Hee dames.. Ik ben nu in mijn eerste weken van mijn zwangerschap.. Nu heb ik de afgelopen weken wat meer gegeten als normaal, geen snoep e.d. Maar meer brood, fruit en met het avondeten 2 bordjes i.p.v. 1 bordje. Ik zit al met een probleem van overgewicht, dit komt door traagwerkende schildklier. Let hier al goed op. Maar.. nu mijn probleem.. Mensen zien echt dat ik dikker ben geworden, het lijkt wel alsof ik 10 kilo ben aangekomen. Toen ik met alle moed op de weegschaal ging staan, bleek het maar 1,2 kilo te zijn wat ik ben aangekomen.. Houd mijn lichaam mij voor de gek? of de weegschaal? Kan het zijn dat je in de eerste weken echt al een dikkere buik krijgt of ...?? Alvast bedankt.. Kus, Sill!
kan zeker.. darmen die opzetten! extra spekjes op bepaalde plekken. Ik ben nu 4 kilo aangekomen... maar als ik in de spiegel kijk voel ik me gigantisch. gelukkig alleen op buik en mijn hammetjes.. mijn benen dus eigenlijk niet.. komt goed meid! ik ben trouwens de afgelopen 4 weken niet aangekomen. dus kan zijn dat je na de 12 weken wat minder aan komt! gewoon btje opletten en gezonde keuzes maken.. meer kan je niet doen. snap je gevoel trouwens helemaal!!!!!
Dankjewel Cherie... Het feit dat ik al 'lijd' aan overgewicht, is al vervelend en nu lijkt het nog meer te zijn. Mensen zien het. Maar ik kan nog niks zeggen betreft de zwangerschap.. Als ik nu ook een spijkerbroek aantrek, zie je ook mijn maag erg naar voren komen. Normaal had ik dat niet. Maar doordat mijn broeken nu strakker zitten dan voorheen, moet het vet ergens heen... Balen! Maar misschien loopt het nog los xxx
Ik heb wel geen last van overgewicht... maar snap toch goed je probleem zeg maar... (misschien begrijp je het niet maar te lang en persoonlijk verhaal) Je darmen zetten gewoon erg op. ik weet ook niet of je een goede stoelgang hebt nu. wat mij erg helpt is gewoon NIET wegen en proberen gezond te eten. door het niet wegen ben ik er minder mee bezig en warempel.. ik voel me lekkerder en het gaat goed. In de eerste 12 weken had ik het gewoon sterk nodig te eten waar ik behoefte aan had wat soms niet het goede of te veel was.. Met een week of 12 ging het beter en kan nu weer gewoon eten. en let ook een btje op. ben er verder weinig mee bezig. Maar je buik kan echt al zo snel opzetten... Ik wil je gewoon sterkte wensen want veel meer is er niet aan te doen helaas. probeer veel water te drinken en wat mij nog helpt is 1 keer per dag roos vicee laxo. (buik verdwijnt als sneeuw voor de zon nu ik gewoon naar de wc kan)
Jaa, ik denk dat dat het ook is. Mijn stoelgang is de laatste weken ook niet bepaald goed.. Het komt erin, maar het komt er amper uit.. hehe.. Maar is dat wel goed? Niet dat het schadelijk is voor me kindje? xx
Heb ik nagevraagd aan de vk. de roosvice laxo mag gewoon. natuurlijk niet je helemaal volgooien ermee Ik pak een halve liter flesje en daar doe ik zeg maar een bodempje in dan water.. die drink ik 1 keer per dag op
Lijnzaadoliecapsules, werken ook erg goed. Maareh, het verschijnsel is bekend, door het opzetten van je darmen en het snel kweken van wat extra reserves had ik ook al snel een buikje en wat meer hammetjes. Tuniekjes aan, tijdelijk? En als je buik straks echt gaat groeien, komt het met die hammetjes weer beter in proportie, die vallen echt niet meer op dan
Soms hou je ook dagen lang meer vocht vast en dan voelt het ook zo opgeblazen. In de eerste 3 maanden merk je wel dat je lichaam vetreserves opslaat voor de borstvoeding straks. Na de bevalling smelt het allemaal weer weg als je normaal blijft eten. Maar waarom eet je opeens meer dan? Omdat je honger hebt? Je hoeft toch niet voor 2 te eten? Brood is namelijk wel echt een dikmaker volgens mij. Ik eet s ochtends 2 boterhammen met hartig, drink veel water en tussendoor fruit, en voor de lunch twee boterhammen en dan een glas melk. 's avonds gewoon normaal, heb ook nergens trek in dus dat helpt . Wil echt oppassen deze zwangerschap met de kilo's. Gelukkig staat de weegschaal hier nog op hetzelfde maar het zal wel niet meer lang duren. Kiwi's op een lege maag helpen ook als je last hebt van verstopping. C.
Ik voelde zelf in de eerste weken van mijn zwangerschap ook net alsof ik al heel erg was gegroeid, en ik had inderdaad ook last van mijn darmen (spastische darm, mijn kwaaltje speelde weer op na jaren), dus de vk zei ook direct dat dat het was. Maar ik voelde (en mijn vriend ook trouwens) dat mijn buik aan het veranderen was. Nu ben ik 14,5 week zwanger en de afgelopen weken niet heel veel aangekomen, en nu zou ik willen dat mijn buik wat harder groeide.. haha! Maar ik heb een achteroverliggende baarmoeder dus kan het wat langer duren voordat je het echt gaat zien blijkbaar.