ik weet het even niet meer...! ben moe!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Angel Eyes, 21 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    Hey meiden,

    Het ging zo vreselijk goed met Dano, weinig huilen vreselijk vrolijk etc. We waren wel moe door de gebroken nachten maarja.

    Hij heeft vannacht voor het eerst 9 uur! doorgeslapen, ik geef volledige BV, dus dat is best lang.

    Vandaag was het echter drama met naar bed gaan. Normaal bij tekenen van moeheid leg ik hem op bed, dan jengelt hij nog een minuut of 5 en dan slaapt ie. Vandaag raakte hij nog geen eens zijn matras en begint hysterisch te huilen en te schreeuwen. ik pak hem op en hij is stil.

    Elke keer tegen me aan gehouden tot hij bijna sliep op mijn borst en toen in bed gelegd, steeds hetzelfde verhaal. huilen huilen en nog eens huilen.

    Ik kon echt niet meer zijn gehuil aanhoren. Ik voel me op zo'n moment echt een hele slechte moeder, omdat je dat als moeder toch moet kunnen hebben denk ik dan.

    Stuk of 10 keer geprobeerd 5 minuutjes laten huilen maar ook dat werkte niet.

    Nu na de zoveelste keer aan de borst vanavond, is ie in slaap gevallen aan de borst. ik denk nu leg ik hem op bed. begint ie weer keihard te huiilen. Nu heb ik hem 15 minuten laten huilen en het lijkt erop dat ie eindelijk slaapt. Ik druf nu nog niet te gaan kijken ben bang dat ik hem wakker maak.

    maar poeh hey wat was dit zwaar.
    Is dit een sprongetje, of is hij in de war van zijn aangepaste ritme?
    Hij is nu 12 weken en 2 dagen oud, (volgens oei ik groei is hij 10 weken en 2 dagen, namelijk 2 weken te vroeg geboren)
    Wat denken jullie?
     
  2. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Klinkt als een sprongetje. Het enige wat je kan doen is troost geven als hij dat nodig heeft en veel aan leggen als hij dat wil. Kan wel even een paar dagen duren,maar dan is ie er doorheen.
     
  3. Heey meisje,

    ik snap dat het moeilijk is! Dit soort periodes heeft echt bijna elke moeder en denk niet dat je slecht bent!(ookal heeft ook bijna elke moeder dát gevoel!) Ik heb die periodes met Mali ook gehad en op t moment dat ik t echt niet meer kon horen dacht ik echt wel eens ik ren gewoon weg naar buiten ofzo ik kan het niet meer horen. En op het moment dat ze stil was voelde ik me schuldig en dacht ik hoe kan ik dat denken van mijn mooie onschuldige kind!?maar het is logisch! Maar waar het aan ligt weet ik niet! Ik heb in ieder geval zelf ervoor gekozen om te luisteren naar haar gevoel. Ik legde haar dan vaak even in mijn bed omdat ze dan wel sliep(met kussens eromheen en zonder deken) en vaak was het gewoon even een tijdje dat ze het zo rot vond. En dan oefende ik overdag weer met haar bedje en bleef ervaak naast liggen. Ik hoop dat je er iets aan hebt, maar echt de meeste moeders weten wat jij nu doormaakt!

    Succes
     
  4. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    veel aanleggen, ook al is het 10x in een uur gewoon doen!
    Yildiz had precies hetzelfde, die sliep ook niet en ik werd er gek van.
    Tot ze aan de borst lag dan was ze stil.
    na een aantal dagen was het weer over en was ze weer het vrolijke meisje.
    Sterkte meis, weet heel goed hoe je je voelt en dan ook nog de gebroken nachten erbij dat breekt je op den duur!
     
  5. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Klinkt inderdaad echt als een sprongetje.

    De borst kan hem stroost geven, dus leg hem lekker vaak aan.

    Waarschijnlijk is het over een paar dagen weer over.

    Een slechte moeder ben je echt niet hoor, ;)
    Juist niet, want je doet alles om hem tevreden te stellen.
     
  6. ElleE

    ElleE Actief lid

    4 jun 2006
    223
    0
    0
    Wat er misschien ook aan de hand kan zijn, is dat hij oorontsteking heeft! De huisarts vertelde me dat een keer, dan gaan ze huilen als je ze neer wilt leggen omdat dan de druk in het oor verandert en dat is pijnlijk... Huilt 'ie ook als je hem in de box legt?
     
  7. lucie

    lucie Actief lid

    13 mrt 2007
    335
    0
    0
    Regelperiode! 8)
    Klopt ook als je kijkt naar zijn leeftijd!
    Gewoon aanleggen, gaat na een paar dagen weer over...
    Niet denken dat je een slechte moeder bent, je bent ook maar een mens...
     
  8. spijkervrouwtje

    spijkervrouwtje Fanatiek lid

    28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Angel Eyes, ik denk toch echt dat het het 3e sprongetje is hoor (3 mnd) Volgens het oei ik groei boek moet je nl wel rekening houden de vroeggeboorte maar dat klopt bij Isa ook niet. Die heeft tot nu toe gewoon precies de sprongetjes gehad die kloppen bij haar leeftijd en niet die kloppen bij haar uitegerekende datum!
    Dus even doorzetten joh, veel knuffelen en bij je houden (misschien in een draagzak als je die hebt) maar wel heerlijk dat hij doorgeslapen heeft :D
     
  9. miekie82

    miekie82 Fanatiek lid

    8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    suc6 meid..je bent geen slechte mama!
    Hier ook van die buien! Alleen dan geen BV.

    kus miek
     
  10. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    thnxs voor jullie reactie's.
    Toch gek hoor als ik dit weer lees na gisteren. Soort wanhoopsberichtje. voel me vandaag weer stukken beter.

    Ik ben overtuigd door jullie dat het een sprongetje is. ik geef er inderdaad maar gewoon aan toe.

    Wel een mooi excuus trouwens voor vandaag. Mijn vriend is jarig en we hebben dus allemaal visite gehad. en iedereen wil Dano vasthouden, nu heb ik gezegd nee sorry hij heeft last van een sprongetje en blijft bij mij of zijn vader. ze vonden het niet leuk maar begrepen het uiteindelijk wel.

    owja vannacht heeft hij weer lekker doorgeslapen :D

    @ Elle, nee in de box neerleggen geen probleem, dan is hij bij ons ;) echt alleen zijn bedje. en vanmiddag ging het slapen alweer redelijk.
     
  11. tweeling

    tweeling Fanatiek lid

    9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    Ik vind dit naar aanleiding van het boek oie ik groei echt een sprongetje...duidelijker kan volgens mij niet ;)

    maar zet em op ik voel me soms ook moedeloos bij dat gekrijs en je ben echt geen slechte moeder hoor.
    Als ik het echt beu ben leg ik ze vaak toch ff 5 min in bed trek haar deur dicht en loop even weg en kom later weer terug...even bijtanken zeg maar!

    misschien heb je er wat aan!

    succes!
     
  12. mik2sept

    mik2sept Fanatiek lid

    19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    hier hetzelfde sprongetje...
    Of in ieder geval het begin ervan.
    sven wilde afgelopen dagen alleen maar in slaap vallen op mijn arm.
    in zijn bedje huilen, als ik hem dan oppakte hoefde ik hem niet eens echt te troosten maar was hij gelijk stil en sliep hij heel snel... soms lukte het hem dan terug te leggen soms moest ik dit 3 keer proberen. tsja het is even doorbijten, was blij dat een deel in het weekend viel dan warenb we tenminste samen...
     
  13. Harmless

    Harmless Fanatiek lid

    14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Geen slechte moeder hoor! Soms zijn we gewoon radeloos. Komt echt wel goed kop op!

    (Een vriendin van mij zegt elke keer het heet niet voor niets MOEder worden)
     
  14. illuminate

    illuminate Actief lid

    20 apr 2007
    416
    0
    0
    Ik zou ook gewoon aan zijn behoefte voldoen. Gewoon aanleggen, troosten en bij je houden. Het gaat wel over. Wat er ook weleens gebeurde was dat ik ook in slaap viel tijdens BV! Ik pakte op die manier mijn rust. Het is niet voorgekomen dat hij onder me kwam te liggen. Ik was er wel bang voor, maar op de een of andere manier weet je onbewust dat hij naast je ligt.
     

Deel Deze Pagina