Ik weet het niet meer (werk)

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Molly30, 20 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Molly30

    Molly30 Lid

    7 dec 2021
    16
    11
    3
    Vrouw
    Beste mama’s

    Ik ben pm’er alleen weet ik niet of ik dit werk wel altijd wil blijven doen. Ik ben hier (ook) omdat ik over n jaar hoop op een vaste aanstelling ivm kopen van een huis ect.

    Maar,…. Dingen die mij wel leuk lijken qua beroep moet je weer een lange opleiding voor doen en ook dat zie ik niet zo zitten. Dan zal ik eigenlijk heel snel al moeten beginnen en ben (al) 30! Dit beroep is voornamelijk heel handig omdat ik vaak maar 3-4 dagen werk en ook niet in het weekend!

    zijn jullie ooit van werk/opleiding veranderd?
     
  2. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.076
    3.517
    113
    Al 30? Ik zou zeggen pas 30.... je leeftijd is echt geen reden om het niet te doen!

    Ik werk ook al een aantal jaren in een functie die me steeds meer tegen gaat staan. Maar... ik ben super flexibel en kan m'n tijd voor een deel zelf indelen waardoor ik ook makkelijk kan schuiven in dagen en bijvoorbeeld altijd zelf de kinderen naar school kan brengen.
    Maar elk jaar vind ik mijn werk minder leuk dus nu besloten het toch anders te gaan doen. Daarbij moet ik vooral inleveren op flexibiliteit, maar ik ben me gaan realiseren dat werkplezier ook belangrijk is, vooral op lange termijn. De kids worden een beetje ouder en over een paar jaar (5) redden ze zich zelf..

    Die beslissing moet je zelf nemen. Wat weegt voor jou het zwaarst? De voordelen van je huidige werk of toch op langere termijn iets doen wat je echt leuk vindt?
     
    Fennec en Molly30 vinden dit leuk.
  3. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.407
    3.964
    113
    noord holland
    'Al' 30? :roflmao:. Je moet nog veel langer werken dan dat je nu al gewerkt hebt tot je 30e :o:.