Ik weet het niet meer (werk)

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Molly30, 20 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Molly30

    Molly30 Lid

    7 dec 2021
    16
    11
    3
    Vrouw
    Beste mama’s

    Ik ben pm’er alleen weet ik niet of ik dit werk wel altijd wil blijven doen. Ik ben hier (ook) omdat ik over n jaar hoop op een vaste aanstelling ivm kopen van een huis ect.

    Maar,…. Dingen die mij wel leuk lijken qua beroep moet je weer een lange opleiding voor doen en ook dat zie ik niet zo zitten. Dan zal ik eigenlijk heel snel al moeten beginnen en ben (al) 30! Dit beroep is voornamelijk heel handig omdat ik vaak maar 3-4 dagen werk en ook niet in het weekend!

    zijn jullie ooit van werk/opleiding veranderd?
     
  2. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.076
    3.517
    113
    Al 30? Ik zou zeggen pas 30.... je leeftijd is echt geen reden om het niet te doen!

    Ik werk ook al een aantal jaren in een functie die me steeds meer tegen gaat staan. Maar... ik ben super flexibel en kan m'n tijd voor een deel zelf indelen waardoor ik ook makkelijk kan schuiven in dagen en bijvoorbeeld altijd zelf de kinderen naar school kan brengen.
    Maar elk jaar vind ik mijn werk minder leuk dus nu besloten het toch anders te gaan doen. Daarbij moet ik vooral inleveren op flexibiliteit, maar ik ben me gaan realiseren dat werkplezier ook belangrijk is, vooral op lange termijn. De kids worden een beetje ouder en over een paar jaar (5) redden ze zich zelf..

    Die beslissing moet je zelf nemen. Wat weegt voor jou het zwaarst? De voordelen van je huidige werk of toch op langere termijn iets doen wat je echt leuk vindt?
     
    Fennec en Molly30 vinden dit leuk.
  3. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.407
    3.964
    113
    noord holland
    'Al' 30? :roflmao:. Je moet nog veel langer werken dan dat je nu al gewerkt hebt tot je 30e :o:.
    Investeren in een evt nieuwe opleiding kan je toch nog zóveel opleveren als je iets kiest wat je ligt. We mogen nog wel even hoor :D, tot je 68e of misschien wel 70 tegen die tijd. En al zou je op je 50e nog een opleiding doen voor een carrièreswitch kun je er dus nog steeds nog jaren gebruik en plezier van maken? Nooit te oud om te leren toch?
     
    Molly30 en NiekeKris vinden dit leuk.
  4. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Al 30? Ik bedoel, je bent zo’n 10 jaar aan het werk en je moet er nog zo’n 40…ik zeg genoeg tijd om iets anders te gaan doen ;)

    Ik ben dus bijna 40 :p en me aan het omscholen.

    Je hebt maar 1 leven, dus doe vooral waar je gelukkig/blij van wordt.
     
    spruitje80, Molly30 en Saartje33 vinden dit leuk.
  5. mamavanmimi

    mamavanmimi Fanatiek lid

    13 mei 2010
    2.790
    772
    113
    Tussen de fruitbomen
    Je bent nooit te oud om te leren! Ik ben bijna 40 en aan een opleiding bezig.
    Je bent nog hartstikke jong en zoals mijn voorgangers al zeggen, je "moet" nog jaren werken. Dan toch liever een beroep wat je leuk vind, dan iets wat je eigenlijk helemaal niet zo leuk vind?
    Gewoon starten met een opleiding zou ik zeggen, als de mogelijkheden er zijn tenminste
     
    Louloute en Molly30 vinden dit leuk.
  6. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.506
    8.355
    113
    Ik zou inderdaad eerder zeggen 'pas 30'. :D Zeker bij deeltijdopleidingen zie je veel 'oudere' studenten, ik zie regelmatig mensen van 55+ en ook van 60+ voorbij komen (soms zelfs van 65+). Als je een opleiding wil doen, dan zou ik dat zeker doen en hoe eerder hoe beter eigenlijk. Er zijn genoeg banen waarin je parttime en niet in het weekend kunt werken.

    (Hier ook wel plannen, niet zo zeer qua omscholen, want ik vind het werk wat ik doe erg leuk, maar ik zou er nog wel iets 'bij' willen doen. Daarvoor is alleen een opleiding nodig en op dit moment zie ik dat naast mijn huidige werk en gezin niet echt gebeuren... Maar als de kinderen zelfstandiger (of wie weet zelfs wel het huis uit, het heeft geen haast) zijn... En dan ben ik echt een stuk ouder dan 30. ;))
     
    spruitje80 en Molly30 vinden dit leuk.
  7. Sophy

    Sophy VIP lid

    28 aug 2011
    5.779
    2.677
    113
    Noord-Holland
    Ik ben bijna klaar met omscholen en ik ben 39 :D weet je hoe lang je nog moet tot je pensioen... dat wil je niet in een baan die je echt niet ligt.

    Tegelijk vraag ik me af wat je dan wel wilt. Je ziet opleidingen die "wel leuk" zijn maar ik merk als je wat ouder bent en je combineert een opleiding met een baan en een gezin, dan moet je gewoon hartstikke gemotiveerd zijn om het vol te houden. "Wel leuk" klinkt niet eh hoopvol op dat vlak. Is het echt ontevredenheid met je huidige baan? Of alleen met je werkgever.. of met je leven als in 30ers dillemma.. wat wil je echt?
     
  8. Krabje

    Krabje Fanatiek lid

    8 dec 2011
    3.401
    1.791
    113
    Je hebt om een huis te kopen geen vaste aanstelling nodig. Wel een intentie verklaring.

    En ja ik ben ook veranderd van baan. Op de mavo altijd getwijfeld tussen kappersvak en werken met kinderen. Op dat moment toch gekozen voor kappersvak. Maar uiteindelijk toch geswitched naar spw. Ik heb tot op de dag van vandaag geen spijt.
     
  9. Louloute

    Louloute Niet meer actief

    Precies dit!
    Ik ken ook genoeg mensen die veel later aan een (hele lange) opleiding zijn begonnen. Was hun beste beslissing ooit, al zal het zeker niet altijd makkelijk zijn te combineren.
     
  10. cosdy

    cosdy Fanatiek lid

    21 jun 2012
    1.690
    1.885
    113
    Ik ben 50+ en bezig met mijn 2e carrière switch. Ik start half maart met een opleiding. Ik vind werkplezier en mezelf blíjven ontwikkelen twee belangrijke voorwaarden, die absoluut niet leeftijdsgebonden zijn
     
    NiekeKris vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina