Ik mis de dbx85 babyfoon

Discussie in 'Babyuitzet' gestart door tupp, 7 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Zoals zo veel ouders hebben ook wij de dbx85 van Alecto. Destijds voor onze oudste aangeschaft vanwege de goede recensies op internet. En als je de aanbieding bij blokker afwachtte echt een prima prijs/kwaliteit verhouding. Eenvoudig ding, doet wat ie moet doen.
    Voor de jongste hebben we dus zonder verder 'onderzoek' weer een Alecto aangeschaft. De dbx85 is niet meer te koop, wel de dbx85-eco. Klinkt nog beter. Maar helaas: bij deze nieuwe variant valt de verbinding zeer regelmatig weg. En dan gaat de ouderunit piepen. En die houdt uiteraard geen rekening met het tijdstip. Dus als dan 's nachts je baby eindelijk eens een paar uurtjes doorslaapt, word je alsnog gewekt door dat gepiep. Uitzetten dan maar? Wij slapen op zolder en de kinderen een verdieping lager, niet echt fijn dus.
    Mijn schoonouders hebben, vrijwel tegelijk met ons, ook de Alecto dbx85-eco aangeschaft. Ook vanwege onze ervaringen met de oude variant. En zij waren het geruis van hun anologe babyfoon wel zat. Dus terwijl wij onze babyfoorn ter reparatie opstuurden, hebben we die van hun geleend. Wat blijkt: zelfde klacht. Onze babyfoon is niet gerepareerd, we kregen een hele nieuwe set. En raadt eens: ook die piept ons vrolijk wakker. :x

    Ik ben dat ding meer dan zat. We hebben nu drie maal een set babyfoons van dit type in huis gehad. Zowel de baby-unit als de ouderunit hebben op verschillende plaatsen gestaan. Eco-functie aan of uit, gevoeligheid hoger of lager; niks helpt. En met die oude versie echt nooit een probleem gehad. Alleen een keer de batterijen vervangen, maar dat mag na een paar jaar ook wel.

    Ik weet dat er ook een flink aantal positieve reacties van de "oude" dbx85 hier op dit forum staan. Maar die kun je dus niet zonder meer doorzetten naar de nieuwe versie. Inmiddels heb ik wel op internet gezocht naar ervaringen met de dbx85-eco. En wij zijn zeker niet de enigen. Ik wil dus mensen waarschuwen voor dit product. Want Alecto blijft teren op de goede naam van het vorige type, maar dat is (in mijn ogen) niet terecht.
     
  2. Arya

    Arya Bekend lid

    26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de dbx 88 en daar geen problemen mee....
     
  3. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Volgens mij is die ook alleen nog maar in eco-variant te krijgen. En daar ben ik nu dus een beetje huiverig voor. Zeker gezien de prijs. Ik wacht de reactie van Alecto maar gewoon even af.
     
  4. Withinshin

    Withinshin Bekend lid

    1 okt 2009
    972
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier helaas dezelfde ervaring! Voor de oudste nog de goede versie, en voor de jongste dus de eco. Nou wat een ellende we daar steeds mee hebben! Continu dat er weer geen bereik is, piept die babyfoon weer als een gek! Weet nu ook waarom het een eco is, werkt de helft van de tijd niet namelijk :(
     
  5. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik kreeg net een mail van Alecto waarin ons een andere babyfoon werd aangeboden. Ik moet heb al even gegoogeld en de recensies daarvan zijn ook niet erg positief. Maar ik vind het in ieder geval netjes dat ze het aanbieden. Schijnbaar werkt die babyfoon met een ander signaal, dus we gaan het gewoon proberen. Hopelijk zijn we dan van het gepiep af. Ik laat het weten.
     
  6. Arya

    Arya Bekend lid

    26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry, ik bedoel ook de eco. En die doet het dus heel goed.
     
  7. Kiekeboe4

    Kiekeboe4 Niet meer actief

    Hier ook de dbx88 en geen last van gepiep gelukkig!
     
  8. hankele

    hankele Actief lid

    17 dec 2013
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij hebben de dbx-86 eco en geen problemen mee. Welke hebben ze je nu aangeboden dan?
     
  9. Abri

    Abri VIP lid

    16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Babyfoon van de oudste bij de jongste zetten? Weet de leeftijden niet natuurlijk ;)
     
  10. Stefanie78

    Stefanie78 Fanatiek lid

    7 jul 2010
    3.744
    0
    36
    Friesland
    zoooo herkenbaar, de dbx-85 en jaren en zeer tevreden, voor de jongste de dbx-88 eco en al drie keer terug geweest en nieuwe gekregen. Stoort vaak, valt weg. We moeten hem 4/5 keer per week resetten maar we hebben ermee leren leven ;)
     
  11. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik zal nog even terug reageren.

    @Abri: we hadden de babyfoon die stoorde expres al bij de oudste gezet. En op die kamer heeft de zender op verschillende plaatsen gestaan. Ook de ontvanger hebben we op verschillende plekken gehad. Helaas lost dat het probleem niet op.
    Zonder babyfoon is geen optie. Als we beneden zitten met de tv aan, horen we hem niet roepen. Als we slapen (zij op de verdieping, wij op zolder) zouden we hem wel horen als hij echt roept. Maar dat doet hij niet altijd en hij heeft periodes dat hij regelmatig spuugt 's nachts. Dan wil ik hem wel gewoon horen. En ik haal hem vaak 's nachts nog een keertje uit bed om te plassen als ik hem wat onrustig hoor worden. Hij geeft dat zelf nog niet aan en dan vinden we hem 's ochtends in een nat bed. Babyfoon weglaten is dus nog geen optie.

    @nieuwe babyfoon: We hebben nu de DVM-70 gekregen. Dat is een babyfoon met camera. We kregen er ook nog een badthermometer bij. Wel goede service dus. We hebben hem nu 4 nachten in gebruik gehad en helaas is alweer twee keer de verbinding een paar keer achter elkaar weggevallen. Ik heb wel het idee dat deze hem sneller terug oppakt. Bovendien kun je bij deze babyfoon het pieptoontje dat hij geeft als de verbinding wegvalt, uitzetten. Dat hebben we nu dus maar gedaan. Als de verbinding wegvalt, vindt hij hem in de regel binnen een half minuutje weer terug. Midden in de nacht vind ik dan het gepiep storender dan het feit dat hij even zonder verbinding zit. Al heb ik liever doorlopend een goede verbinding.

    Waar het aan ligt, blijft onduidelijk. We hebben een een wifi-netwerk en de buren allemaal ook. Maar ja, wie niet tegenwoordig? Ook onze vaste telefoons werken met dect. Maar volgens mij zou dat dan juist nìet met elkaar moeten storen. Bovendien zullen we ook daar heus niet de enigen mee zijn.
     
  12. TmvD

    TmvD Bekend lid

    10 jan 2013
    795
    1
    18
    NULL
    NULL
    Wij hebben het probleem ook. W hebben de dbx-89 eco.
    Erg lastig soms. De enige plek waar hij er geen last van had was op de camping. De caravanwand was waarschijnlijk wel dun genoeg.
     

Deel Deze Pagina