ik denk dat ik mijn teen heb gebroken

Discussie in 'De lounge' gestart door leeuwen77, 20 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. leeuwen77

    leeuwen77 Bekend lid

    7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Ja dames,

    Ik had al een tijdje last van een ingegroeide nagel bij mijn middelste teen. Dus je weet hoe het gaat, murphy's law, ik loop echt overal tegenaan met die voet. Nu ging ik gister laura lekker in haar box leggen, loop ik met mijn voet zo tegen de stoel aan die ernaast staat. Ik kon wel door de grond gaan van pijn. Kan nu ook niet meer lopen zonder pijn. Ach, heb hem maar vastgetaped aan mijn andere teen want ze doen er in het ziekenhuis ook niets aan. Maar ik heb wel flinke pijn! En een ingegroeide teennagel en waarschijnlijk gebroken, het was me mijn dag wel gister!
     
  2. Josien

    Josien VIP lid

    27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Ik zou er toch ff naar laten kijken hoor. Ik heb ook ooit mijn grote teen gebroken, maar toen kreeg ik wel loopgips en dat moest ik toen zes weken houden.

    Oh... ingegroeide teentagels... ik zit hier altijd lang in mijn eentje te klooien, maar eigenlijk moet ik gewoon meteen naar de dokter gaan. Het wordt van kwaad tot erger.

    Meid, veel sterkte! Ik kan geloven dat het enorm pijn doet!

    Groetjes,
    Josien
     
  3. Zena

    Zena Fanatiek lid

    9 dec 2006
    2.428
    0
    36
  4. stampertje

    stampertje Niet meer actief

    AUW! dat doet pijn.

    Ik zou er toch voor de zekerheid even naar laten kijken.

    Sterkte, beterschap!

    Liefs
     
  5. madelief

    madelief Fanatiek lid

    18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    auw ja...... ken het ingegroeide teennagels helaas. ben al 8 keer aan geopereerd. Doe het nu telkens zelf ;)
    Zou er wel effies naar laten kijken misschien spalken ze hem wel!
     
  6. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    AAAIi dat doet pijn.
    Ik zelf heb ook altijd voetproblemen en juist de tenen die pijn doen stoot je extra vaak :S
    Ik zou er toch even naar laten kijken, als hij echt gebroken is moet er wel wat mee gebeuren lijkt me.
     
  7. Mvj

    Mvj VIP lid

    22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    voor je ingegroeide teennagel een lekker sodabadje ?

    wel effe naar je "gebroken teen " laten kijken hoor !
     
  8. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Heb ook een keer m'n kleine teen hard gestoten, maar die was gekneusd, ik zou even langs de dokter gaan. Sterkte.
     
  9. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Als het goed is ( nouja zo bedoel ik het niet) maar als je teen gebroken is kan je hem niet bewegen.
    Kan je je teen wel bewegen en het doet veel pijn dan is je teen hoogstwaarschijnlijk (zwaar) gekneusd.

    Ik zou er wel naar laten kijken als ik jou was.

    Beterschap ermee
     
  10. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Ik zou wel even naar je teen laten kijken hoor. Ik ben zelf ook een keer te lang doorgelopen met een gebroken teen (10 jaar geleden!) en kan hem nog steeds niet weer helemaal buigen. Niet dat ik er erg veel last van heb, maar toch..
     
  11. patries38

    patries38 Bekend lid

    2 mei 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    Een breuk aan grote teen moet in de gips.
    Andere tenen niet, worden alleen getaped aan teen ernaast, immobilisatie dus. daarbij stevige schoenen dragen.
    Klacht van pijn kunnen echt weken duren, helaas.

    Hoe weet ik dit zo zeker ?
    Ben ic/ehbo verpleegkundige, en verder ervaringsdeskundige ;)
     
  12. tam27

    tam27 Fanatiek lid

    6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Ik heb een keer heel klunzig mijn kleine teen gestoten, ik kon toen absoluut niet op die voet staan van de pijn.
    Na veel aandringen van manlief ben ik toch naar de ehbo gegaan en inderdaad, bijna doormidden die teen AUW :(
    Deze is toen inderdaad aan de teen ernaast getaped. Ze wilde mijn teentje daar nog gaan zetten, want hij stond toch wel scheef, maar daar heb ik vriendelijk voor bedankt :)
     
  13. leeuwen77

    leeuwen77 Bekend lid

    7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    ik kan hem wel een beetje buigen, dus ga er maar vanuit dat ie gekneust is! Als het erger wordt ga ik wel ff bij de ha langs!
     
  14. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.591
    3.483
    113
    Inderdaad goed in de gaten houden die teen.
    Zelf ben ik pedicure en wat betreft je ingroeiende nagel, kan ik het beste aanraden een pedicure te bezoeken of podotherapeut. Ik heb genoeg ingroeiende nagels gezien die door een huisarts 'behandeld' zijn en waardoor het vaak alleen maar erger is geworden dan beter. Gelukkig sturen steeds meer huisartsen mensen door, aangezien ze wel inzien dat ze zelf de kennis, vaardigheden en instrumenten er niet voor hebben. Blijft na een aantal behandelingen de nagel ingroeien, dan kan de podotherapeut (of sommige pedicures ook) een nagelbeugel aanbrengen. Duurt vaak een paar maanden, maar vaak wel met goed resultaat. Die nagels kunnen inderdaad verrekte pijn doen! Sterkte ermee.
     

Deel Deze Pagina