Ik balen van lichaam

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Babyopkomst, 21 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babyopkomst

    Babyopkomst Bekend lid

    3 nov 2017
    530
    337
    63
    Ik voel mij zo niet mezelf... Ik ben 3 maand geleden bevallen en ik geef borstvoeding. Daardoor heb ik heel veel honger en meestal zoete trek. Mijn lijf voelt niet als van mijzelf.

    Ik wil mijzelf voorlopig nog even de tijd geven om te herstellen en borstvoeding te geven dus ik ga nu niet op een of ander dieet. Maar die acceptatie dat het nu even zo is vind ik wel lastig.

    Ik weet dat het goedkomt. Als ik met de borstvoeding stop, ik denk met 1 a 1.5 jaar... Dan staat mijn hoofd ook weer naar gezond eten en afvallen. Nu is dit niet reëel
     
  2. Suuzan

    Suuzan Fanatiek lid

    21 dec 2013
    1.804
    654
    113
    9 maanden op en 9 maanden af. Geef jezelf de tijd om te herstellen. Ik snap je hoor, maar ik vond het ook altijd fijn om te horen dat je gewoon lekker de tijd mag hebben om te ontzwangeren. Met gebroken nachten en herstellen heb je niet zo snel trek in superfoods. Dan wil je gewoon chocola en dat mag. Geniet ervan!! Ik eet met je mee, zelfs na 16 maanden ontzwangeren haha.
     
  3. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.800
    14.143
    113
    Wees inderdaad realistisch naar jezelf. Met die roerige nachten is t echt geen doen om elke dag super gezond te eten. Daarbij is je lijf op zoek naar snelle energie dus "hallo suiker!!!!".

    Mocht je een grote vriezer hebben en een keer een dag voor jezelf (partner is met uk op stap bijv) kan je altijd nog de keuken in duiken en meerdere maaltijden vooruit koken en in je vriezer gooien. Ik probeerde het in t weekend meestal te doen, zaterdagavond was (indien voorzien van enige fut) mijn prepmoment. Liet ik t aan mn man over aten we alle dagen pizza, shoarma etc.

    In de avond kan je een momentje lekkers voor jezelf voorschotelen. Grote bak thee, tomaatjes, komkommer, paprika, olijfjes etc. Ff pootjes omhoog en schouders ontspannen. Al is t maar een half uurtje. Kijk je serie, zoek recepten uit die je in kan vriezen en knaag intussen wat groenvoer. Heb je toch weer wat voor je gevoel gedaan. (en dan komt die chocolade reep twee uur later alsnog maar he, dat andere is al binnen!)

    Enige wat ik je wel aan kan raden is even een extra controle op je gebit laten doen. Dit gezien de suikerverslaving die menigeen overkomt, en nog de hormonen in je lijf. Ik kreeg paradontitis in mn zwangerschap, kan je verzekeren dat is niet grappig.

    Ben panisch voor de tandarts maar kan me nu wel voor mn kop slaan. Mag morgen weer...brrrr
     
  4. Patri1982

    Patri1982 Fanatiek lid

    5 feb 2011
    1.118
    266
    83
    Vrouw
    Werken en moeder zijn.
    Ik heb ook net mijn derde, nu 5 maanden en ik baal ook van mijn lichaam. Ik geef ook volledige borstvoeding en ik weet uit ervaring dat ik niet afval terwijl ik bv geef. Heb jij dat ook @Babyopkomst? Ik weeg nog 8 kg boven mijn originele gewicht van toen ik zwanger werd van mij derde en 13 van toen ik begon (dus toen ik stopte met roken om zwanger te worden). Ik had toen maat 36, nu 40!
    Ik heb het voor nu geaccepteerd. Wat kan je anders. Ik heb geen zin om me uit te hongeren en ik heb geen tijd, zin of de puf om te gaan sporten. Maar als je normaal eet, meer beweegt en als die hormonen verlaten je lichaam, dan komt het goed.
     
  5. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.459
    2.275
    113
    ik begrijp het heel goed, maar wil even een tegengeluid geven. Ook ik ben drie maanden geleden bevallen van mijn derde. Ik was zes weken na de bevalling nog 8 kg zwaarder dan normaal, maar ben toch op de lijn gaan letten (dat wil zeggen minder snoepen en elke dag veel wandelen met de baby en eventueel de andere kinderen). Ik ben inmiddels wel al 3,5 kg afgevallen en mij geeft dat juist ook energie om te denken dat ik weer wat controle over mijn lichaam heb en me lekker in mijn vel te voelen.
     
    Zoe123, Blijdorp en Flamingooo vinden dit leuk.
  6. Babyopkomst

    Babyopkomst Bekend lid

    3 nov 2017
    530
    337
    63
    Klopt! Ik val dan ook zeker niet af. Acceptatie is het beste hè..
     
    Patri1982 vindt dit leuk.
  7. Babyopkomst

    Babyopkomst Bekend lid

    3 nov 2017
    530
    337
    63
    Maar dat opletten met eten werkt bij mij averechts.. Ik heb de hele dag honger:( en vooral zin in ongezonde dingen. Ik weet van mijn andere 2 dat dit na een half jaar beter wordt
     

Deel Deze Pagina