Ik weet het even niet meer..

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door YellowEyes, 7 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. YellowEyes

    YellowEyes Fanatiek lid

    28 nov 2017
    1.863
    2.324
    113
    Vrouw
    Hallo dames,
    Vannacht hebben mijn man en ik seks gehad, maar er is wat fout gegaan met het condoom..

    Op internet heb ik meteen gezocht naar informatie over borstvoeding geven en een morning afterpil gebruiken. Hierbij staat dat je bij het slikken hiervan 8 uur lang geen borstvoeding mag geven. Daarnaast stond er ook dat je noodanticonceptie kon gebruiken zoals de koperspiraal (binnen 5 dagen na de seks). Ik heb daarom gebeld naar de huisartsenpraktijk. Zij willen geen koperspiraal zetten, maar bieden mij toch de morning afterpil aan waardoor ik 8 uur geen borstvoeding mag geven. De doktersassistente had het over water dat ik kan geven? Maar dat kan toch niet, mijn dochter moet toch gewoon de voedingsstoffen binnen krijgen?

    Nu zit ik enorm in dubio.. wat moet ik doen?
     
  2. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Heb je helemaal geen moedermelk in voorraad? Anders zou ik die acht uur kunstvoeding geven en zelf kolven en weggooien.

    Ik zou in ieder geval niet het risico willen lopen. Ook al is de kans natuurlijk heel klein.
     
    nizzie86 en YellowEyes vinden dit leuk.
  3. Kinderwens87

    Kinderwens87 Fanatiek lid

    31 aug 2012
    4.170
    1.591
    113
    Vrouw
    Dit.. en zeker geen water geven, daar zit zoals je zelf al aangeeft niets in en kan zelfs gevaarlijk zijn voor een baby indien dit teveel gegeven wordt.
     
    YellowEyes vindt dit leuk.
  4. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.587
    11.152
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Wat een dom advies. Een hele dag enkel water geven is gevaarlijk.

    Kunstvoeding voor die 8 uur en de melk
    Kolven dn weggooien.

    Succes. Is niet leuk dit :(
     
    YellowEyes vindt dit leuk.
  5. YellowEyes

    YellowEyes Fanatiek lid

    28 nov 2017
    1.863
    2.324
    113
    Vrouw
    #5 YellowEyes, 7 mei 2019
    Laatst bewerkt: 7 mei 2019
    Bedankt voor jullie advies! Zal het gaan opvolgen! :D Ik snap dat advies van dat water dan ook zeker niet. Toen ze het zei klonk het al zo enorm vreemd, kon me niet voorstellen dat dat goed zou zijn.

    @Beheer hier mag een slotje op! :)
     
    Kinderwens87 vindt dit leuk.
  6. Libra89

    Libra89 Bekend lid

    10 aug 2017
    798
    472
    63
    Vrouw
    Waarom willen ze geen koperspiraal zetten? Heb dat zelf in het verleden ook gedaan ipv morningafterpil ik kon meteen terecht bij mijn huisarts. Lijkt me eerlijk gezegd ook de beste oplossing als je borstvoeding geeft dan heb je de hormonen van die morningafterpil niet.

    Wat een vreemd advies om water te geven. Zij willen geen spiraal zetten? Het gaat toch om wat jij wil lijkt me??
     
    YellowEyes vindt dit leuk.
  7. MariTheresa

    MariTheresa Actief lid

    24 jan 2019
    218
    110
    43
    Vrouw
    Wat vervelend dat je acht uur geen bv mag geven zeg. Ik zou dan kunstvoeding geven maar dat vond mijn zoon veel minder lekker dan bv. Je baby zal best even moeten wennen daaraan. Schrik niet van de loep! Die was na de eerste kunstvoeding chemisch groen.
     
    YellowEyes vindt dit leuk.
  8. MariTheresa

    MariTheresa Actief lid

    24 jan 2019
    218
    110
    43
    Vrouw
  9. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.124
    2.851
    113

Deel Deze Pagina