjes bestaan. x Linda
bah, wat een vieze dingen zeg heb ik nog nooit van gehoord en nog nooit eerder gezien, en maar goed ook, denk dat ik de hele buurt bij elkaar gil! jakkiebah
Hier een heel huis vol Heerlijk zo'n nieuwbouwwoning waar je zelf niet kan ventileren omdat er een ongelooflijk prachtig systeem is ingebouwd....grrrrrrrrrrrr! In ons blok heeft iedereen er last van, helaas valt er weinig aan te doen. Moet wel eerlijk zeggen dat het een sport is, wie er zoveel mogelijk kan killen op weg naar boven