Ik moet het even kwijt....

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Oleole, 6 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oleole

    Oleole Niet meer actief

    Hallo lotgenoten,

    Pas bij ronde 3 maar al 5 maanden bezig...

    Ik raak wel een beetje ontmoedigd hoor :( . Dat het zo lang duurt.
    In de omgeving word de ene na de andere baby geboren .. en dan begint het weer te kriebelen!!
    Ik ben er niet actief de hele dag mee bezig alleen rond de eisprong gebruik ik die ovulatie tests.

    Toen ik opeens verlangens naar een kindje kreeg (terwijl ik altijd riep kinderen voorlopig niks voor mij) dacht ik dat is zo gedaan net als in de film. Omdat we naar naar Amerika wilden besloten we na die reis voor een kindje te gaan. Zo kwam ik op jullie forum en las ik dat het niet zoals in"de film"is dat mensen er soms heel lang over doen zwanger te raken. En ook veel verdiet als het mis gaat.
    Ook dat maakt mij wel bang....dat het mis gaat.....veel mensen om mij heen hebben geen een normale zwangerschap gehad. Zo eentje van een op een roze wolk zweven. De een miskraam, ander zwangerschap vergiftiging, de ander suiker allergie of zo iets, een dood kindje, traumatische bevallingen ed.

    Zijn er meer mensen die op een gegeven moment in een dipje raken?

    Nicole
     
  2. Jansen

    Jansen Bekend lid

    6 nov 2005
    588
    0
    0
    Hoi Nicole,

    Johhhh, je bent net begonnen ;) Rustig aan...
    Kan me voorstellen dat zeker niet elke zwangerschap of de aanloop er heen een roze wolk is maar in veel gevallen gaat het gewoon volgens het boekje hoor.

    Laat je niet ontmoedigen (door jezelf!) en heb een beetje geduld...

    Sterkte
    Jansen
     
  3. dorito

    dorito Bekend lid

    10 nov 2005
    868
    0
    0
    wij zijn ook sinds aug bezig en bij komen die gedachten ook wel eens boven. maar ik denk stapje bij stapje. eerst proberen om zwanger te worden. en ik leef ene betje maand bij maand en stel mijzelf gerust dat je iedere ronde weer kansen hebt. het is niet zo dat je maanden wacht en opeens is het er. weer ongi worden is een teleurstelling maar dan met nieuwe energie op naar de volgende ronde.

    en het is zo dat bij sommigen het niet goed gaat, maar denk bij de meesten gaat het wel goed en probeer pas mij zorgen te gaan maken als er bij ons aanwijzingen daarvoor zijn. ik weet dat het heel gemakkelijk gezegd is maar toch maar vast proberen te houden.
     
  4. moni

    moni Actief lid

    3 dec 2005
    127
    1
    0
    Nicole, ik begrijp wat je bedoeld. In mijn omgeving wordt ook de een na de ander zwanger. Elke keer als je dan weer ongesteld wordt is het weer een teleurstelling. Mijn vriend en ik klussen met behulp van de calculator "rond de vruchtbare periode", helaas heeft dit nog geen effect gehad, daarom ga ik vanaf deze ronde ook een ovulatietest gebruiken.
     
  5. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ik gebruik die ook, al 3 rondes, helaas hebben die ook nog niks voor ons gedaan. Deze maand misschien maar even niet, wie weet!
     
  6. Oleole

    Oleole Niet meer actief

    Fijn te horen dat ik niet de enigste ben die soms ongeduldig is :)
    bedankt voor de steun!
     
  7. kaatje81

    kaatje81 Actief lid

    14 nov 2005
    137
    0
    0
    Groningen
    Ik snap je ook helemaal, ik zit nu aan het einde van ronde 11 we zijn nu vanaf januari bezig en het schiet hier dus ook niet op. Heb nu ook weer het idee dat ik 1 dezer dagen ongi ga worden. Het werkt erg deprimerent, je vraagt je af wanneer jij nou eens aan de beurt bent. En waarom jij niet zwanger raakt.
     
  8. Sanne

    Sanne Fanatiek lid

    18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    ik zit pas in ronde 2 en ben ook ongeduldig maar kweet ook dat het mischien nog een jaar kan duren.
     
  9. nik2004

    nik2004 Actief lid

    9 nov 2005
    118
    0
    0
    ha ha ongeduldig zijn we volgens mij allemaal als we iets graag willen. Ben vanaf maart aan het klussen en al twee keer zwanger geweest. de laatste keer zelfs bijna 12 weken. Maar helaas ook ik ben weer aan de klus en heb soms ook het idee iedereen raakt zwanger en ikke niet :cry: :cry: :cry:
     
  10. jope

    jope Actief lid

    30 nov 2005
    108
    0
    0
    holland
    Jeetje, het is helemaal herkenbaar. Ik dacht zelf ik ga er nuchter in en ik zie wel. Ik ga er niet teveel mee bezig zijn. Maar dat is nu achteraf nu we echt bezig zijn veel makkelijker gezegd dan gedaan. Ik ben er meer mee bezig dan ik zou willen.
    Ik ben toch bezig van "nu zou ik in deze fase kunnen zitten en nu kan er een eicelletje zijn die dit doet" En ik ben echt nog maar net begonnen.

    toch goed om te weten dat daar meer mensen last van hebben
     
  11. cinny

    cinny Lid

    17 aug 2005
    43
    0
    0
    herken me helemaal in jullie verhalen
    als je moet wachten dat duurt altijd
    zolang. maar de hoop niet op geven
    wij komen ook wel aan de beurt
    wijn zijn nu in onze 14 maand.

    groetjes
     
  12. Molly

    Molly Fanatiek lid

    4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Volgens mij herkent iedereen dit wel. Zelf heb ik net de 3e ronde achter de rug en weer een teleurstelling dat het niet raak was. Om me heen raakt ook iedereen in verwachting, sommige met ivf, anderen krijgen een miskraam. Nu besef ik ook pas goed hoe bijzonder het is als je zwanger raakt. Het is niet zo vanzelfsprekend als de meeste mensen (waaronder ikzelf) denken. Laten we dus maar flink blijven oefenen en onze tijd komt echt wel!
     
  13. Kitty

    Kitty Actief lid

    10 nov 2005
    442
    0
    0
    Opvoeder-begeleidster
    Willebroek
    Kan dik tegenvallen wanneer je ongesteld wordt.
    Voor de miskraam (september) had ik een cyclus van 28 dagen en nu eentje van 36. Die 8 dagen dacht ik stijl dat ik weer zwanger was. Niet dus. Ik maakte mezelf emotioneel gewoon kapot en wou er ook niet langer te veel aan denken.

    Ik zit nog niet in die fase dat we extra klussen rond de eisprong. Gewoon vrijen wanneer je er zin in hebt lijkt ons momenteel het meest haalbare. Ik werk ook weekends en nachten, en dan zou de teleurstelling wel groot kunnen zijn dat ik net op de vruchtbare moment aan het travakken ben ;(

    Momenteel hou ik me recht aan het feit dat ik de vorige keer na twee maanden reeds zwanger was en het nu dan toch niet te lang zou kunnen duren. Dit kan ik niet blijven zeggen, maar momenteel helpt dit nog wel.

    Afwachten is blijkbaar bij velen negatief getint ;) Ik heb mezelf wijsgemaakt, als het nu niet is, liever binnen 6 maanden. Anders hebben we een winterbabytje en dat maakt het wandelen en buitenkomen minder aangenaam.

    Alle trucjes kunnen helpen om je gedahcten te verzetten.
     
  14. nameless

    nameless Actief lid

    18 aug 2005
    424
    0
    0
    gelderland
    JA ook ik herken dit....als je iets wilt, wil je het ook echt graag en dan kan je niet w88 tot het zover is!!!!
     
  15. liselotje

    liselotje Bekend lid

    17 sep 2005
    548
    0
    0
    limburg
    Is wel een teken dat we er allemaal echt klaar voor zijn ;) en ik denk dat dat het belangrijkste is van mamma worden......

    Dus lieve heer WE ZIJN ER KLAAR VOOR !!! geef ons dat wondertje :)
    (hoop dat die luisterde......)

    liefs liselotje ;)
     
  16. dorito

    dorito Bekend lid

    10 nov 2005
    868
    0
    0
    leuk liselotje. geeft wel een warm gevoel. laten we voor elkaar duimen......
     
  17. Oleole

    Oleole Niet meer actief

    Ik duim voor jullie allemaal!!!
     
  18. Kitty

    Kitty Actief lid

    10 nov 2005
    442
    0
    0
    Opvoeder-begeleidster
    Willebroek
    Kben niet zo gesteld op die lieve heer, maar als ik hem nodig heb mag hij er van mij best wezen :)

    Alle hulp is welkom niet waar... en terwijl lekker klussen als je er zin in hebt. Ben helemaal nog niet bezig met tests rond eisprong, ik denk dat het me veel te nerveus zou maken en dat helpt ook helemaal niet.

    Allemaal nog veel succes
     
  19. Peetje

    Peetje Niet meer actief

    Hey Dames!

    ook ik herken mezelf heel duidelijk in jullie reacties! Ik ging er ook nuchter in haha...zei tegen mijn vriend...och we zien wel wanneer we zwanger raken, ga me er verder niet mee bezig houden! Maar nu de 4e ronde, waarschijnlijk eind van de week naar de 5e ronde... wordt hij helemaal gek van me hahaha...ik kan over niets anders praten!! al vanaf de 2e ronde hoor!ben ook met alle fases bezig..nu zwemt het zaadje hier...nu zou ie ongeveer de eicel binnen moeten dringen...enz enz...wordt ook gek van mezelf hoor!....Maja helaas kun je het gewoon niet uitschakelen!

    Nou ik duim voor iedereen dat we maar snel een mooi wondertje in onz buikje mogen krijgen!!

    Liefs Petra
     

Deel Deze Pagina