Ik blijf maar kwakkelen. Tips?

Discussie in 'De lounge' gestart door prinses, 8 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prinses

    prinses VIP lid

    20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Heeft iemand misschien de ultieme tip voor mij om me beter te gaan voelen? Ondertussen ben ik al vanaf eind november aan het kwakkelen, het ging van bronchitis naar longontsteking, vervolgens een bijholte ontsteking en nu een ooronsteking. Iemand de tip om er vanaf te komen? Ben het ondertussen goed zat.
     
  2. Amaranthas

    Amaranthas Fanatiek lid

    29 nov 2013
    3.455
    3.799
    113
    Goed en vooral gezond en vers eten? Lekker bewegen? Vitamines extra? Voldoende ontspanning? Stress kan een hoop doen.

    Ik zeg niet dat je niets van dit doet, maar het is een idee.
     
  3. Miss Appletree

    Miss Appletree VIP lid

    21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Vitaminen C? Begin je dag met een uitgeperste citroen en eet lekker wat kiwi's. Ben je al bij de HA geweest?
     
  4. penseel

    penseel Niet meer actief

    Laat je op je suiker en ijzer b12 en zo na kijken.

    Snap je wel mijn weerstand is na jongste niet meer geweest zo als het daar voor was. Hier is reden suiker ijzer ect ect. Ongezondleven. OOK.

    Veel fruit groente rust nemen zon pakken( vakantie) vit D. Ect ect.
     
  5. penseel

    penseel Niet meer actief


    O ja ik zie je bent zwanger. Gefeliciteerd in elk geval. Zolang moeten wachten.

    Zwangerschap kan een reden zijn voor een wat slechtere weerstand. Dus idd veel rust misschien vakantie ( zon) wat krachten op doen.
     
  6. prinses

    prinses VIP lid

    20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik ben al bij de ha geweest. Twee kuren achter de rug. Ijzer en suiker is goed. B12 daarvoor krijg ik injecties. Extra vitamine C zou misschien nog kunnen werken. Voor deze ontsteking nog even geen kuur, maar paracetamol en neusspray.

    Op vakantie zou ik best willen, maar ik moet werken. Daar heb ik me nu even ziek gemeld weer. Maar ook dat voelt niet oke. Voor de kerstvakantie ook al anderhalve week afwezig geweest vanwege ziekte.
    Bedankt voor de tips! Meer is welkom.
     
  7. blauwespeen

    blauwespeen Fanatiek lid

    20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Vooral goed uitzieken denk ik. Niet te snel weer begonnen met werken en thuis ook rustig aan doen
    vitamine c helpt hier altijd.
    Elke dag verse sap
    Veel fruit

    en chocolade helpt hier voor alles
     
  8. gitta

    gitta Fanatiek lid

    22 okt 2013
    2.625
    426
    83
    Volgens mij is wel aangetoond dat een combinatie van echinacea en vitamine c helpt bij het verhogen van je afweer. Zou ik even nazoeken als ik jou was, ook of echinacea mag tijdens de zwangerschap.
     
  9. prinses

    prinses VIP lid

    20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Dankjewel dames. Ik heb inmiddels een verwijzing voor de kno arts.
     
  10. NiHeJa

    NiHeJa Bekend lid

    30 jun 2014
    845
    85
    28

    Echinacea mag tijdens de zwangerschap wel :) Staat in de bijsluiter :) Zou ik inderdaad ook willen adviseren.

    @TO: succes bij de KNO-arts. Hopelijk komt er wat uit, zodat je er wat aan kunt doen. Niets is zo irritant om overal last van te hebben, zonder aanwijsbare oorzaak.
     
  11. prinses

    prinses VIP lid

    20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Echinacea van Vogel?
     
  12. gitta

    gitta Fanatiek lid

    22 okt 2013
    2.625
    426
    83
    Ja, VSM heeft het dacht ik ook.
     

Deel Deze Pagina