Ik volg nog 'ns een CB advies op...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Krullebol, 16 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krullebol

    Krullebol Actief lid

    31 dec 2006
    386
    1
    0
    Sorry hoor, maar dit moet ik ff kwijt. We komen met ons ventje bij het CB voor het eerste consult bij vier weken. De arts kijkt hem helemaal na, stelt wat vragen. Ze vindt zijn buikje zo bol staan. Dus ik zeg dat ik hem net daarvoor gevoed heb, dat hij gewoon een poepluier per dag heeft. Hij heeft wel wat krampjes maar niet heel erg, hij spuugt af en toe een mondjevol, maar niet heel erg. Nou, we moesten dan toch maar de Omneo gaan proberen. OK, we willen het beste voor hem dus wij aan de Omneo. Nou, wat een drama. Ze had er dus niet bij vermeld dat het twee weken kan duren voordat hij daaraan gewend is! Ineens hadden we een huilend kind wat de hele dag misselijk was van de voeding, iedere keer wakker werd omdat hij misselijk was, er grote ladingen uit spuugde en maar halve flesjes leeg dronk omdat hij het spul gewoon vies vond! We hebben het drie dagen geprobeerd en toen zijn we snel weer overgegaan op de standaard voeding. Meneer drinkt nu weer zijn fles, ligt lekker te slapen en is gewoon weer een blije baby.

    Kortom: de volgende keer denk ik goed na en ga ik eerst zelf wat research doen voordat ik een advies opvolg! Ach ja, eerste kindje he... :D
     
  2. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    Hmm tja.. zou het toch gewoon eens hardop uitspreken volgende keer :)

    al moet ik bekennen nu ik 1x gezegd heb dat ik 1 der dames niet zo kan waarderen.. me al 3x gevraagd is hoe dat zo okmt dan.

    maar tot dusver kreeg ik dan ook 3x wel een begrijpend antwoord :)

    (hier ook een eerste kindje trouwens... en ik ben dus zelf naar de huisarts gegaan voor een verwijzing kinderarts nadat ik niet echt het gevoel had dat het cb echt hielp :) )
     
  3. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Daar ben je zeker lekker mee zeg!
    Ze kunnen bij mij hoog en laag springen .... zolang Ruben tevreden is, verander ik niks!

    Succes met je ventje, de ziel.

    Elmo
     
  4. fioontje

    fioontje Fanatiek lid

    3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    meeste wat ze op cb zeggen gaat er links in en rechts weer uit, ze zijn prima voor wegen en meten en prikken, en als ik het echt niet meer weet vraag ik mijn moeder wel, die is kraamverzorgster en die heeft mij ook gezond groot gebracht.
     
  5. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Eigenlijk is het diep triest dat men zo over het CB denkt...ze zouden daar toch eens wat aan moeten doen!

    Maar dan moet iedereen die stomiteiten natuurlijk ook melden! Ik zeg alles wat me niet aanstaat hoor! Leren zij ook weer van :-D
     
  6. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    mja ach ze hebben soms best wel ideeen toch

    althans.. hier wel

    maar hier gaat dan ook ong. alles wel in overleg
    en dat is wel fijn

    op die ene na dus... maar dat heb ik nou al 3 verschillende mensen daar mogen uitleggen
    en die konden het zich allemaal wel voorstellen
    en volgens degene waar ik het altijd erg goed mee kan vinden is dat DE valkuil van de hulpverlener
    "wel vragen.. maar niet goed luisteren naar het antwoord omdat je in je hoofd het antwoord eignelijk al denkt te weten"
     
  7. Fleur1

    Fleur1 VIP lid

    14 apr 2006
    5.068
    0
    0
    LANG LEVENHET CB.

    Ik heb eerst ook trouw naar het CB geluisterd als gevolg dat er nu een re htzaak tegen ze loopt :)

    Hier geen CB meer. ze moeten het net als in ale landen bijna doen gewoon naar een kinderarts standaard
     
  8. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    mja volgens mij is het CB meer bedoeld voor de kleinere dingen.
    geen medische dingen.. maar tips en tricks

    bijv. voor wegen en kijken of iets volgens een groeicurve loopt.. heb je geen kinderarts nodig

    maar eh.. mankeert er wat.. dan vind ik dat ze je wel wat sneller door mogen sturen.

    hier had ik anders waarschijnlijk nog steeds geknoeid met rust en regelmaat en allerlei andere dingen.. terwijl het nu met refluxmedicatie opgelost is.

    maar voor de normale dingetjes als alles goed gaat..
    voedingsadviezen zou het cb ook zonder moeilijkheden moeten kunnen geven.
    net als helpen met rust en regelmaat in je leven inbouwen
    en ze houden ook in de gaten dat je het als ouder nog een beetje trekt.. daar heeft een kinderarts al helemaal niets mee te maken

    maar ze houden wat te lang vast dat ze het zelf wel kunnen oplossen zonder een medisch onderzoek
    en dat is wel jammer

    en bovendien als ze dan adviezen geven.. geef dan wel complete advies dan st aje ook niet voor rare verrassingen.
     
  9. imke

    imke Actief lid

    26 sep 2006
    187
    0
    0
    Verpleegkundige
    Uden
    Ik vind het jammer dat er vaak zo negatief gedacht wordt over het CB. Ik vind het geweldig in mijn woonplaats. Als ik ergens mee zit kan ik bij hen terecht. En natuurlijk weten zij ook soms geen pasklare antwoorden, dat is toch niet erg?Dan zoeken ze het op of overleggen en bellen me terug..het zijn ook maar mensen. Ik denk dat het belangrijk is om elkaar te respecteren, ze zijn er echt niet op uit om je het leven zuur te maken hoor! Als je zelf als moeder ergens niet achter staat, bespreek het dan!En als er mensen zijn die het zo verschrikkelijk vinden dan gaan ze toch niet...het is niet verplicht hoor!
    Tja dat moest ik even kwijt....
     
  10. chantal1984

    chantal1984 Niet meer actief

    Ben ik het helemaal mee eens !

    Ze zeiden laatst dat Kyano wat slapjes was voor zijn leeftijd :( .. ik zeg slapjes? ... hij is 9 maanden ( toen ) en hij zit stevig, hij staat, hij loopt rondjes om de tafel... :( er zat een meisje van 11 maanden in de w8 ruimte en die kon nog niet eens zitten, op zich niet erg want ieder kind is anders maar dan moeten ze niet bij mij aankomen met dat kyano slap is... Raar toch?

    Nee hoor gewoon je eigen gevoel volgen en als je iets niet aanstaat dan moet je het gewoon zeggen hoor...

    Succes
     
  11. veertje

    veertje Fanatiek lid

    @imke, ik heb hier ook helemaal geen problemen met het cb, de wijkverpleegkundige is hier geweldig.
     
  12. zomaar

    zomaar Fanatiek lid

    29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Ik probeer de dingen die ik interessant of nuttig vind eruit te pikken de rest laat ik ook voor wat het is... tenslotte kent niemand jou kind zo goed als jij zelf.

    Ik heb er het vertrouwen in dat als je goed naar je kindje luistert en kijkt dat je het meeste zelf wel weet!
     
  13. stranger

    stranger Fanatiek lid

    28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Ik heb ook geen problemen met het CB. Het gaat eigenlijk altijd als volgt: zij vragen wat, ik vertel wat ik doe en zij vinden het fantastisch :D.
     
  14. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    @imke: zo werkt hier dus ook 1 wijkverpleegkundige
    zij schroomt ook niet om gewoon even bij me langs te komen als het niet lekker gaat
    geeft tips.. en luistert naar wat ik zeg
    en bovendien.. (belangrijk punt in mijn ogen) weet ze een week later ook gewoon nog wat ik heb gezegd

    en dat laatste verwacht ik echt niet van haar.. want tja.. hoeveel kindjes per dag zal ze zien?

    de andere daarentegen vraagt dus vanalles
    luistert niet naar de antwoorden.. maar geeft wel commentaar
    en tja.. DAT is denk ik waar meer mensen problemen mee hebben.
    en terecht in mijn ogen :)
     
  15. Natascha30

    Natascha30 Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    hier ook een cb met leuke grieten als verpleegkundige en arts
    ze vragen alleen hoe je kind het doet en meten en wegen
    en als je vragen hebt kun je bij ze terecht
    proberen je niets aan te praten

    wel raar dat als jouw zoontje niet eens zoveel klachten heeft dat ze dan toch aanraden om over te stappen op andere voeding
     
  16. Krullebol

    Krullebol Actief lid

    31 dec 2006
    386
    1
    0
    Ik was helemaal niet zo anti-CB. We hadden een heel leuk intakegesorek gehad met de verpleegkundige en die vond ik erg aardig. Op zich was de kinderarts ook best aardig hoor. Ik ben gewoon een tikke boos dat ze onvolledig advies geeft, ze had erbij moeten zeggen wat voor een problemen switchen van voeding kan geven! Misschien naief van mij om daar niet bij stil te staan, maar weet ik veel, het is mijn eerste...En inderdaad verbaas ik me er achteraf over dat ze het advies gaf om te switchen omdat er helemaal geen grote klachten ofzo waren...Nou ja, dat weten we dan dus voor de volgende keer!
     

Deel Deze Pagina