Ik weet het niet meer

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door bloemknop, 27 feb 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bloemknop

    bloemknop Lid

    27 feb 2022
    5
    1
    3
    Vrouw
    Hoi lieve allemaal,

    Ik schrijf normaal wel eens mee maar wilde dit even persoonlijk kwijt. Ik heb niet zoveel mensen waar ik terecht kan/wil hiermee en merk dat ik het wel echt kwijt moet.

    Ik heb een dochter van 2 en 7 maanden zwanger van mijn 2e kindje. En nu.. mijn relatie staat op springen? Ik weet het niet.
    Het loopt al een tijdje stroef, en pas geleden hadden we een uitbarsting, om niks, maar daarna ging het over alles.
    Ik ben na mijn zwangerschap wel veranderd, niet perse goed. Ik hang veel op de bank en heb nergens zin in, ook vaak te zien aan mijn kleding bijv. Mijn vriend irriteert zich daaraan, logisch. Er blijft ook een hoop liggen in huis.
    Ook seks verloopt slecht, het doet vaak zeer bij mij, waardoor ik vaak niet wil.
    Mijn vriend baalt daarvan, ook logisch. Hij benoemde het idee te hebben dat ik maar even een paar keer wilde perse om zwanger te worden (samen besloten!) en daarna weer klaar. Hij zei ook niet de band met de baby in mijn buik nu te hebben zoals hij met mijn dochter had en dat hij eigenlijk niks meer voelt, ook niet voor mij.
    Ik werd ook weer boos, want ik doe wel alle basis dingen in huis en ik doe alle zorg bijna voor onze dochter, alleen als ik aan het werk ben niet. Buiten dat, is alles blijven liggen.. dus ook door hem. Hij is ook vaak geirriteerd en kan mij best afsnauwen

    We hebben gespraat en gedaan, en we hebben het gehad over doorgaan of stoppen. Tot nu toe kiezen we voor doorgaan, maar ik vind het moeilijk. Ik wil graag, ben begonnen met opruimen en het weer goed krijgen in huis, zorg meer voor mijzelf en probeer actiever te zijn. Seks probeer ik frequenter te maken en ik heb een afspraak bij de arts gemaakt. Mijn vriend wil ook wel, maar hij is elke dag wel geirriteerd om mij/aan mij of wordt boos. Hij zegt dan ook sorry en dat het aan hem ligt.. maar voor mij werkt het niet motiverend zo. Hij is ook veel weg, zijn sociale kring was vooral online geworden en hij was heel veel thuis wat hem ook geen goed deed.
    Hij appt ook veel met een collega (vrouw) elke dag wel en heel veel.. en dat irriteert me ook (hoeft niet zegt hij en zij heeft ook een partner) maarja, het gaat zo bagger tussen ons.. ik maak mij dan toch druk.

    Ik merk dat ik zo verdrietig ben en me druk maak, kan alleen maar janken als hij er niet is en kan ook verdrietig zijn als hij er wel is.. wat ook weer niet helpt aan de situatie.

    Ik voel me echt kut en hoop op een beetje advies
    Sorry, het is een erg lang verhaal geworden zo..
     
  2. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    6.997
    7.029
    113
    #2 Achterkantvandemaan, 28 feb 2022
    Laatst bewerkt: 28 feb 2022
    Sorry, enige dat ik kan zeggen: je hebt een verkeerde man getroffen! Heel lastig maar hier verlies je niks aan. Je verdient beter dan dat jij hier opschrijft!

    Je moet toch godverdomme wel van goede huize komen als je je vrouw bezwangert, en vervolgens gaan klagen over de outfit, bankhangen en seks! Die gast had bij mij meteen alle credits verspeeld, echt hoor.

    Wat een lompe zak hooi heb je daar. Trek je je mond wel open tegen hem? Laat hem dit berichtje anders maar lezen. Als jij niet goed genoeg bent voor hem zoals jij (nu) bent, dan niet hoor. Ben je echt beter af zonder hem.

    Kom weer in je kracht! Je hebt hem niet nodig!
     
    Mama285, Mitser, LizMe en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. bloemknop

    bloemknop Lid

    27 feb 2022
    5
    1
    3
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie.

    Met na mijn zwangerschap bedoel ik na die van mijn dochter. Dus dat is al een tijdje. Ik merk ook dat ik niet lekker in mijn vel zit en niet zoveel energie heb om dingen te ondernemen. Ik begrijp ook wel waar hij vandaan komt. Het ligt alleen niet alleen aan mij, en als het lastig blijft met irritaties/afsnauwen/boos worden vraag ik mij af of het dan niet te laat is.
     
  4. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    6.997
    7.029
    113
    Je hebt niet veel aan mijn reactie, sorry. Een lompe hork triggert mij gewoon enorm ;)

    Ik denk niet dat ik de geschikte persoon ben om je te helpen. Ik kan alleen maar adviseren om echt naar jezelf te kijken, wat heb JIJ nodig en krijg je dat eigenlijk wel van hem? Vind je het leuk hoe jij nu zelf bent? Los van wat hij vindt he. Zou je anders willen zijn? Of zou je iemand willen die het niet uitmaakt of jij op de bank hangt?

    Het is makkelijk praten van een buitenstaander. En dan ben je ook nog zwanger van hem, dat maakt het natuurlijk helemaal lastig. Natuurlijk verbreek je een relatie niet zomaar, en zeker niet als je zwanger bent.

    Maar probeer echt te kijken naar jezelf en niet angstig te zijn voor wat een toekomst zonder hem eventueel met zich mee brengt. Wat wil JIJ?
    Niemand is ooit doodgegaan aan uit een relatie stappen. De wereld is ook nog nooit vergaan. Alles gaat gewoon door en iedereen komt uiteindelijk op z'n pootjes terecht. Het is een hele zure appel maar je kan hem wel eten.

    Ik wens je veel wijsheid en vooral kracht toe!
     
    Golden1213 vindt dit leuk.
  5. Kolibrie

    Kolibrie VIP lid

    29 jun 2008
    5.731
    405
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wat naar dat je je zo voelt.

    Allereerst als mijn partner de hele dag zou bankhangen zou ik ook geïrriteerd raken. Is er een reden dat je jezelf niet tot beweging toe kan zetten? Is het een idee om eens met de huisarts te gaan praten?
    Ten tweede: het geapp van je vriend met de vrouwelijke collega roept bij mij vraagtekens op. Is dit sinds kort?
    Ten derde: ga met elkaar praten. Waar liggen de irritaties, wat zijn de verwachtingen naar elkaar? Vinden jullie het lastig de huishoudelijke taken te delen, maak een lijstje en verdeel de taken. Wie doet wat en hou je daaraan.
     
    Huismuisie en Mikun vinden dit leuk.
  6. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    6.997
    7.029
    113
    Heel even inhakend op dat bankhangen: daar is niks verkeerds aan! Daar hoef je niet voor naar de huisarts. Ik snap wel hoe je het bedoelt denk ik, maar het staat een beetje zo van: bankhangen is fout.

    Ik denk dat je vooral doelt op hoe zij zich er zelf bij voelt. Vind je het zelf prima om te zijn wie je nu bent, dan is dat helemaal goed! Als je er zelf last van hebt en je zou wat actiever willen zijn, dan is het een goed advies.

    Maar er zijn heel veel mensen die weinig tot niks ondernemen en ook dáár past een dekseltje op!
     
  7. Kolibrie

    Kolibrie VIP lid

    29 jun 2008
    5.731
    405
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ze geeft aan dat ze is veranderd sinds de geboorte van haar dochter bijna 3 jaar geleden en het toen is begonnen. Er is niks mis met af en toe bankhangen, doe ik ook. Maar als dit veelvuldig is, kan ik me voorstellen dat dit zowel voor haar zelf als de partner niet leuk is. Ze geeft aan nergens zin in te hebben, wellicht kan een depressie parten spelen of is er een andere oorzaak dat ze zich zo voelt. Soms kan hulp vragen net dat steuntje in de rug zijn wat even nodig is.
     
    Liliane92, Huismuisie, Mikun en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    6.997
    7.029
    113
    Ik begrijp wat je zegt, maar ik ben het echt niet eens met wat je zegt over dat bankhangen. Er is niks mis met af en toe bankhangen en er is óók niks mis met elke dag bankhangen. Als je daar gelukkig van wordt moet je dat echt doen. Niemand kan zeggen dat dat niet goed is.

    Als je er niet gelukkig van wordt, moet je er iets aan doen. Maar bankhangen is niet slecht, hoe vaak ook.
     
    Snananas vindt dit leuk.
  9. Kolibrie

    Kolibrie VIP lid

    29 jun 2008
    5.731
    405
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Je intepreteert mijn reactie verkeerd. Soms is iets ook lastig overbrengen op een forum ;)
    Het gaat niet om het bankhangen. Ik lees uit haar berichten dat ze zich ongelukkig voelt en het bankhangen en nergens zin in hebben een gevolg zijn daarvan. Het bankhangen is de issue niet, het gevoel erachter wel... als iemand zich zo down voelt zeker voor al langere tijd en nu op een punt is beland nergens meer zin in te hebben, vind ik dat een reden om hulp te zoeken. Ik lees in haar eerste bericht dat ze ook een afspraak bij de arts heeft gemaakt.

    TS: ik wens je veel sterkte!
     
    Mikun en Achterkantvandemaan vinden dit leuk.
  10. bloemknop

    bloemknop Lid

    27 feb 2022
    5
    1
    3
    Vrouw
    Het klopt hoor. Ik ben niet gelukkig in wie ik nu ben en het stopt niet bij bankhangen alleen. Ik heb ook weinig zin om wat te ondernemen en zeg afspraken vaak af, wil niet de deur uit. Door mijn dochter ga ik nog wel, maar ik zou het liever niet doen.

    Mijn zwangerschap valt me ook zwaar nu, en nu de situatie zo is denk ik regelmatig.. had dit nu maar anders geweest. Ik voel me daar zo intens schuldig over. En ik hou echt al van dat mannetje hoor.

    Ik heb het gevoel mijn vriend gewoon kwijt te zijn. Geen connectie. Ik durf dingen niet te zeggen want: ruzie, wat hij zegt interpreteer ik verkeerd of andersom en dan weer: ruzie. Ik word er zo moedeloos van.
    Ik wil nog een afspraak maken bij de huisarts deze week, want met vriend of zonder, moet ik dit oplossen voor mijzelf en straks 2 kindjes.
     
  11. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.028
    3.114
    113
    Heb je misschien al eens de ha gesproken over een eventuele (postnatale) depressie?
     
  12. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.635
    3.008
    113
    Vrouw
    Wat een irritante man zeg.
    Ben je zwanger en voel je je misschien niet zo fijn, moe enzo en heb je ook nog z'n kerel die loopt te mauwen.

    Ik ben deze zwangerschap ook echt ontzettend moe, moe moe moe... Mijn vriend zorgt juist extra voor mij. De huishoudelijke taken gaan wat minder, maar ik ben daar gewoon veel serieuzer mee.
    We hebben wel regelmatig seks, maar vanaf nu werkt het niet meer. Het is zo onhandig, en z'n bewegend mensje in je buik vind ik nou ook niet echt prettig.
    We denken daar beide hetzelfde over en vinden beide dat dat geen probleem is en na de geboorte wel weer komt.

    Misschien wel wat leuker aankleden en iets meer je best doen qua uiterlijk, en bijvoorbeeld iets in het weekend samen ondernemen? Om hem wat tegemoet te komen.
     
  13. bloemknop

    bloemknop Lid

    27 feb 2022
    5
    1
    3
    Vrouw
    Ik ga vandaag bellen! Vind het spannend, maar heb het idee dat het wel nodig is.
     
    Lies1611 vindt dit leuk.
  14. bloemknop

    bloemknop Lid

    27 feb 2022
    5
    1
    3
    Vrouw
    Helaas ben ik sinds mijn vorige zwangerschap al zo.. niet gelijk zo als nu maar het is er een beetje ingeslopen.

    Ik ben idd bezig met mijzelf ook weer wat op te fleuren en verzorgen. Ik kleed mij iig elke dag aan haha. Maak mezelf op en heb een afspraak bij de kapper.. wellicht helpt t iets
     
  15. Lammetje91

    Lammetje91 Bekend lid

    12 dec 2016
    831
    518
    93
    Ik denk dat jullie verwachtingen op dit moment uit elkaar liggen. Tijd om energie in jullie relatie te steken en echt met elkaar praten over verwachtingen. Wat zou hij anders willen en wat jij en maak daarover afspreken. Het wordt straks met de baby weer drukker en dan moet je ook leuk houden in je relatie.
    Wij merken ook vaak dat ik s avonds op de bank plof en mijn man boven gaat gamen. Wij spreken vaak af om dan bijv 1 avond samen op tijd naar bed te gaan, zodat er evt tijd is voor intimiteit. Of een avond samen een spel doen. Dat is dan geen vaste avond, want anders wordt het zo verplicht. Wij overleggen wel gedurende de dag wat we s avonds gaan doen.
     
  16. Fruity90

    Fruity90 Fanatiek lid

    16 jan 2022
    2.677
    3.945
    113
    Vrouw
    Ik vind je man niet per se een lompe hork, voor hem zijn er ook dingen verandert en dat vergt ook aanpassingsvermogen. Tegelijk klinkt het ook alsof je niet lekker in je vel zit.

    Hebben jullie relatietherapie overwogen? Mijn vrouw en ik hebben dat gedaan nadat zij een chronische ziekte kreeg en het bij ons ook compleet de verkeerde kant op ging. Het hielp een hoop om (nieuwe) inzichten in elkaar en onze manier van communiceren te krijgen en daar ook een weg in te vinden. Ik heb daarna nog een tijdje alleen de therapie doorgezet om ook zelf wat dingen om een rijtje te krijgen (waarom reageer ik heftig op bepaalde dingen, met iemand openlijk kunnen praten over de ziekte van mijn vrouw zonder dat ik daarna met die persoon aan het kerstdiner zit bij wijze van).
     
    Huismuisie vindt dit leuk.
  17. WinMom90

    WinMom90 VIP lid

    9 jul 2021
    5.508
    4.308
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik denk dat er bij jou meer gaande is waardoor je zo doet als je doet.

    Zelf heb ik fibromyalgie waardoor ik al weinig kan, en dan puur door lichamelijke klachten.

    Vorig jaar is er ook vastgesteld dat ik een burn-out had.
    Ik kon niets meer uit handen krijgen, ik wou wel, maar het lukte niet.

    Ook hier vaak afspraken afzeggen, proberen sociale contacten te vermijden (buren, verjaardagen, feestjes, aapjes etc).

    Ik voelde mij dood ongelukkig.

    In het verleden toen mijn fibromyalgie klachten erger werden hebben wij hier ook problemen door gehad binnen de relatie.
    Ik kon het niet, maar manlief ergerde zich eraan als bepaalde dingen niet gedaan waren.
    Hij kon zich echter ook niet verplaatsen in wat ik voelde.

    Uiteindelijk is hij mee geweest naar een fysiotherapeut en daar is hem ook uitgelegd wat het inhoud.

    Belangrijk is dus echt dat jullie elkaar gaan begrijpen, maar dat is moeilijk en kost tijd en energie om zover te komen.

    Wat betreft het appen, ik vind het een no-go.
    Groepsapp met collega, oké, zakelijk contact via WhatsApp ook geen probleem.
    Maar echt veel appen zou voor mij geen fijn gevoel geven en daarmee zou ik niet kunnen leven.
    Moet ik er wel bij zeggen dat mijn man wél een de fout in is gegaan (niet met sex of zoenen, maar bepaalde soorten berichten etc)
     
  18. Golden1213

    Golden1213 Fanatiek lid

    14 apr 2020
    2.439
    1.825
    113
    Je bent zwanger! Dan ben je moe en heb je andere hormonen! Hij mag het wel even slikken dat je even niet zoveel zin hebt in je fantastisch aankleden of een partij seks! Ik moest er ook niet aan denken toendertijd omdat ik me vreselijk dik voelde of onaantrekkelijk. Hij heeft dat direct geaccepteerd. In de zwangerschap had ik vaak nul puf of energie om dingen te moeten ondernemen. Ik moet zeggen dat hij me altijd in de watten heeft gelegd! Als er ruzie was kwam dat door mijn onredelijke gedrag.

    Ik zou ook geen seks willen met iemand die jou zo onderuit haalt met deze k.opmerkingen. laat hem maar wat harder lopen in huis als je 7 maanden zwanger bent.

    Appen met een vrouwelijke collega is wel vreemd? Je omschrijft vaak, ik zou dat ook uitpraten wat dat te betekenen heeft.


    Ik zou er een goed gesprek over voeren wat dit met jou doet. Sterkte TO!
     
  19. Ly1

    Ly1 Fanatiek lid

    1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    Wow, ik heb alleen even je eigen zeggen gelezen en verder nog niks.

    Wat een vervelende situatie waar jullie beide in zitten, dit is voor niemand fijn. Wel goed dat je zelfkennis hebt en ziet wat er bij jezelf mis gaat. Een keer bankhangen of wat minder actief tussen de lakens hoort ook bij een zwangerschap en het hebben van een kleintje.

    Ik denk dat het voor iedere partner erg lastig is, als je partner ineens zo veranderd dat je niet meer terug kan zien, waarom je ook alweer samen bent of waar je nou zo gek op bent in deze persoon. Dat betekent niet dat je niet als persoon kunt groeien, maar dat betekent wel: hoeveel je ook groeit als persoon, dat je in de basis jezelf blijft en ik denk, dat jij een professional nodig bent in de zoektocht terug naar je eigen persoon, dit gaat je simpelweg in je eentje niet meer lukken: wie ben je, wat wil ik, waar wordt ik gelukkig van als je dit uitgevogeld hebt, kan je samen met je partner op diezelfde zoektocht om er samen achter te komen wat er nog zit en wat jullie samen willen.

    Het is duidelijk dat je het zelf allemaal ook even niet weet, logisch Maar ook logisch dat je hier zelf niet uitkomt. Je verdient het zelf ook om je goed te voelen en je genoeg te voelen.

    Ik wens je ontzettend veel wijsheid toe.
     

Deel Deze Pagina