ik ben weer onzeker dus een paar vraagjes....

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door angiebaby, 22 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angiebaby

    angiebaby Fanatiek lid

    12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    Beste verloskundige.

    Daar ben ik weer want ik ben weer wat onzeker...
    Ik wil hier nu niet mijn verloskundige voor bellen omdat het geen haast heeft en ik al steeds zo onzeker ben,terwijl jullie mij ook kunnen helpen als het goed is.

    Ik zal even wat dingen erbij opnoemen zodat u een beetje een beeld krijgt hoe mijn zwangerschap verloopt.

    Het is mijn eerste kindje.

    Ik voel haar al duidelijk vanaf 12 en halve week.

    Ik heb een zeer druk kindje in mijn buik,dat is ook bevestigd door de vlk en t echo centrum.

    Ook heb ik zo'n gevoelige buik als je al iets te hard drukt met het echo apparaat is mijn buik de volgende dag al beurs.

    De dame ligt ook al de hele zwangerschap erg laag waardoor ze vaak richting mijn baarmoedermond trapt en op mijn blaas drukt.

    Daardoor verlies ik ook af en toe wat urine en krijg daar nu therapie voor.

    Heel veel kleding kan ik ook niet op me buik hebben omdat het zo gevoelig is.

    Ik werk al een paar weken voor 50% omdat ik de hele dag pijn in me buik had s'avonds lag ik gewoon te huilen.
    Dat gaat nu goed.

    En heb met 19 weken al een keer een echte harde buik gehad wat zeer pijnlijk was en ik bang was dat ik haar zou verliezen.
    De volgende dag had ik nog spierpijn(toen de vlk gebeld te laat anders had ze kunnen voelen)

    Mijn baarmoedermond is ook onderzocht met 20 weken echo helemaal gesloten en 4 cm.
    --------------------------------------------------------------

    Dit was een heel lang verhaal sorry daarvoor maar nu mijn vragen:

    1.Is het normaal dat als je kindje zo laag ligt je ook een zwaar gevoel in je vagina voelt?
    dus dat je net het gevoel hebt dat je de hele tijd je spieren vast moet houden,zeker als ik wat drukker heb gedaan of wat meer heb gelopen.

    2.Is het normaal dat als ik met een spiegel kijk naar mijn vagina aan de buitenkant dat hij s'avonds meer gezwollen is dan de ochtend?t voelt ook een beetje beurs....

    3.Veel vaginale afscheiding is dat ook normaal?ik heb geen jeuk het stinkt niet en dus ook geen gevoel van schimmel(blaasontsteking is ook gecontroleerd heb ik niet)

    4.Als ik iets beweeg,ben wezen plassen of de baby trapt of beweegt in me buik trekt mn baarmoeder al wat samen.
    T doet geen pijn,word even hard maar is snel weg,ook als ik een paar x wrijf reageerd mn baarmoeder gelijk.
    Ik ben zo bang dat ik ontsluiting krijg is dit normaal?
    Ik heb t wel een paar keer per dag.
    Maar die buikpijn die ik met 19 weken heb gehad heb ik nooit meer gehad.

    5.Mijn baarmoedermond is nu onderzocht heb ik dan nog kans dat hij vervroegt kan verstrijken of open kan gaan staan?

    Nou een heleboel vragen:):):)ik schaam me een beetje maar ik moet t kwijt ik hoopdat jullie me kunnen geruststellen.

    Alvast bedankt.
     
  2. Immie

    Immie Verloskundige

    17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

    Helaas hebben sommige vrouwen een hele gevoelige baarmoeder. Het enkel gaan plassen kan soms al te veel zijn. Dit is heel vervelend maar meer voor jou dan voor je kindje. Je baarmoedermond is mooi gesloten dus de verwachtigen zijn goed. Het is normaal dat met dit termijn je het kindje heel laag voelt, ik denk dat je bekkenbodem wat slap is, dat dat de reden is van je urine verlies en het zware gevoel in je vagina. Dat je vagina wat opzwelt in de avond is normaal. Blijf goed naar je lichaam luisteren neem je rust meer kan je niet doen.

    Imke
     
  3. angiebaby

    angiebaby Fanatiek lid

    12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    oke heel erg bedankt!!
     

Deel Deze Pagina